"קיצונים, תפסיקו להשחיר אותנו"

בושה וחרפה: כוח של המשטרה הצבאית שהגיע בשעת לילה לרובע ז' החרדי באשדוד, נתקל בהתנגדות עזה, המתפרעים הפכו את הניידת של השוטרים הצבאיים. כוחות משטרה נרחבים שהוקפצו למקום חילצו את לוכדי העריקים ופיזרו את ההמון. החרדים יידו אבנים על ניידות משטרה * דעה אישית של ישראל אוחיון

לילה מביש עבר על החרדים השפויים תושבי אשדוד, ושאני כותב 'שפויים' אני מתכון לרובו הגדול, וזאת לאחר מעשה חמור שמכליל את כל המגזר החרדי כפורעי חוק, אך להבנת הדברים דרוש תקציר ממאורעות המקרה. הכל החל בליל יום שלישי, השעה הייתה אחת וקצת לפנות בוקר, כאשר שוטרים של מ.צ. הגיעו לרחוב בר חלפתא 17 שברובע ז', וזאת במטרה לעצור עריק חרדי שאינו מתייצב לצו ראשון כפי המתבקש. בדרכם לקומת מגורי הוריו של הנער, החלו מתגודדים עשרות "בחורי ישיבה", הנמנים על הפלג הירושלמי הקיצוני סביב ניידת המשטרה שחנתה מחוץ לבניין, ובעוד מחפשים השוטרים את בחור הישיבה, החלו אותם הבחורים הופכים את ניידת המשטרה, וזאת לקול תשואות הבחורים מסביב. השוטרים ירדו מהבניין כשידיהם ריקות וזאת לאחר שהבחור העריק הצליח ככל הנראה להימלט עוד קודם עלייתם לביתו, וכשיצאו מהבניין גילו לתדהמתם את הנזק שנעשה לניידת. בינתיים ניידות נוספות הגיעו לאזור בכדי לסייע, אך ההמון הסובב לא נתן להם לעשות זאת, והשוטרים נסו על נפשם, תוך כדי שהם סופגים פגיעות קלות מאבנים שנזרקו לעברם. שעה קלה עברה, האזור התרוקן מאנשים ורק אז הגיעו לפנות את ניידת המשטרה ההפוכה מהכביש. עד כאן השתלשלות העניינים.

מכאן והלאה אכתוב למה לדעתי ולדעת הרוב החרדי, אותם הופכי הניידות ושורפי הפחים הנלוזים, נחשבים בעייני כולנו כאותם "חרדים" שמשחירים את דמותו של הציבור החרדי כולו. בתור אדם שגדל והתחנך במוסדותיה החרדים של העיר, ואפילו באם כל הישיבות (פונוביז'), נמנה אני על הרוב המתון והמשתדל לשמוע בקול רבותיו, ראיתי לנכון למחות על המעשה החמור שנעשה בעירנו אשדוד. הרוב המוחץ של כל הרבנים בארץ ישראל קורא לכלל בחורי הישיבות להתייצב לצו ראשון, וזאת במטרה לקבל את הדחייה משירות צבאי, כמובן רק אם אותו בחור הינו תלמיד ישיבה שתורתו אומנותו. זאת אומרת שההתייצבות לצו ראשון אינה מזיקה כלל לבחור הישיבה, ועוד באותו היום הוא חוזר לספסל הלימודים בבית המדרש, כל זאת אודות לנציגים החרדים בכנסת שעידנו את חוק השוויון בנטל של מפלגת 'יש עתיד' והעומד בראשה יאיר לפיד.

כאן נכנסים הקיצונים שכל תפקידם הוא ללבות אש ולעורר פרובוקציות, וגם להשניא את החרדים על כלל הציבור, ומכריזים כי אינם משתתפים ככלל החרדים בהתייצבות לצו הראשון. גם אם נניח שרצונם זה כבודם, ואפילו להם יש את הרב המורה להם כיצד לפעול, אף אחד לא התיר לפושעים הללו להפוך ניידת משטרה ולהתגרות בשלטונות, ועוד יותר מזה לגרום לחילול שמם של כל המגזר החרדי כולו, כאשר יומם ולילה זועקים רבני וגדולי ישראל להימנע מיצירת חיכוכים עם המשטרה והצבא, ובוודאי מהתקשורת המצפה לטרף קל זה.
עד לכתיבת שורות אלו לצערי הרב לא שמעתי את נציגי הציבור החרדי באשדוד מגנים את המעשה החמור הזה (פרט ליחיד סגולה, חבר מועצת העיר אבי אמסלם), ובפרט שאותם בחורים מחללי השם אינם תושבי אשדוד, אלא תלמידים באחת מהישיבות ברובע ג' החרדי, לכן הגיע הזמן לקום ולמחות על העוול שאותם קיצונים גורמים, וראיתי לנכון כאן לומר – צאו מאתנו פורעים, הפסיקו להשחיר את שמו של המגזר החרדי המתון ששומע לקול רבותיו, הרי כל רצונכם הוא להיות ציבור קיצוני בתוך מגזר חרדי, אך לצערכם ולשמחתנו המגזר לא מוכן לקבל אתכם, וימשיך לפעול בכל כוחו בכדי להבהיר למגזר הכללי עד כמה אנחנו שוחרי שלום, ובשונה מהקיצונים מנסה להסביר את פניה היפות של הדת החרדית.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך