טיפים לשיפוץ הבית לפני פסח

משפצים לקראת פסח? דברים שכדאי לדעת לקראת עונת השיפוצים
טיפים לשיפוץ הבית לפני פסח
לוני_אריחי תלת מימד מחיר _ 635 שח. מידות- מר_29.75X89 צילום אסף לוי

אם אתם מתכננים שיפוץ לקראת חג האביב, אתם לא לבד. אפריל הוא החודש הפותח את עונת השיפוצים. בשנתיים האחרונות 22% מהאוכלוסייה שיפצו דירה בה הם מתגוררים, כך עולה מסקר שערכה חברת אלוני באמצעות מכון המחקר פאנלס.

עוד עולה מהסקר כי תחום השיפוץ או השדרוג העיקרי, הוא המטבח (81%), לאחר מכן הכלים הסניטריים (68%) והריצוף (58%). בממוצע, משקיע הצרכן בכ- 3 תחומים שונים במהלך שיפוץ.

מנתוני חברת אלוני, המתמחה בייבוא ושיווק מותגים מובילים בתחום הריצוף, החיפוי והכלים סנטרים, עולה, כי שוק השיפוצים בישראל מגלגל כ 2.5 מיליארד ₪ בשנה, בהתייחס לאריחי גרניט פורצלן, שיש, פרקטיים, טראצו כלים סניטריים ואביזרים לאמבטיה ולמטבח. תדירות השיפוץ שהייתה מקובלת בעבר, אחת ל-15 שנה, ירדה תדירות של כל 10-8 שנים.

אז מהם החידושים והמגמות בשיפוץ הבית לשנת 2016?
לדברי יוספה זהבי מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני: אנו עדים השנה למספר טרנדים מובילים הן בצבעוניות, הן בטקסטורה והן בסוגי החומרים, עם דגש על שילובים ייחודיים ביניהם שיוצרים סגנון בעל חותם אישי ואמירה.

שטיח או אריח?
האומנות מתקדמת, הטכנולוגיה מתפתחת, העולם משתכלל, ואיכשהו למרות הכל, אנו ממשיכים להתרפק על אהבות קטנות מפעם… בדי הטקסטיל והשטיחים המעוטרים שליוו אותנו בשנות ה-70 חוזרים להרעיף עלינו את התחושה החמימה, הצבעונית והרכה שלהם, רק שהפעם הם מגיעים בדמות אריחי גרניט פורצלן בעיצוב חדשני ופורץ דרך , במראה של שטיח או טפט!

"מדובר בהברקה" מסבירה בתיה מורנו, מנהלת תחום הקרמיקה באלוני " סדרות אריחים חדשניות כגון סדרת CARPET מצליחות לשלב את הדוגמאות הגיאומטריות, העיטורים, הצבעים והחמימות של עולם הטקסטיל עם העמידות, הנוחות בניקיון והיתרונות של האריח.

בעזרת האריחים המתאימים הן לריצוף והן לחיפוי ניתן ליצור המשכיות מהרצפה לקיר, וליצור יחידה אחת המכניסה עניין לחדר. אם תרצו לקחת את זה צעד אחד קדימה, תוכלו לבחור קיר מרכזי אחד ולהפוך אותו לקיר כח באמצעות חיפוי באריחים, ממש כמו טפט!"

האריחים מיוצרים בסטודיו פסטורלי בצפון איטליה וההשראה מגיעה מהסביבה הירוקה בה הם פועלים .

עיצוב בתלת מימד
אחד הטרנדים הכי חמים של השנים האחרונות בעולם עיצוב הפנים ועיצוב הבית הוא חיפוי קירות. בין אם בסלון, במסדרון ואפילו במטבח .הגיוון הוא רב, ומורכב לא רק מקשת רחבה של חומרי גלם שונים, אלא גם מגיוון רב בסגנונות, צבעים ועיצובים.הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות לא עוד אריחים שטוחים וחלקים, אלא משחקי נפח ותבליטים שאפשר ממש להרגיש; המעבר מאריח "שטוח" לתלת מימד יוצר מעין אפקט חושי היוצא מהקופסה ומהסטנדרט.

מורנו מסבירה: " קיר בעל חיפוי הינו אלמנט דומיננטי בבית, וככזה- יש לבחור בשיקול דעת. לקיר מעוצב קיימת היכולת לשנות את מראה החלל מן הקצה אל הקצה." לדבריה: " אריחי התלת מימד מגיעים במגוון רחב של צורות גיאומטריות, השוברים את המוסכמות ונותנים לנו אפשרות לשבור את העיצוב הסטנדרטי ולהבליט נקודות בבית. פני השטח של האריח יכולים להיות קעורים, קמורים היוצרים תנועה בחלל. בעזרת שימוש נכון בתאורה פנים וחיצונית (שמש) מעניקים לחלל משחק של אור וצל המוסיף עניין ותנועה בבית."

המראה הטבעי
שימוש באבן טבעית ובחומרים המדמים אבן טבעית מעניקים תחושה של חזרה לטבע ולמקורות. שימוש באריחי גרניט פורצלן המדמים אבן טבעית מאוד פופולאריים השנה , הם מאפשרים תחזוקה קלה ועמידה בפני שחיקה, כמעט ואינם סובלים מפגיעות, שריטות ורטיבות וניתנים ליישום בכל חלל כולל בחדרי רחצה.

לדברי בתיה מורנו, מנהלת תחום קרמיקה בחברת אלוני: "אריחי גרניט פורצלן דמוי אבן טבעית, מעניקים תחושה של התאמה אישית. הם מבטאים את הטרנד של "חזרה לעבר" ויכולים להשתלב עם סגנון אלגנטי או עתיק ועם ריהוט בסגנון ספרדי או איטלקי באופן מושלם. יחד עם זאת ישתלבו נפלא גם עם עיצוב עדכני ומודרני – שילוב של ישן וחדש, כאשר מראה האבן מעניק טאצ' אלגנטי".

אלוני - אסלה צבעונית מחיר 2898, מושב אסלה 1400 שח , כיור עגול 1999 שח צילום אסף לוי
אלוני – אסלה צבעונית מחיר 2898, מושב אסלה 1400 שח , כיור עגול 1999 שח צילום אסף לוי

ומה לגבי הצבעוניות?
מסתבר כי הצבע השחור חוזר ובענק! ולצדו מככבת צבעוניות נועזת , ססגונית, המשלבת מגוון רחב של צבעים.

לדברי יוספה זהבי מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני: " הצבע השחור בא לידי ביטוי השנה בכל חלקי הבית ובכל הפריטים, כאשר סוד הקסם הוא איזון ושילוב בהתאם למאפייני החלל. הצבע השחור בא לידי ביטוי בריצוף, בחיפויי קירות, בכלים סניטרים ועוד ומעניק משמעות חדשה לחלל.

קיר כהה יעניק תחושה של עומק, ישקף טעם וסגנון ומעל לכל, אמירה כלשהי, ריצוף כהה וקירות בהירים ייצור קונטרסט שמגדיר את גבולות החלל ומעניק תחושה של מרחב, לעומת צבע בהיר לרצפה ולקירות אשר לא מגדיל את החלל, אלא רק שומר על "שקט ויזואלי" אשר לעתים יכול להיות משעמם".

עם זאת בעולם חדרי הרחצה, למשל, אנו עדים לחדשנות השואפת לשימוש בכלים סניטריים צבעוניים. חברת גלובו (GLOBO) האיטלקית, מהמובילות בעולם בתחום הכלים הסניטריים, מציעה לאביב קיץ 2016 סדרה הכוללת אסלות וכיורים צבעוניים בגוונים ססגוניים של סגלגל, ירוק זית, ירוק בקבוק, חומים למיניהם ועוד, המעניקים טאצ' עיצובי מעודן ,יוקרתי ומודרני.

כיורים מלבניים או עגולים (קוטר 35 ס"מ) מונחים בגימור דק בחלק העליון, אסלות בגוונים תואמים מתאפיינות בגלזורה מלאה גם בחלק הפנימי של האסלה, מה שמעניק לאסלה אסתטיקה, תורם לשמירה על היגיינה ומאפשר ניקוי קל. בנוסף, שטיפה היקפית – בכל הדחה המים יוצאים עם כיוון השעון בכל היקף האסלה , כך שהיא נשטפת באופן אחיד וקבוע לניקוי יסודי. לאסלות ניתן לצרף מושבי אסלה בצבעים תואמים.

לדברי אלי בן יצחק מנהל תחום כלים סניטריים באלוני: "השוק הישראלי חווה קפיצה משמעותית בתחום עולם הרחצה לאחרונה. בישראל יש ביקוש לחומרים באיכות גבוהה, שיתכתבו עם הטרנדים העולמיים. הגוונים שמציעה הסדרה הינם חדשנים וטרנדים ומאפשרים התאמת צבע כיור וצבע אסלה זהים, או בגוונים משלימים. בעבר היה ניתן ליצור התאמה בין כיור לאסלה רק אם הגיעו בצבע שחור או לבן. הסדרה החדשה פותחת בפנינו עולם של אפשרויות וססגוניות חדשות בחדר הרחצה, המאפשרת דרור לדמיון העיצובי, תעוזה ועיצוב אסתטי ונקי, השומר על הרמוניה בין האלמנטים בחלל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך