זהירות, גן חיות באמצע הכביש…

"אנשים מחייכים וצוחקים, וזה כבר טוב", אומר חזי כהן, הבעלים של המונית הכי אטרקטיבית באשדוד, ולא נגזים אם נאמר - בארץ. "סבתא אחת הזמינה אותי בתור הפתעת יום הולדת לנכד. הוצאתי אותו מבית הספר, ועשיתי לו סיבוב במונית", הוא אומר בחצי חיוך. כיצד נולד הרעיון להפוך מונית מן המניין לגן חיות נייד, ומהן התגובות ברחוב? עלינו למונית וקיבלנו תשובות
זהירות, גן חיות באמצע הכביש...

חזי כהן (68) מאשדוד יצא לגמלאות לפני 13 שנה. הוא היה נהג אגד, ואת הישיבה מאחורי הגה האוטובוס, החליף בישיבה מאחורי הגה של מונית, "כדי להעביר את הזמן", הוא מספר לנו. חזי גר באשדוד קרוב ל-50 שנה, הוא נשוי, אב לשלושה וסב לשבעה נכדים. בשנה וחצי האחרונות המונית שלו עברה "מהפך", וכיום איש אינו יכול להתעלם ממנה. חיות מפלסטיק מקשטות אותה לאורכה, החל ממכסה המנוע, דרך הגג וכלה במכסה תא המטען. שלל חיות הספארי ופארק היורה וגם קוף פרווה אחד מוצמדים בסיליקון ומהווים אטרקציה.

מאין עלה הרעיון לקשט בחיות את המונית?
"הנכדים שלי גדלו, ונשארו צעצועים בבית. ישבנו ודיברנו על מה כדאי לעשות איתם, והם אמרו לי 'בוא נדביק לך על המונית'. בהתחלה היו כמה בודדים, כל נכד נתן חיה, ויצרנו יצירה. אחר כך התיאבון גדל, והתחלתי לסדר אותם בצורה יפה. אני מחדש מדי פעם, ושם צעצועים יותר איכותיים".

אילו תגובות אתה מקבל?
"אנשים מחייכים, וזה כבר טוב. הם צוחקים מהרעיון, וכשעולים למונית יש נושא לשיחה, וזה נחמד. אנשים מתלהבים, שמים אותי בפייסבוק, מישהי צילמה את המונית ושלחה לעיתון של החרדים. לקוחה אחת הביאה לי את העמוד מהעיתון. כשאני נוסע לתל אביב, למשל, אנשים מצלמים את המונית, עושים לי עם האצבע 'לייק'. אמרו לי שמונית כזו הם לא ראו. כשאני בכביש מהיר ואני רואה שמישהו מאט, אני כבר יודע שזה בגלל המונית. אני רגיל שמאטים, מורידים חלון ומצלמים. לפעמים שואלים אם אני לוקח תוספת עבור החיות".

monit2

הנכדים יודעים שהמונית הפכה לאטרקציה?
"הם יודעים. אני לוקח אותם בצהריים מבית הספר בגן יבנה ובאשדוד, והם רואים את התגובות. זה מתחיל מהרגע שהם יוצאים מבית הספר, והתלמידים האחרים מתאספים ומסתכלים על המונית".

ניסו לחבל לך במונית? לגנוב?
"כשאני בבית המונית נמצאת בחניה ליד, וכשאני עובד זה ברור שאני עם המונית. לפני כשלושה חודשים ישבתי שבעה על אמי ז"ל, שגרה בטבריה. המונית הייתה שבוע בטבריה וגנבו לי 15 יחידות. החיות תפוסות חזק, אבל עף לי פעם סוס יפה, שנתן לי נוסע חרדי. הרגשתי שהוא עף, אבל לא יכולתי לעצור".

חזי עובד במוניות אולימפיה-יהונתן. המשרד ממוקם ברובע ג', אבל לתחנה יש נקודות במספר רובעים בעיר. חזי נמצא ברובע ז' החרדי. הוא מספר שבסמוך אליו עוצרות הסעות שמחזירות ילדים ממוסדות הלימוד. "הילדים מתלהבים, הם יודעים כמה חיות יש במונית, אם שיניתי משהו, אם חסר, אם הוספתי. לפני שבוע עלה נוסע ואמר לי 'סוף סוף אני נוסע עם המונית הכי מדוברת ברובע'. רוב הנוסעים שלי הם דתיים חרדים, ובדרך כלל הם לא מדברים. בזכות החיות הם מחייכים, אומרים 'איזה יופי', ונפתחת שיחה".

יש נוסעים שמבקשים אותך במיוחד?
"היום עמדתי בתחנה, והיו שני נהגים לפני בתור. בא נוסע ואמר לי שהוא רוצה לנסוע איתי, אבל זה לא היה התור שלי, ואמרתי לו שאני לא עובד. סבתא אחת התקשרה אלי, וסיפרה לי שהנכד שלה ראה את המונית, ושיש לו יום הולדת והיא רוצה לקחת אותו לסיבוב במונית כמתנת יום הולדת. היא הוציאה אותו מבית הספר, עשיתי לו סיבוב, הוא הצטלם עם המונית והחזרתי אותו לבית אמו".

"אני אוהב את אשדוד, אוהב את האנשים ונהנה מכל רגע", אומר חזי. "אני עובד משבע בבוקר עד ארבע אחר הצהרים, מוציא את נכדים מהגן ומבית הספר, בארבע ורבע אני בבית, כיף לי וטוב לי, והמונית שלי גורמת לאנשים לחייך ולצחוק, לא צריך יותר מזה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך