ניקיון בזוגיות

האביב כבר כאן באופן רשמי. הוא מביא איתו את חג הפסח וכמובן את הניקיון, ההתרעננות ותחושת ההתחדשות. כולנו (או לפחות רובנו) עמלים על מיון הארונות והמגירות, ניקוי וארגון הכלים, הסרת האבק ממקומות שמזמן לא הגענו אליהם, צביעה, חידוש, והכי חשוב- הרחקת החמץ מן הבית.מה לכל זה ולזוגיות? בדיוק כך! ניקיון, הרחקת "החמץ", התרעננות והתחדשות.

מכירים את המשפט "אבק זה לא חמץ, וילדים הם לא קורבן פסח" ? ובכל זאת, אנשים מקדישים את זמנם למירוק וצחצוח כל פינה בבית, לא רק על חשבון הילדים (שזה נושא בפני עצמו) אלא גם הזוגיות שלהם משלמת מחיר. אין סוף התרוצצויות לקניית אוכל לחג, כלי הגשה יפים לכבוד האורחים, בגדים לכל המשפחה, בחירת צבעים לחידוש הקירות, רכישת פריטי ריהוט ואקססוריז לרענון האווירה בבית ועוד ועוד. אבל רגע! האם חשבתם פעם לעצור לרגע מכל ההתרוצצויות ולפַנות קצת זמן לסדר וניקיון בחיי הזוגיות שלכם?
במיוחד כשמדובר במערכת יחסים רבת שנים, שהשגרה נתנה אותותיה והניצוץ כבר דעך, חייבים להיפטר ממשקעים רגשיים, לטהר את האוירה ולסדר כל דבר במקומו הרצוי.
ישנו מושג שאומר "לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח", שהכוונה מן הסתם היא: שעדיף לא לדבר על הדברים הכואבים, המעצבנים, המציקים, ומוטב להסתיר את הרגשות המעיקים ולהמשיך לזרום עם החיים, מאשר להציף הכל ולהסתכן במשבר או אפילו בפיצוץ.
ואני מציעה שכל אחד ישאל את עצמו: האמנם זה עדיף? מהו המחיר הכבד עוד יותר, שעלולים לשלם על כך? (ולא בכסף) ואם אנחנו חוששים או לא יודעים לעשות את זה לבד, מי יכול לעזור לנו?

כמה סימנים מובהקים שלפיהם נדע שהגיע הזמן לעשות ניקיון פסח בזוגיות שלנו:
1. לא זכור לנו מתי בפעם האחרונה ישבנו לשוחח על הזוגיות שלנו.
2. החיים שלנו סובבים רק סביב העבודה, הילדים והבית.
3. אנחנו מרגישים שכבר אין את הכיף, הצחוק והחוויות המשותפות שהיו לנו פעם.
4. חוסר סבלנות, ביקורת וטענות כלפי בני הזוג שלנו, תופסים חלק נכבד מהיום.
5. כמות המריבות עולה על כמות ההנאה והשהות ביחד.
6. אנחנו מעדיפים לעשות כל דבר אחר, מאשר להיות בבית ולהתמודד עם בעיות הזוגיות.
7. יחסי מין או אפילו רק מגע אינטימי ורומנטי כבר לא בסדר העדיפות שלנו.
8. אין בינינו הסכמה על נושאים שחוזרים על עצמם שוב ושוב.

אם הזוגיות שלכם מתאפיינת באחד או יותר מהמצבים האלה, זהו בדיוק הזמן לרוקן את מגירות הזוגיות, לנער את "האבק" ממערכת היחסים, למיין צרכים, לסדר מטרות, לרענן את התקשורת ולהתחדש.
ולא! ממש לא "להציף במים", לא "לחבוט בכוח", לא "לשפשף בליפה מברזל" או "לחנוק בחומרים רעילים", אלא ההיפך… דברו!
שבו לשיחה רגועה, בהקשבה הדדית, ללא האשמות או עלבונות. התייחסו לכעסים כמו אל חפצים שאתם כבר לא צריכים, הוציאו אותם מהבית, התאמצו לסלוח והתחילו לאהוב מחדש.
אני כאן בשבילכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך