אשדוד מככבת גם ברדיו באוסטרליה

עמותת "הצלה ימית ישראל", שהקים איש עסקים יהודי מאוסטרליה, השיקה בקיץ האחרון את המיזם באשדוד ולראשונה בישראל. מנכ"ל העמותה רועי לוי, הנמצא באוסטרליה בהשתלמות מקצועית בתחום ההצלה הימית, התראיין ברדיו ישראל באוסטרליה והביא כבוד לאשדוד, העיר שלה שמורה זכות הבכורה
אשדוד מככבת גם ברדיו באוסטרליה

Saving היא עמותה אוסטרלית, אשר זוכה לפופולריות רבה והערכה מקצועית. זהו הארגון ההתנדבותי הגדול באוסטרליה עם למעלה מ-65,000 מתנדבים. מטרת התכנית היא חינוך למניעת טביעות והצלת חיים. ילדים המשתתפים בתכנית עוברים הכשרה במקצועות הים, ורוכשים מיומנויות שחייה והצלה. מחוץ לגבולות אוסטרליה פועלת התכנית בניו זילנד, דרום אפריקה, הודו ואינדונזיה ולאחרונה היא הגיעה לישראל ולאירופה. המיזם האוסטרלי להצלה ובטיחות בים הושק במתכונת הישראלית שלו בקיץ האחרון באשדוד עם כ-80 תלמידים שעברו את מבחני המיון הראשונים. בחופשת סוכות השתתפו עוד 40 ילדים במיזם. משלחת מדריכים אוסטרלים הגיעו לארץ, הכשירו את ילדי אשדוד שעברו את מבחני המיון, ועברו יחד איתם את המסע שצירף אותם לעשרות אלפי ילדים בעולם שכבר עברו את ההכשרה.

אל השקת "התכנית האוסטרלית להצלה ובטיחות בים" הגיעו סטיב רובנר, המייסד ויו"ר התכנית האוסטרלית, ודאג הוקינס נציג הארגון. בהשקה שכללה מפגש עם הורי התלמידים נכחו גם רועי לוי, המנכ"ל בהתנדבות של "הצלה ימית בישראל", ונציגי העירייה המלווים את התכנית ובהם אריה תורג'מן מנהל אגף חופים, אריאלה רוזנטל מנהלת קשרי החוץ ומיקי רוזנברג מנכ"ל רשות הספורט העירונית. "אשדוד הייתה העיר הראשונה המאמצת את התכנית, לאחר שזכתה לתמיכת ראש העיר ושגריר אוסטרליה בישראל, ואני שמח שהיא עולה בקנה אחד עם החזון שלנו ליצירת תשתית חינוכית המנחילה לכולנו את תרבות הים וההצלה של אוסטרליה", אומר מנהל אגף חופים אריה תורג'מן.

רועי לוי (34), נשוי ואב לשתי בנות, שחיין, מציל ים בעברו, פרמדיק ועובד בנמל אשדוד בראש צוות חירום, משמש, כאמור, מנכ"ל בהתנדבות לעמותה הישראלית. בימים אלה הוא עובר השתלמות בחוף בונדאי יחד עם ברק דוידוביץ, מדריך מהצוות בישראל. בבונדאי נמצא מועדון ההצלה הימית הוותיק בעולם. בראיון לרדיו ישראל באוסטרליה, הוא סיפר כיצד הגיע המיזם לישראל ולאשדוד. "בשנת 2013 פנה אלי סטיב רובנר, איש עסקים מהקהילה היהודית באוסטרליה", אמר. "הוא ואשתו חולקים את זמנם בין אוסטרליה לעיר נתניה בישראל. באחד מימי הקיץ הוא צפה בחילוץ טובע בחוף בנתניה. החילוץ ארך זמן רב, הטכניקה הייתה מיושנת, והוא ואשתו נדהמו לגלות את כמות הטביעות בארץ, אשר רובן נגרמות מהיקלעות לבור סחף, כלומר מערבולת, כתוצאה מחוסר מודעות לסיכוני הים. הוא הציע לי ליישם בארץ את התכנית האוסטרלית. הפשלנו שרוולים, ויצאנו לדרך. השיטה צריכה להתחיל מלמטה, צריך לחנך את הציבור דרך הילדים. זה התחיל כמיזם באשדוד, והמטרה שבהמשך המיזם ישפיע על שיטות ההצלה בארץ. הקמנו את עמותת 'הצלה ימית ישראל'. סטיב מכהן כנשיא, ואני כמנכ"ל בהתנדבות".

רועי הוסיף וסיפר כי הקהילה היהודית באוסטרליה סייעה במימון כספי לרכישת ציוד שהובא במיוחד מאוסטרליה: ציוד הצלה, גלשני הצלה, ביגוד ועוד. שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, שגם עבר מסלול דומה בילדותו תמך בפרויקט בהתלהבות. "חוץ מזה", אמר, "גם עיריית אשדוד, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומנהל אגף חופים אריה תורג'מן נתנו ברכתם, וזכו להיות העיריה הישראלית הראשונה".

הירתמות העירייה למיזם, באמצעות רשות הספורט, אגף החופים וקשרי החוץ, תרמה לקידום המיזם באשדוד. "הם דאגו לגייס תלמידים, לסייע במבחני המיון ולגבש תכנית מתאימה לעיר", אמרו בעמותת "התכנית האוסטרלית" וציינו לשבח את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואת מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, שבירכו על היוזמה ואימצו אותה אל חיקם. הורי הילדים עצמם התרשמו מהארגון ומהסדר המופתי, והתלהבו לא פחות מהתכנית המקצועית אשר הוצגה בפניהם. במהלך ההשתלמות למדו החניכים בגילאי 8-14, אשר עברו את מבחני ההתאמה הראשונים, כיצד להתמודד עם סכנות הים ולסייע לאלה אשר נקלעו למצוקה בים. הילדים למדו "לקרוא" את הים ולהבין את שפתו, להשתמש במכשירים בסיסיים, בטיחות ימית, קורס עזרה ראשונה והחייאה ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך