"מאור והיושב במרומים נותנים לי כוח"

חלוקת סלי מזון ותלושי קנייה ל"אושר עד", חליפות לאברכים וצביעת בתים של משפחות נזקקות לקראת חג הפסח, הם טיפה קטנה בים של פעילויות חסד לעילוי נשמתו של מאור מאיר בן שמעון ז"ל. משפחתו של מאור, שנהרג בתאונה לפני חמש שנים, מנציחה את זכרו בפעילויות רבות המתקיימות מדי שבוע ברחבי העיר, "זה הכול ממנו", אומר אביו שמעון, "אני מרגיש שאלה זכויות שלו. כל ילד שרואה אותי ברחוב אומר 'הנה אבא של מאור הצדיק"
"מאור והיושב במרומים נותנים לי כוח"

מאור מאיר בן שמעון היה רק בן 16.5 כשנהרג בתאונת דרכים מחרידה בערב קריאת מגילת אסתר בפורים. מאור, שעבד כשליח פיצה, עשה דרכו לאחת מהכתובות בעיר. במהלך הנסיעה הוא התנגש באוטובוס שעבר במקום ונפצע אנושות. כל הניסיונות החייאה של צוות מד"א להחיותו לא צלחו והוא נפטר מפצעיו.

משפחת בן שמעון, ההורים פלורה ושמעון וכן האחיות ליאת ונופר, החליטו בתום ימי השבעה להנציח את זכרו. מאז עברו חמש שנים, והפעילות להנצחתו הולכת וגדלה. ההורים ייסדו את הגמ"ח "חסדי מאור מאיר" ע"ש מאור מאיר ז"ל בן פלורה במטרה לתרום לנזקקים, לחלק מזון, להפיץ דברי קדושה ולתרום להנצחת זכר בנם. האב שמעון, שמקדיש את כל זמנו למען מפעל ההנצחה של בנו, חילק בזכות התרומות לגמ"ח כ-80 סלי מזון לקראת חג הפסח. כל משפחה קיבלה בנוסף תלושים על סך 200 שקלים לקנייה ב'אושר עד'. לקראת החג חילקו בגמ"ח גם חליפות לאברכים, ויצאו לצבוע דירות של משפחות נזקקות. חלוקת המזון אינה מתרחשת רק לקראת ליל הסדר. מדי שבוע, בימי חמישי, מגיעים שני חברים של מאור, אשר אורזים סלי מזון ומחלקים אותם לעשרות משפחות נזקקות.

בשלושת החודשים האחרונים הצטרף פרויקט חדש אל שלל הפעילויות: במקיפים, בקניונים, בבתי אבות ובבתי חולים מחלקים מתנדבים נרות שבת בצירוף מגנט ועלון ובו סדר הדלקת נרות שבת. הרעיונות להנצחתו קרמו עור וגידים, ובמהלך חמש השנים הצטרפו עוד ועוד פעילויות הכוללות קיום שיעורי תורה וקריאת תהילים לצעירים מידי שבת בבית המשפחה, שיעורי תורה לנשים, הכנסת ספר תורה, שבוע של תורה ושמחה ב"סוכת מאור מאיר", הקמת ספריית קודש בבית הספר היסודי הממ"ד "חזון יעקב" בו למד והתחנך בצעירותו, וכן הקמת מרכולי מצוות במספר בתי ספר ברחבי העיר, הן במגזר החרדי והן במגזר הממלכתי דתי, המעודדים את התלמידים לנהוג בדרך ארץ ובקיום מצוות. גמ"ח ציוד בית-ספר בתחילת שנת הלימודים הכולל תיק ומכשירי כתיבה, מידי שבוע בימי חמישי ברובעים שברחבי העיר מתקיימת קריאת תהילים המונית עם עשרות ילדים ומבוגרים. אירוע זה מסתיים בהגרלות ובחלוקת פרסים למשתתפים. בחנוכה נערך הפנינג גדול במרכזון רובע ד', שכלל חלוקת סופגניות וכיבוד, כשתקליטן ניצח על המוסיקה השמחה ולהטוטן הצחיק את המשתתפים.
"לכל מקום שאני הולך, מזהים אותי ואומרים 'זה אבא של מאור הצדיק', בכל מקום שומעים עליו", מספר אביו שמעון. "באזכרה היו לפחות 500 איש, וזה אחרי חמש שנים. גם הרבנים אמרו לי שאין בית באשדוד שלא יודע מי זה מאור. האזכרה התקיימה בבית הכנסת 'ישמח משה' שברובע ה'. מאות אנשים, צעירים ומבוגרים מכל רחבי אשדוד, הגיעו כדי להתייחד עם זכרו של מאור ז"ל".

שמעון מציין בהתרגשות את נוכחותם של רבנים רבים באזכרה. "את הערב הנחה הרב מאיר וקנין, ובין הרבנים שנשאו דברים היו ראש המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן שבמהלך דבריו ציין שהוא נדהם ונפעם כל פעם מחדש מכמות האנשים הנכבדה. אחריו נשא דברי תורה הרב מאיר מויאל שציין כי היום כל בית באשדוד מכיר את מאור, שהוא בבחינת נשמה גדולה. הרב יהודה סבאח גם כיבד בנוכחותו, והזכיר את כל הפעילות העניפה של גמ"ח חסדי מאור מאיר, וכן את מרכולי המצוות הפזורים בבתי ספר באשדוד. הרב חיים אלמקייס נשא חידושי תורה, ורבנים נוספים שנכחו באזכרה היו הרב אילן גוזל ראש כולל ע"ש 'ילדי שגיא ויעקב', הרב אמזלג רועי והרב לייפר. בסוף הערב רבי אליהו בן לייש עשה סיום מסכת לעילוי נשמת מאור". שמעון מספר כי באמצעות הגמ"ח הם עזרו לשני ילדים לחגוג בר מצווה. "לאחד נתנו חליפה, סידור ותפילין ולשני ארגנו הכול, גם עלייה לתורה עם זמר וארוחת בוקר. כל מה שאנחנו עושים זה זכויות של מאור. חילקנו גם בגדים לילדים במתנ"ס טנה. כל ילד קיבל גופיות חמות, גרביים וטרנינג". כשמנסים לשבח את פועלו של שמעון, הוא מבטל זאת ואומר: "זה הכול ממנו, ממאור, אני מרגיש שזה זכויות שלו, זה מעל הטבע. מאור והקב"ה נותנים לי כוח".

כשמונים את רשימת החסדים שהולכת וגדלה אי אפשר להתעלם מהפרויקט הגדול והמקיף של חלוקת כ- 7,000 עלוני "מאור מאיר התורה" מדי שבוע בבתי כנסת באשדוד ובגן יבנה. "בעלון שזורים סיפורים רבים על מעשיו הרבים והאצילים שמאור מאיר ז"ל הספיק לעשות בחייו הקצרים, מעשים שהשפיעו רבות על תושבי אשדוד, בעיקר בקרב הצעירים שבזכות העשייה המרובה ברחבי העיר לעילוי נשמתו ולזכרו של מאור מאיר ז"ל, זכו להתחזק במעשים טובים ובמצוות", אומר שמעון, "בכך מאור מאיר ז"ל זכה להאיר וממשיך להאיר את העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך