מה מרבית העסקים הקטנים לא עושים נכון

לא מעט בעלי העסקים קטנים מניחים כי פרסום באמצעי פרסומיים שונים כגון: חלוקת פליירים, שילוט חוצות או פרסום באמצעות אתר קופונים לדוגמא, יושיעו אותם ויפתרו את בעיותיהם ועל כן משקיעים בכך סכומי עתק ללא חשיבה מוקדמת ומעמיקה. מניסיוני גיליתי, כי לא כל מדיום שיווקי מתאים לכל עסק ולכן יש לבחור בקפידה את הערוץ השיווקי המתאים בהתאם לתחום בו פועל העסק, למידותיו והכי חשוב ליכולותיו (הקצאת תקציב).

הטעות השכיחה ביותר בקרב עסקים קטנים היא הוצאת תקציב פרסומי בעקבות "הזדמנות שצצה לפתע" מה שהופך את ההחלטה לרגעית ולא לזו הנובעת מחשיבה עמוקה ואסטרטגית. על כן, כל בעל עסק מוכרח לבנות ולהקצות תקציב המיועד לשיווק העסק ואותו יש לחלק על פי ערוצי המדיה בהם הוא מעוניין לפרסם.

הרבה עסקים קטנים נכשלים מאחר ואינם יודעים לעשות הקצאה נכונה של כסף עבור שיווק העסק שלהם וזאת על מנת לטשטש את העובדה שהם עסק קטן או בתחילת דרכו. כאשר מגדירים את התקציב השיווקי יש לקחת בחשבון את המגמות בענף, אך על פי רוב התקציב השיווקי צריך לנוע בין 5%-10% ממחזור המכירות השנתי.

אני מאמין כי עבור עסקים קטנים חלק נכבד מתקציב השיווקי חייב להיות מוקדש למען פרסום באינטרנט. באמצעות דרך זו ניתן ליצור מערכת יחסים עם קהל היעד, לעדכן את הלקוחות במבצעים, להציע שרות לקוחות, ליצור סקרי שביעות רצון והכי חשוב להגיע למספר בלתי מבוטל של לקוחות.

מומלץ מאוד לעסקים שאינם יכולים להרשות לעצמם לעבוד עם משרדי פרסום לפנות ליועץ ומלווה שיווקי אשר ישב עם בעל העסק, יבין את צרכיו ויבנה יחד איתו תוכנית שיווקית המתאימה לעסק. זכרו כי כיום, בעידן הפרסום באינטרנט, ניתן להגיע לקהל יעד רחב גם עם תקציב שיווקי נמוך.

 

תומר קמיל הינו בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בייעוץ ארגוני. תומר מתמחה במתן שירותים המסייעים לפיתוח וליווי העסק ומייעץ בתחום השיווק. בין לקוחותיו חברות מובילות במשק מתחום המזון, הבידור, הבריאות ועוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך