לא אתגעגע לאולמרט העבריין אבל ייחסר לי אולמרט ראש הממשלה

חכם סידי מפריד בין אהוד אולמרט העבריין שלקח שוחד (ואת זה בית המשפט קבע) ונכנס עכשיו ל-19 חודשים לכלא, לבין אהוד אולמרט שהיה אחד מראשי הממשלה הטובים בתולדות ישראל

חכם סידי אף פעם לא אמר דברים שכולם רוצים לשמוע. תמיד חכם סידי אמר את דעתו. לא פעם ואפילו לא פעמיים, חכם סידי, שילם על דעתו, ביוקר רב. גם בענייני עבודה וגם בענייני אהבה…. (אם אתם רוצים לקלל מישהו, תגידו לו הלוואי שתתאהב…). בקיצור לחכם סידי מה יש בלב, יוצא לפה. טוב, לא טוב, זה המצב. את זה קוראותיי וקוראיי הנאמנים (כל החמישה…) יודעים. כשיורקים עליי אני לא אומר גשם. אני כמו שאומרים מעדיף למות על הרגליים ולא לחיות על הברכיים…

אז עכשיו חכם סידי יגיד משהו, שלא רבים יסכימו איתו. טוב. אז אל תסכימו. חכם סידי מפריד בין אהוד אולמרט העבריין שלקח שוחד (ואת זה בית המשפט קבע) ונכנס עכשיו ל-19 חודשים לכלא, לבין אהוד אולמרט ראש הממשלה. מיד הסבר. סבלנות, הכל יתבהר.
נתחיל עם אהוד אולמרט העבריין. אולמרט ניצל את מעמדו הרם, כראש עיר, שר וראש ממשלה, בכדי לקדם עניינים כולל של עצמו. זוהי שחיתות שלטונית. עבריינות שלטונית זה נקרא. אולמרט צריך לשבת בכלא. אולמרט יישב בכלא. גם לפני כניסתו לכלא אמר אולמרט בעצמו: "בהיותי ראש ממשלה הופקדה בידיי האחריות העליונה לשמירת ביטחונם של אזרחי ישראל והיום אני הוא זה שעומד להיסגר מאחורי סורג ובריח". אולמרט הוסיף: "במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי. על חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד מאוד אני מקבל על עצמי את גזר הדין. אין אדם העומד מעל החוק".

בדבריו אלה אולי אולמרט סוגר את הגולל על כל הפרשיות בהן היה מעורב: "הולילנד", "ראשונטורס" "פרשת הזרע" (הלו הלו.. לא בנק הזרע. חברת הזרע, שתילים וכאלה). כמו אומר, עשיתי טעיתי, אני משלם. ובכלל לדעתו של חכם סידי, רוב הציבור לא יודע מי נגד מי שם בכל הפרשיות, שולה זקן, דכטנר וכדומה, אבל מבין שאולמרט צריך לשבת בכלא, כי עבר על החוק. אולמרט משלם בגדול. זה לא רק ההרשעה, הכתם, הקלון, הזמן בכלא, הקנטינה, כמו כל אסיר, עד 1,600 שקלים בחודש, זה לא רק 96 שעות חופשה לאחר שליש, זה לא רק העובדה שהוא מאחורי סורג ובריח וקיבל מספר אסיר 9032478, זה לא רק שבכל העולם דיווחו עלזה, זה בעיקר ראש ממשלה לשעבר שנכנס לכלא. זה יישאר לו תמיד. עד כאן המגיע.

אבל חכם סידי רוצה להוסיף עוד משהו. ככל שאני לא מתגעגע לאולמרט העבריין, אני מתגעגע לאולמרט ראש הממשלה. אולמרט תגידו מה שאתם רוצים (ואני לא תמיד בצד שלו פוליטית), היה ראש הממשלה מהיותר טובים שהיו לנו פה. תבדקו בגוגל ככה זריז ותגלו מה הוא עשה. אז בשביל זה חכם סידי פה… אני אבדוק עבורכם…

בין הפעולות שלו, כראש ממשלה בין 2006-2008: העלאת שכר המינימום, הורדת המע"מ ל-15.5אחוזים, הפעלת מס הכנסה שלילי, גיבוש תוכניות סיוע לניצולי שואה לקשישים עניים, קידום קליטת בני העדה האתיופית, הקמת מנהלת שירות לאומי לקדם שירות חרדים וערבים ועוד ועוד, וזו רק רשימה חלקית. בתקופת אולמרט, פער המחירים, יוקר המחייה, שזה בדמינו, לא היה כזה גדול. 10 שנים אחרי שעלה לשלטון, תראו את המצב. ואני עוד לא מדבר על הפצצת הכור בסוריה (לפי פרסומים זרים…חחח), כשראה שהם מתחילים לסכן אותנו בבנייה המתקדמת שלו ולקיחת אחריות על מלחמת לבנון השנייה (ותראו לי כמה מנהיגים כיום לוקחים אחריות). הכל באמת רשימה קטנה של מעשיו.

הכל בלי רעש, בלי צלצולים, בלי לעשות רעש בקונגרס או במקום אחר, בלי איומי סרק על אויבנו, בלי לפגוע כלכלית כל פעם בעם. ואל תתבלבלו שוב, חכם סידי לא מסכים בכל דבר פוליטית עם אולמרט. אבל זה שלו. את זה הוא עשה. כראש ממשלה.
יודעים מה, זה שלנו. היה יותר קל לחיות פה בתוקפת אולמרט. כי הוא פשוט היה עסוק בלהיות ראש ממשלה. באמת. אפילו שלום הוא ניסה להביא עם הפלסטינאים והסורים (שניהם לא רצו. מתי כן ירצו?). הוא לא היה חף מטעויות כראש ממשלה, אבל מחיר הדירות עוד היה שפוי יחסית, קל היה יותר לסיים את החודש, הפערים בין עשירים לעניים לא היו כאלה קיצוניים, בוודאי לא כמו היום, הוא פשוט הבין שראש ממשלה אמור לדאוג לעם. מין מחשבה כזו, שהיום היא לא כזו ברורה וחבל.

אז אולמרט האדם העבריין, לך לכלא, תרצה את זמנך על הרצון שלך להרוויח למרות שעברת על החוק. שב, זה מגיע לך. אבל אולמרט ראש הממשלה, לחכם סידי אתה תחסר. אתה מבחינתי לא יכול להיות יותר ראש ממשלה, אבל במדינה שבה שר (לא נגיד את שמו, נגיד רק שר הפנים), שהורשע וישב בכלא על שוחד והפרת אמונים, עבירה שיש עימה קלון, מלמדת שלא מן הנמנע שאולמרט, עוד יחזור. אולי. רע מאוד, רע מאוד. ובעצם מי יודע אולי לא רע. לפחות לא מאוד….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך