ח"כ אלי כהן: "אשדוד מתאימה להיות עיר המעודדת התחדשות עירונית"

ח"כ אלי כהן: "אשדוד מתאימה להיות עיר המעודדת התחדשות עירונית"

בשבוע שעבר ביקר באשדוד ח"כ אלי כהן ממפלגת "כולנו", המכהן כיו"ר ועדת הרפורמות. במסגרת ועדת הרפורמות וכן במסגרת הצעות חוק פרטיות מקדם ח"כ כהן רפורמות בתחום הנדל"ן, המערכת הפיננסית, עסקים קטנים ובינוניים, דיור ציבורי ועוד. בביקורו נפגש עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וערך מפגש עם התושבים במסעדת הבית של "בית דרך חיים" בקניון סימול. בפגישה עם ראש העיר התייחס ח"כ כהן לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שתקום במטרה לרכז נושא זה בכל הארץ. "הקמת הרשות להתחדשות עירונית באה לשחרר חסמים ולתת כלים לפתרון כשל שוק זה", אמר ח"כ כהן. "מדובר בפרויקט לאומי ראשון בחשיבותו. הרשות שתוקם תאיץ את תהליכי מימושם של מיזמי פינוי בינוי ותמ"א 38 לסוגיהן, תאתר אזורים עירוניים שבהם ניתן לקדם תכנון שיחדש את פניהם, תהא המקור להנגשת המידע בגין הזכויות לדיירים ותתן כלים מקצועיים וכלכליים לרשויות המקומיות. כמו כן, הרשות מוסמכת להכריז על מתחמים לפינוי בינוי לצורך מתן הטבות מס, תמליץ על הקצאת קרקע משלימה מהמנהל ותנהל את המשאבים לקרן להתחדשות עירונית ולוועדות המקומיות".

מי שליווה את חבר הכנסת באשדוד היה עו"ד יניב אהרון, מנהל המטה של מפלגת "כולנו" באשדוד, ועוזרו לשעבר של ראש העיר יחיאל לסרי. יו"ר המטה, יש לציין, הוא חבר המועצה עו"ד צחי אבו. כנציג העיר וכאיש הקשר עם המפלגה, מצא עצמו יניב משתתף בוועדות הכנסת הדנות בתיקוני חקיקה בחוק פינוי בינוי, פקודות מיסים ועוד. כמו כן הוא לוקח חלק בדיונים המתקיימים ברשות להתחדשות עירונית כבר מתחילת הקדנציה לצד אנשי אקדמיה, פרופסורים, ראשי עיר, מהנדסי עיר, יזמים ואנשי ציבור, המייצרים שיח ודיון כיצד להילחם בבעית הדיור בישראל.

"הרשות מובילה תהליכים עם שר האוצר ועם שר הבינוי והשיכון במסגרת המדיניות להפחית בכל הארץ את מצוקת הדיור", אומר עו"ד אהרון. "יש תקציב ממשלתי, ומתקיים קשר עם עמידר, עמיגור וכל מי שלוקח חלק בעולם הנדל"ן המתכתב עם דיור בר השגה וזוגות צעירים".
ביקורו של ח"כ כהן באשדוד היווה המשך טבעי ליוזמה קודמת של עו"ד אהרון. לפני כחודשיים ביקר ביוזמתו באשדוד שר השיכון והבינוי יואב גלנט, שסייר ברובעים הוותיקים, בשוק רובע ב' ובבית הלוחם. השר התארח בלשכת ראש העיר, ונוצר קשר בין עיריית אשדוד למשרד השיכון והבינוי. "מטרת הביקור הייתה חיזוק קשרים לשם קידום נושא ההתחדשות העירונית", אומר עו"ד אהרון, "וזו הייתה גם מטרת הפגישה האחרונה בין הח"כ כהן לראש העיר ד"ר לסרי. ואכן, נוצר ממשק משותף בין הרשות הממשלתית לעירית אשדוד במטרה להתיר את החסמים שניצבים בפני העיר, ולעודד כמה שיותר התחדשות עירונית כגון תמ"א 38 ופינוי בינוי. בפגישה נכחו גם מנכ"ל העיריה אילן בן עדי, המשנה למנכ"ל דינה בר אולפן, מהנדס העיר דורון חזן והגזבר עודד לוי".

ד"ר לסרי וח"כ כהן מצאו שפה משותפת וחיבור חם נרקם ביניהם. ראש העיר אף החמיא ליניב על נוכחותו הפעילה במסגרת ציבורית והיותו קשוב לעיר. עו"ד אהרון ציין כי הוא מלווה כיום רוכשים רבים באשדוד ומחוצה לה, הקונים דירות בין היתר בפרויקט התחדשות עירונית, והוא מוצא חשיבות רבה במאמץ לקצר תהליכים על מנת להפחית את מחירי הדיור כדי לסייע לזוגות הצעירים, ולכן הוא נרתם לנושא מעבר לפעילותו העסקית על ידי הגברת המעורבות הציבורית. כאמור, בתום הפגישה בלשכה נפגש הח"כ כהן עם כ-50 תושבים בבית "דרך חיים" בקניון סימול. הציבור שהגיע לשמוע, להתעדכן ולשאול, זכה לסקירה מדוקדקת.

ח"כ כהן החמיא לאשדוד, ואמר כי היא מתאימה להיות עיר המעודדת התחדשות עירונית, ולא רק בקווים הקרובים לחוף הים, שם מחירי הדיור יקרים אלא דווקא ברובעים ותיקים שבהם הכדאיות ליזמים מאוד גבוהה, וכך גם לבעלי הדירות שמקבלים דירה יותר גדולה. "התחדשות עירונית הינה אחד המפתחות לצורכי הדיור של ישראל בעשורים הקרובים המשלבת את כלל האינטרסים הקיימים במערכת", אמר ח"כ כהן, "שכן היא מאגדת בתוכה שימוש בתשתיות קיימות, החייאת מרכזי ערים ושדרוג הנכסים הקיימים, מבטיחה שמירה על שטחים פתוחים ויוצרת עושר בשכבות אוכלוסייה נטולת משאבים. פרויקטים של התחדשות עירונית, מעבר להיותם פרוייקט נדל"ני, מהווים בשורה חברתית. בניינים חדשים יחליפו בניינים ישנים, יהיו אפשרויות דיור חדשות, תוספת של מאות אלפי יחידות דיור בעיקר באזורי הביקוש, מה שמהווה הזדמנות חברתית לשדרוג ופיתוח השכונות שהוקמו בעבר על ידי המדינה והוזנחו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך