שחררו כבר את משפחת נתניהו

לא בא לי להגן על יאיר נתניהו, שאבא שלו יעשה את זה, אבל נמאס לי מהצביעות הזו. אם ביבי לא ראש ממשלה טוב, תחליפו אותו, אבל תניחו כבר לבני המשפחה שלו, תתפלאו, זה משיג את התוצאה ההפוכה. ויש בסוף עצה גם ליאיר נתניהו – גם אתה תשתוק קצת...
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

נכון, הפרשה האחרונה שבה יאיר נתניהו מדבר עם בנו של קובי מימון, טייקון הגז, שהיה בעל אינטרס במתווה הגז, כאילו שאבא שלו ביבי, סידר לו 20 מיליארד דולר, היא טיפשות טהורה. אבל די כבר. זה לא משיג כלום. מי שרוצה להצביע לבנימין נתניהו יצביע בכל מקרה. ההפך, הם רואים בזה רדיפת תקשורתית וימשיכו, ואגב יש בזה מן האמת. אז מי שרוצה להדיחו לא משיג כלום, בוודאי לא באמצעות פגיעה בילדיו או משפחתו.

אבל לי מפריע יותר העניין המוסרי. יש פה משפחה, שכל דבר שהיא עושה הופך להיות כאילו חורבן הבית. בואו נגזים. לא, אלה שכותבים עליהם בחייהם לא עשו דבר אחד רע… ספרו את זה למישהו אחר, לא לי. כאילו הכותבים הם כליל השלמות. אבל עזבו את זה, האם אתם חושבים שמשפחות של ראשי ממשלה בעבר היו נופת צופים תמיד? ממש לא. לא היו להם עניינים משפחתיים? בוודאי שכן. לא ניכנס לדוגמאות, אבל בהחלט היה גבול לעיתונות ולחיטוט וטוב שהיה.

זה נראה כאילו יש תחרות סמויה מי יפגע יותר במשפחת נתניהו. עוד פעם, לא שלפעמים הם לא ראויים לזה, אבל בכל זאת די כבר. יאיר אמר, שרה עשתה, הכלבה נבחה… די כבר, די. לא רוצה לשמוע יותר. אל תתבלבלו, אני בהחלט לא מדבר על דברים ברמה הפלילית. אם יש, תביאו, אבל להיכנס לתוך עורם על בסיס קבוע, זה כבר לא נעים. אפילו למי שמסתכל מהצד.

אומרים שיאיר נתניהו הלך לחשפניות. אני נגד, נקודה. אבל הוא הלך. אז מה? אבא שלו צריך להיות מודח מכיסא ראש הממשלה? הרי ברור לכל מי שמפרסם שזה לא יקרה. אז למה לעשות את זה בכל זאת? כי אתם חושבים שזה מעניין? אולי. אבל בעיקר להדיח ולפגוע בראש הממשלה.

ותבינו. בעיניי זו רדיפה פוליטית. אין פה מעבר לזה. כל מי שמפרסם משהו על משפחתו של נתניהו מחפש את ראשו של נתניהו. האיש אולי מרגיז חלק מהכותבים, ואולי יש פה אינטרס כלכלי של איזה עיתון, שלא נגיד את שמו, אבל כולם יודעים מי הוא. אבל מעבר לזה בינתיים לא דבק בנתניהו רבב. לא מגיע לאדם גם אם הוא ראש ממשלה להיות חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו? ברור שכן. אין כלום כי לא היה כלום. בינתיים רבותיי וגבירותיי זה נכון. מה לעשות. כל אחד ראוי לזה.

שוב, לא בא לי להגן על יאיר נתניהו. הוא ילד גדול, אז שאבא שלו יגן עליו. אבל אני, תתפלאו, חושב גם על עצמי. הקלות הזו שאנשים "נשחטים" פה על כל דבר, על כל מילה, מפחידה אותי. אני רוצה תקשורת נשכנית, אני רוצה בעצמי להיות כזה, אבל אני לא רוצה תקשורת טורפת. לא רוצה שהתקשורת תטרוף מישהו רק כי הוא הבן של… בנינו, אם זה היה ילד של מישהו אחר, היו אומרים שהוא היה שתוי, קשקש שטויות עם הבן של מימון וסלאמת. פה כולם עטו על הטרף, לאכול, לקרוע בבשרו של יאיר נתניהו, כי ככה האבא ייפגע. זה מה שאני חושב.

הפתרון הוא כמו שאני אומר תמיד, צריך להיות בנעלי מישהו בכדי להבין. אל תבלבלו לי שהם דמויות ציבוריות. גם עיתונאים הם כאלה. בואו נתחיל לפרסם על עיתונאים כל מילה, הברה, פעולה שהם עושים. הרי ברור לנו שגם הם בני אדם וגם בארון שלהם יש שלדים. אבל פה זה תמיד פגיעה בחופש הביטוי וכאלה. תנסו להוציא תגובה מעיתונאי על מקרה שהוא מעורב בו. ב-90 אחוזים, אם לא 100, תקבלו תשובה של "אין תגובה".

אני לא רוצה עיתונות מגוייסת למען השלטון, אבל אני רוצה עיתונות הוגנת. משהו לא טוב, תגידו לי, ספרו לנו. אבל בואו נשאיר קצת את בני המשפחה מחוץ לתמונה. תביאו הוכחה שנתניהו מושחת, העם ידאג שהוא ילך הביתה. אבל להביא לי שיחה מוקלטת של יאיר נתניהו ב"ענני אלכוהול" (לפי דבריו), מה זה, כבר תקבלו פוליצר.

שני דברים לסיום. אחד ליאיר נתניהו. יא קוקוריקו, אתה בן של ראש הממשלה… אתה לא הבן של אברהם סידי ז"ל, שמעניין בקושי שתי אקסיות ועוד שלושה ילדים וחבר וחצי. אתה חייב להבין שכל מה שאתה מוציא מהפה שלך או עושה, הופך לכותרת. אתה כבר ילד גדול, אצלנו היו אומרים בבית "חמור גדול", אז תתנהג בהתאם. קח עצה, לפעמים עדיף לשתוק.

הדבר השני הוא לאנשי העיתונות. לא תצליחו להפיל את נתניהו עם הדפים והמילים שאתם כותבים עליהם. הדרך היחידה להפיל אותו היא בנייר אחר, בפתק הצבעה בקלפי. מתי תבינו את זה?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך