מה נשתנה?

ריקי עזרא – מאמנת אישית וזוגית מוסמכת חברת הוועד המנהל בלשכת המאמנים בישראל

"קושיות תשאלי בפסח", כך אמרו לי כשהייתי ילדה קטנה ושאלתי שאלות שלא תמיד היה למבוגרים מה לענות לי. סיפור ההגדה שזור כולו בשאלות, שאם נתעמק בהן נבין שמטרתן היא לספר את סיפור יציאת מצרים, את היציאה מעבדות לחירות. סדר הפסח גדוש בסימנים המונחים בקערה, ושאלות שמעוררות את הרצון לברר את אותה יציאה מן המֵיצר.

ואני דווקא רוצה לעשות לכם "סדר פסח" בזוגיות שלכם. לשאול "מה נשתנה?" ולבדוק מה בין סדר פסח, מה נשתנה, וזוגיות?

ראשית, חשובה ההבנה והמודעות לכך שכולנו נמצאים, ברמה כזו או אחרת, בתוך מֵיצַרים. אותם מיצרים, אישיים וזוגיים, יכולים להיות הקשיים היומיומיים, החסמים שמונעים מאיתנו להתקדם, דפוסי המחשבה שגורמים לנו לפרש את המציאות כבלתי אפשרית להתמודדות, הפחדים שמשתקים אותנו מלנסות לצאת לדרך חדשה, ועוד.

כאן מגיעה שאלת המחץ: כמה אנשים/זוגות מודעים למצב הקיים, רוצים ליצור שינוי בחיים שלהם, אבל לא באמת עושים משהו כדי לשנות?

אחסוך מכם את התשובה ואגלה לכם שמעל 80% מהאנשים, מעדיפים (במודע או שלא במודע) להישאר ב"אזור הנוחות" המוכר והידוע להם, על אף הקשיים וההתמודדויות, כי למקום הזה הם רגילים וכל שינוי מצריך מהם אומץ, מאמץ, השקעה ואחריות אישית. וכן, לפעמים גם כאב.

בזוגיות צריך שניים לא רק לטנגו, אלא גם לעשיית סדר. וכמו שכולנו מסובים סביב שולחן משפחתי אחד, כך שני בני הזוג צריכים להיות "מסובים" סביב אותה מטרה- לשפר ולחזק את התא הזוגי. כל אחד צריך לעשות קודם סדר פנימי עם עצמו, ולאחר מכן להניח את התובנות האישיות בתוך "קערת הסדר" הזוגית,

לעשות חשיבה משותפת והחלטות חשובות, שיקדמו את שני בני הזוג לעתיד טוב יותר.

אז איך עושים סדר בתוך הבלאגן? בדיוק כמו שעשינו סדר בארונות ובמגירות, כך עושים סדר בחיים האישיים והזוגיים. בתהליך מיון החפצים אנחנו שואלים את עצמנו שאלות שמובילות אותנו להחלטה אם לשמור, למסור או לזרוק. שאלות כמו: מה עדיין בשימוש? מה מתאים ומה לא? מה זה יועיל לנו בהמשך? מה כבר דהוי וצריך לחדש? אלה הן שאלות רלוונטיות גם לחיים שלנו, בכל תהליך של קבלת החלטות.

שאילת שאלות היא הבסיס לכל תהליך של סדר ואיזון בחיים. אנשים שבוחרים להיעזר בתהליך אימון מקצועי, מבינים מיד בתחילת הדרך שמטרת השאלות היא למקד אותם בערכים, בצרכים, בשאיפות וברצונות האישיים והזוגיים שלהם. יכולות להיות שאלות נוקבות, שאלות שהתשובה עליהן לא תמיד נעימה, לא פעם מתאמנים שלי מגיבים בהפתעה: "מעולם לא שאלתי את עצמי את השאלה הזו", ועם התשובה- מגיעה התובנה.

וכמו בהגדה, כך בחיים. ארבעה בנים וארבע קושיות, כל אחד בגישה האישית שלו, בשפה שלו. כל אחד מבני הזוג, והשאלות שמתאימות לו. ביחד תמצאו את הדרך החוצה מהמֵיצַרים, לחירות אישית וזוגית אמיתית. מזמינה אתכם לשאול: מה ישתנה הלילה הזה, מהיום והלאה?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך