טראמפ או קלינטון – מי טוב לנו יותר?

בחודש נובמבר ברק אובמה הולך הביתה, לשמחתה של מדינת ישראל, ונשאלת השאלה מי יחליף אותו בבית הלבן? חכם סידי עושה סדר, ולמרות שהיה רוצה לראות את דונלד טראמפ מנצח, הוא מעריך שדווקא הילארי קלינטון תעשה זאת

ונתחיל בבשורה טובה. מה? אסור? ככה לשם שינוי, משהו טוב. הרי השבוע היה "יום המעשים הטובים". איפשהו בנובמבר הבא, נגיד שלום לנשיא ארה"ב חוסין ברק אובמה. שלום מר אובמה, שלום ולא להתראות. רצית להיכנס להיסטוריה בכל מחיר, כולל בהסכם מפחיד וחסר אחריות היסטורי עם האיראנים, והצלחת. אתה הנשיא האמריקאני הכי לא אהוב בישראל. חכם סידי לא רק שלא אוהב אותך, אפילו על גבול הלא אוהב בכלל.

ועכשיו לעניין. אחרי הבשורה המשמחת, נשאלת השאלה מי יחליף אותו? אז בואו נעשה קצת סדר בעניינים. לא כי זה חשוב, כי זה חשוב מאוד. נשיא אמריקאי נוח לישראל, יכול לעזור מאוד, במיוחד לנוכח המצב המטורף הזה שנותר במזרח התיכון, עם החוסר מעש של אובמה ולפעמים עם ההתערבויות שלו… נגד מי שבצד שלו, ולא חסרות דוגמאות, ישראל היא רק דוגמא אחת. תראו מה הוא עשה לסעודים, שהיו בצד שלו? הלך וסיכן אותם עם הסכם שההיסטוריה עוד תשפוט אותו עם אטום לאיראנים ולא חסרות דוגמאות. אבל חכם סידי רוצה להגיע לעיקר.

בנובמבר הבא יתקיימו הבחירות לנשיאות ארה"ב. מי טוב לנו? מי לא טוב לנו? מי כנראה יזכה. אז בבקשה שווה לקרוא, כי חכם סידי יעשה לכם סדר, בקטנה. אתחיל בזה שבשורה התחתונה, כל אחד יותר טוב לנו. אבל בכל זאת.

בארה"ב בשונה מישראל יש 2 מפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים. חכם סידי היה שמח שיהיו גם פה 2 מפלגות, אבל עשרה יהודים 11 דעות, אז אין סיכוי שזה יקרה כאן. הלאה. הרפובליקנים הם הימין של ארה"ב (כמו הליכוד אצלנו), והדמוקרטים הם השמאל של ארה"ב (כמו המחנה הציוני, או איך שלא קוראים לו בכל מערכת בחירות אחרת). אובמה הוא דמוקרט לדוגמא. הנשיאים בוש האבא והבן, היו רפובליקנים.

הנציגים הבולטים כיום בשתי המפלגות הן המליונר דונלד טראמפ במפלגה הרפובליקנית והילארי קלינטון במפלגה הדמוקרטית, רעייתו של ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר. כיום יש בחירות מקדימות (פריימריז) בארה"ב. כל מפלגה עורכת בחירות בארה"ב על כל 50 המדינות שלה. כרגע המאבק הוא בתוך כל מפלגה. כמו שזה נראה, טראמפ ינצח במפלגה הרפובליקנית וקלינטון תנצח במפלגה הדמוקרטית. אח"כ הם לקראת נובמבר יתחרו ביניהם על תפקיד נשיא או נשיאת (בפעם הראשונה בתולדות ארה"ב תהיה אישה).

מה טוב לנו?
יופי. אם שאלתם, בשביל זה יש את חכם סידי. הדמוקרטים רוצים שנעשה בכל מחיר שלום עם הפלסטינאים. הם רוצים לראות מדינה פלסטינאית ושנוותר על חלק לא קטן מההתנחלויות (בואו נראה את ארה"ב מוותרת על חלק קטן מטקסס שלקחה ממכסיקו…). הרפובליקנים הם יותר בעד מדינת ישראל חזקה, עם פחות ויתורים במה שהעולם מכנה, "השטחים". עכשיו תלוי באיזה צד של המפה אתם, שמאל או ימין. בעד או נגד ויתורים טריטוריאלים.

אבל יש עוד. לא פחות חשוב מי העומד בראש הממשלה בישראל. אם ייבחר מועמד דמוקרטי, הרי שהוא יסתדר יותר עם ראש ממשלה מהשמאל, כמו שהיה בין ביל קלינטון ויצחק רבין ז"ל, מערכת יחסים כמעט כמו אב ובן. שניהם דחפו להסכם עם הפלסטינאים (וגם שמעון פרס) והביאו את הסכם אוסלו, או כמו שיש מי שמכנה אותו "אסון אוסלו", שעד היום הארץ מדממת בגלל הסכם זה.

מצד שני, אם יהיה נשיא רפובליקני, מהימין האמריקאי, האופטימאלי שיהיה פה ראש ממשלה מהימין. כמו בוש הבן ואריאל שרון ז"ל. שניהם יחד הבינו כי הגיע זמנו של ערפאת המרצח להיות לא רלוונטי והיתר היסטוריה (מי אמר חוסל? לא חכם סידי).
אבל מה קורה כשיש ראש ממשלה נניח מהימין כמו נתניהו ונשיא אמריקאי מהדמוקרטים, כמו אובמה? מה קורה? ראיתם מה קורה? נתק, יחסים עכורים בין ראשי המדינות והסכם עם האיראנים (אובמה עוד יצטרך לתת הסברים בעתיד). ותפסיקו להגיד שאנחנו צריכים את האמריקאים, הם צריכים אותנו לא פחות. אנחנו מדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון, שחשוב לה, נשק שאנחנו משביחים להם (מטוסים, כיפת ברזל שייצרנו בכסף שלהם), מענק שנותנים לנו ומחייבים אותנו לקנות רק תוצרת ארה"ב חזרה. ככה שזה הדדי לא רק צד אחד. שתי המדינות צריכות אחת את השנייה. אז אל תרגיזו את חכם סידי, כי אני כידוע מתרגז בקלות.

כמו שזה נראה עכשיו, טראמפ יפסיד להילארי קלינטון. טראמפ מדבר בצורה מאוד קיצונית מבחינת אזרחי ארה"ב, הוא נגד כל מי שמאיים על בטחונה של ארה"ב, רוצה להחזיר את כוח ההרתעה של ארה"ב בעולם (דבר שאובמה ריסק ב-8 שנים), נגד היספאנים, שחורים, כניסת זרים (רוצה לבנות גדר עם מכסיקו ( ממשל אובמה היה לא פעם נגד החומה שאנחנו בנינו בין ישראל לרשות הפלסטינאית), ביניהם גם מוסלמים, לארה"ב וכל מה שפוגע בעוצמתה של ארה"ב מבית ומחוץ. בארה"ב שבנויה מפסיפס של מהגרים, של מדינות, שהיא מדינת כלל אזרחיה, לא רק של לאום אחד, זה לא יעבור. אפילו במפלגתו של טראמפ יש מי שיוצא נגדו על דעותיו הקיצוניות מידי לטעמם. זה נראה כרגע קלינטון, אבל לכו תדעו. אם קלינטון (שמאל אמריקאי) תזכה, נתניהו (ימין ישראלי) אמור להיות עדיין ראש הממשלה (אם לא יהיו פה בחירות), זה פחות אופטימאלי ביחסי המדינות, אבל כאמור פחות גרוע מאובמה.

יהודי ארה"ב באופן מסורתי מצביעים עבור הדמוקרטים, השמאל. מאחר והם בעד המפלגה שיותר מקבלת את המיעוטים בארה"ב, למרות שאין מיעוטים בהגדרה במדינה, כמו שיש אצלנו. היהודים בארה"ב הם בעד ישראל, אבל הם קודם כל בעד עצמם. הם קודם כל אמריקאים אח"כ יהודים. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. כמו תמיד…

ובעצם זה תמיד היה עבור ישראל בגדר אם אני לי מי לי? עברנו את פרעה (אובמה) נעבור גם את זה.. אהה ומה חכם סידי היה רוצה? אני לא מגלה.. רק אומר שאני תמיד מעדיף "טראמפ…ים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך