אם המחבל המרצח בא להרוג, אז שישלם בחייו!

חכם סידי יודע, אין אחד שלא דיבר על פרשת החייל שירה במחבל המרצח (והוא מחבל מרצח, אין פה שום תואר אחר), אבל חכם סידי לא יכול היה להתעלם מכך ולהביא את הזווית שלו לעניין. סליחה, הזווית של עם ישראל. בשורה התחתונה, לדעתו של חכם סידי החייל לא צריך לעמוד לדין

אל תתבלבלו, חכם סידי לא בעד הוצאות להורג של חפים מפשע. ממש לא. רחוק מזה. אבל תזכירו לי בבקשה, מתי מי שלוקח סכין ובא לדקור אתכם למוות, הוא חף מפשע? אני חושב שקצת התבלבלנו. יודעים מה, הרבה. אבל חכם סידי חושש יותר מזה, חכם סידי חושב שהעבודה שהחייל נלקח לכלא, מסכנת את ביטחוננו שלנו. עד כדי עניין של חיים ומוות.

בוא ניקח לדוגמא אירוע לא הזוי במחוזותינו, למרות שהוא הזוי בין בני אדם נורמליים. נניח, רק נניח, שיום אחד יגיע מחבל (יום אחד, הצחקתי את עצמי. כל יום. או נכון יותר כל היום) וינסה לעשות פיגוע רצחני. רק נניח. משהו שלא באמת קורה (שמתם לב לציניות של חכם סידי?) נניח גם שירו בו ונטרלו אותו (לחכם סידי המילה הזו מביאה את הסיבוב המפורסם). עד כאן הכל בסדר. אבל המחבל הזה, שהגיע לא בכדי לחלק "משלוח מנות ליהודים", לא מת. הוא מנוטרל, אבל חי. ייתכן, רק אומר, ייתכן, שהמחבל הזה רוצה לעשות את "העבודה" שלו עד הסוף ופשוט ינסה לפוצץ את עצמו עם כל מי שבאזור. עכשיו תוסיפו לסיטואציה הזו, חיילים שנמצאים באזור, או אנשים נושאי נשק. תגידו לי בחייאת הרמטכ"ל, שר הביטחון וכל מי ששפט כבר את החייל "משפט שדה", איזה חייל יירה בו? מי יהרוג אותו וימנע אסון? אנחנו לא מוקפים כמותכם בשומרי ראש, ששומרים עליכם. אנחנו חשופים. החיילים האלה הם ההגנה שלנו. הרי כל חייל, כל אדם שנושא נשק, יפחד לירות בו, שחס וחלילה לא יישפט על רצח. השתגענו טוטאלית!

תגידו לי באמת. תסבירו לחכם סידי, אם לא ברור לכם, שיתכן שבלי לרצות, בלי להתכוון, אתם עלולים לגרום לכך שבפעם הבאה, זה ייגמר בהרוגים מצדנו? כי לא הייתה לכם סבלנות לתת לחייל מה שהמדינה המשוגעת הזו נותנת לכל מחבל וטרוריסט. דהיינו משפט צדק.
העיקר מה? שיגידו שאנחנו לא מוציאם להורג, את מי שבא להרוג אותנו? מה? תענו לי. לא עדיף לשתוק. לחכות. לראות. להחליט אח"כ. לבדוק למה עשה זאת? אולי חשש מפיגוע נוסף? אני אגיד משהו אפילו חמור יותר, בעיניי, אם המחבל המרצח בא להרוג אותי ואת עם ישראל בלי סיבה, אז שישלם בחייו. שימו לב. חכם סידי לא מתכוון שממחר יתחילו להרוג כל מי שחשוד כמחבל. אבל מי שכבר בא לרצוח, לפגוע בבני אדם, רק כי הם בני דת אחרת, אין לו זכות להישאר בחיים.

ואגיד עוד משהו. זה שראש הממשלה שלנו הוא לא מנהיג אלא פוליטיקאי, כבר הבנתי. אותו אנחנו לא תמיד מעניינים. אבל אתה, אדוני שר הביטחון, מר יעלון, אתה הצטיירת לפחות בעיניי כאחר. חכם סידי מחזיק ממך. שמח שאתה שר הביטחון, איש שקול, שלא ממהר לשלוף את החרב. נהדר. אבל אם אתה כבר קראת לאנשי בצלם, שוברים שתיקה, או כל האנשים עם השנאה העצמית, בשם בוגדים, אתה חושב לפני שאתה מדבר, אז איך אתה נותן לאנשים כמותם, שמחלקים מצלמות לאנשים בשטחים בכדי שימצאו משהו לא תקין אצל חייליי צה"ל ועוד משלמים להם על זה, איך אתה נותן להם במה? איך? חכם סידי לא מבין. איך על פי מצלמה של שונא ישראל אתה מיד מחליט כי החייל אשם. רגע, קח נשימה. תחשוב. מה, לא מגיעה לחייל הזדמנות להוכיח אחרת? למה לא לפעול לפי צילום נוסף שהוכיח שחששו שיש לו אולי מטען חבלה ורק אח"כ נשמעה ירייה. רק אל תפגע לי באינטליגנציה ותגיד לי שאת הדברים אמרת עוד לפני הצילום שיצא כי היה תחקיר מיד בשטח. אל תקשקש. לא מתאים לך.

אגב, חכם סידי כמעט התפלץ מצחוק (מהתקשורת, לא ממך), כי אחד הטיעונים נגדו הוא שהוא "מלה- פמלייה" כי היה לו תמונה עם דגל בית"ר אז הוא שונא ערבים. די, ממתי זה טיעון? מזל שחכם סידי אוהד מכבי קביליו יפו. אז אני נקי מכל אשם. עצוב. בקיצור כולם הפכו לשופטי בית הדין המיוחד לענייני מחבלים מרצחים, שלא נוטרלו, אלא חוסלו. עצוב, עצוב, עצוב. ועוד פעם עצוב. נורא.

פעם אמר בן גוריון את המשפט החשוב: "תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך…". חכם סידי רק מניח את זה פה. בעצם אני רק אוסיף: "ידע עם ישראל שגורלו מופקד בידי מנהיגים הראויים לכך". באמת? אז תוכיחו לנו. שחררו את החייל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך