רוני אוואט אין

רוני אוואט מוכיח שבוע אחר שבוע שהוא לא רק אדם צנוע וראוי ביותר, אלא גם מאמן מצוין שעשוי להוביל את מ.ס. אשדוד לליגת העל

חכם סידי אף פעם לא הסתיר את חברותו רבת השנים עם אייל לחמן, שהיה מהחברים הבודדים של חכם סידי, שגם ברגעים הקשים (רגעים? שנים קשות) היה שם להושיט יד. חכם סידי שגדל ביפו, לעולם לא ישכח. אצל חכם סידי אין חצי חבר. למה זה היה חשוב לחכם סידי להגיד את זה? הרי לא באמת אכפת לכם מי החברים שלי? כי אני רוצה לדבר על עוד חבר של לחמן, שעושה חייל ואם הוא גם זה שהחליף את לחמן במועדון ספורט אשדוד, אז אתם מבינים, שמה שחכם סידי יחמיא לו, הוא הכי אמיתי שיש.
לעניינינו. אני מדבר על רוני אוואט. אוואט היה עוזרו של לחמן בקבוצה. הוא קיבל את המינוי במקומו. מיד היו כאלה שכעסו על אוואט למה הוא נשאר? אבל מה אתם הייתם עושים? הרי אוואט נולד באשדוד, גדל באשדוד והוא חלק מה-DNA של הקבוצה. יתרה מזאת, הוא לא חתר תחת לחמן. קיבל הזדמנות, לקח אותה.

את חכם סידי לימדו שהטבלה לא משקרת. אוואט הביא את הקבוצה למקום הראשון לאחר המחזור האחרון, וגם אם לא תישאר שם בתום המחזור (משחקי השלמה), הרי שהיא נמצאת במקום ממנו עולים ליגה. אבל זו גם הדרך. אוואט משחק הכי פתוח שאפשר, עם הכלים הכי התקפיים שיש לו. ככה שהוא מאפשר גם לקהל לראות שערים וגם להביא תוצאות. אז כל הכבוד. צריך סבלנות. אוואט עושה משהו יפה ועוד בלי שנרגיש לרגע, שמאמן הוחלף. תראו כמה קבוצות החליפו מאמן ומצבן הוחמר (נתניה, הפועל ת"א, סכנין).
אבל מה שקנה את ליבו של חכם סידי, שגם ככה מעריך את אוואט (ולא קל להשיג את הערכתו של חכם סידי), היא העובדה שהוא נשאר צנוע, אבל מעל לכל, חבר. אוואט צוטט בעיתונות כי הוא שמח על הניצחון על קטמון, אבל גם על הניצחון של חברו… אייל לחמן. הבנתם. גם לרוני אין חצי חברים, לא שכח את לחמן. חכם סידי הבין שחבר כזה הוא היה רוצה. אז שאפו. מסיר את הכובע (נו זוכרים איזה? זה עם 3 הפינות).
ועוד חצי מילה. לחכם סידי נמאס מפרשנים שהם דו פרצופיים. אסביר ולפני זה אמירה. נכון שחכם סידי כותב במגזין שבו ג'קי בן זקן הוא הבעלים, אבל למעט עידוד משותף לקבוצה (ואני אוהד יפו, זוכרים?) לא הייתה בינינו שיחה בעניין. אבל כל פעם שג'קי נכנס לשמוע במחצית את דברי אוואט מיד כל הפרשנים קופצים ומבקרים. חכם סידי מאמין שמי שמחזיק קבוצה, זכותו להגיד את דברו (ותגידו מה שאתם רוצים עכשיו. חכם סידי לא מנסה למצוא חן בעיניי אף אחד). בשביל זה הוא בכדורגל. אבל איפה הביקורת, על נניח משה דמאיו בבני יהודה שיושב על הספסל! או אלי טביב שסגר סגל שחקנים לפני שסגר מאמן (הוא קבע את הסגל) או איזי שרצקי בקרית שמונה, שהחליף מאמנים שלא הקשיבו לו, או יעקב שחר שאומר את דעתו ובקול רם ביציע, כולל בחדר ההלבשה לא פעם. אז טלו קורה מבין עיניכם.

הקופים הירוקים אאוט
האמת, חכם סידי לא מכיר את חיפה. לא יודע למה, אף פעם חיפה לא עשתה לי את זה (מלבד החיפאיות. לא הקבוצות… הנשים). אבל לחכם סידי נמאס כבר מהקהל של חיפה. בעיקר מכבי חיפה. חכם סידי כבר אמר את דברו בעניין הקהל ויוסי בניון. בניון וחלק מהקהל לא היו ביחסים טובים, הם לא הניחו לו והוא לא הניח להם.

אבל ויש אבל. חכם סידי, מנסה להבין מה רוצה הקהל של מכבי חיפה מטאלב טוואטחה. כבר 2 עונות הם מקללים אותו. לטוואטחה נמאס. זה משפיע עליו והוא יחסית עוד לא עונה להם. אבל הם חצו קו וקיללו גם את הילד שלו. יא קופים ירוקים (ככה הם מכנים את עצמם אוהדי מכבי חיפה "השרופים"), הוכחתם שאתם קופים כבר במקרה בניון (וסליחה לקופים), אבל עכשיו את מוכיחים שאתם ירוקים רק מבושה. ואתם בושה. תניחו כבר לטוואטחה, שהייתה לו אגב הצעה מחו"ל ונשאר לבקשת הבעלים שחר. הוא נשאר למען הקבוצה, שזה בעצם גם למענכם (ולא מגיע לכם), אז תניחו לו. מעבר לזה, בואו נראה שקהל שלם מקלל אתכם בכל צעד שלכם. בואו נראה איך אתם תגיבו. לא סתם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו.
ואגיד עוד משהו (תשמעו גם אם לא בא לכם…), יעקב שחר צריך לשלול ממי שמקלל את המנוי. לשלוח אותו לקיבינימט וגם כשיגיע לקיבינימט לשלוח אותו עוד קצת רחוק מהאצטדיון. הירוק היחיד שבא לי כשאני חושב עליכם, זה הירוק של הקיא (טוב, טוב, אני נרגע). אולי תתחילו להיות אוהדים ולא שונאים? תהיו כמו חכם סידי, לא צריך לשנוא, מספיק לא לאהוב. הנה אתכם חכם סידי לא שונא… הוא רק לא אוהב.

וגילי ורמוט גם…
מה שמביא את חכם סידי בדיוק לעניין הבא. כמו שאי אפשר לשנוא את כולם, אי אפשר לאהוב את כולם. יש מחיר. גילי ורמוט מגלה את זה בדרך הקשה. לחכם סידי אין יצר נקמנות, אבל המקרה של ורמוט מגלה שיש בסוף שכר… ואולי רק אולי, גם עונש.
ורמוט שיחק שנים רבות בהפועל ת"א, אליה הגיעה מהפועל חיפה. הוא אמר שזה הבית שלו. אוהדי הפועל חיפה נעלבו, אבל ורמוט המשיך. כשהפועל ת"א, הייתה זקוקה לו, בתקופה לא הכי טובה שלה, הוא עבר… למכבי ת"א, שזה עבור אוהדי הפועל ת"א, מכה מתחת לחגורה (יש לי דוגמאות אחרות, קשות יותר, אבל זה לא יעבור פה). אז ורמוט סיפר עד כמה הבית שלו הוא במכבי ת"א. אוהדי הפועל ת"א, שתקו והוא המשיך.
ועכשיו..כן כן עכשיו… רוצה ורמוט שלא התאקלם "בבית החדש" שלו… לחזור להפועל ת"א. אלי גוטמן המאמן של הפועל ת"א, מאוד רוצה אותו, אבל מה לעשות אוהדי הקבוצה לא שכחו. האוהדים של הפועל ת"א, מפרסמים תחת כל עץ רענן , שורמוט לא יכול לחזור. הם מדברים על הסמל, הלב, על "הבגידה" מבחינתם.

אז נכון, בימינו שהכסף מדבר, אין דבר כזה "בגידה", כי רק האוהדים לא מחליפים סמל בחולצה. אבל ורמוט אולי ילמד מזה משהו להמשך דרכו בכדורגל ואולי זה מלמד את כולנו משהו לחיים. כסף זה דבר חשוב בחיים, אבל לא הכי חשוב. בעצם על מי חכם סידי עובד? הרי לדבר בימינו על סמלים, זה מצחיק, בעיקר את שחקני הכדורגל. היחידים שלא צוחקים הם האוהדים.

עכשיו מסתבר שהם גם לא שוכחים. בהצלחה ורמוט… אגב השמועה אומרת שגם בהפועל חיפה, לא יקבלו אותך חזרה. תמיד אפשר ללכת … "לבית חדש"… רק שבסוף לא תישאר עם ספסל… המחליפים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך