"אולי לא ניקח אליפות, אבל לא נאבק נרד הירידה כמו בעבר"

הוא חי את המשחק 40 דקות, כמו אחרון השחקנים, לשופט המשחק מול מכבי ת"א, ששרק משהו נגדו, העיר: "תן לנו לנצח". או במילים אחרות אל תפריע לנצח, הוא עשה היסטוריה עם אשדוד כשניצח פעמיים את מכבי ת"א, כולל באשדוד.
צביקה

קשה לראיין את צביקה שרף, ניסינו כמה פעמים. לא הלך. זכותו. אבל איך אומרים, אם מוחמד לא יבוא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד. אז באנו אליו, במסיבת העיתונאים לאחר הניצחון הגדול 68:96 על מכבי ת"א, פעם שנייה העונה. חשבנו שההיסטוריה הזו, שעשה עם מכבי אשדוד על חשבונה של מכבי ת"א, תגרום לו לחייך כל הראיון. אבל צביקה, זה צביקה נשאר קר ומאופק (לפחות מולנו) כרגיל.

צביקה אולי תעזור למכבי ת"א? נראה שהם זקוקים לזה.
"אני מאמן של מכבי אשדוד/באר טוביה. כל מה שמעניין אותי וכל מה שאני משקיע זה לעשות את מכבי אשדוד/באר טוביה יותר טובה. אני באתי לפה לפני שנה, בדיוק, כשהקבוצה הייתה איפה שהייתה, ולקחתי עליי משימה לקחת אותה קדימה"

ובכל זאת איך זה לנצח את מכבי ת"א פעמיים.
"כל אחד רוצה, אבל זו לא פעם ראשונה. תמיד טוב לנצח. הגיע לנו לנצח, שיחקנו יותר טוב. הם אומנם חסרו את דווין סמית', אבל אנחנו חסרנו את אור סולומון. מי שבא לראות את אשדוד נהנה. אנחנו יודעים שאנחנו לא הכי טובים בליגה, אבל אני רוצה שנהיה הקבוצה שנותנת הכי הרבה".

שרף מקשה על עצמו, דורש מהשחקנים אבל גם מעצמו. נע על הקו שבין הספסל ליציע הלוך שוב, חושב, מביע, מגיב, לא נשאר אדיש. במיוחד לנוכח שילוב הידיים הבולט של ז'אן טבק מאמן מכבי ת"א, מהצד השני. אבל מנגד, שרף לא יגיע למצב של התנפלות על השופט כמו שעשה טבק. זה האיש. דורש, אבל מכבד את אנשי המקצוע. את חלקם לפחות.

כשאומרים לו מברוק על הניצחון הגדול הזה על מכבי ת"א, הוא אומר: "נכון ניצחנו, אבל אני לא סולח לעצמי על הפסדים מסוימים העונה. הניצחונות הם תמיד דבר נהדר, אבל אנחנו נמשיך בעבודה קשה. במחזור הבא יש לנו את הפועל ת"א בחוץ. זה לא יהיה קל. אני שמח שהקהל הגיע למשחק הזה, היה אולם מלא, אבל חשוב שיגיע לכל המשחקים, כולל למשחק הזה מול הפועל ת"א". צביקה שרף, 64, לא מסוגל להפסיד משחק. זה חזק ממנו. אפשר להגיד ב-DNA שלו. לשופט המשחק אמר שרף, תוך כדי המשחק עצמו, בא בטענה על שריקה שלא נפסקה לטובת אשדוד: "תן לי לנצח…".
אפשר לחלוק על שרף, אפשר לא להסכים איתו. הוא גם אדם שיודע את מעמדו ואת העובדה שרוכשים לו כבוד. לא תמיד הוא איש קל. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו, גם אלה שמבקרים אותו, הוא מקצוען מבטן ומלידה וזה לא היה מוגזם להגיד שהאיש, הוא המאמן הטוב ביותר בליגה בישראל. לא מוגזם בכלל.

צביקה לאן פני הקבוצה מועדות?
שרף ממהר לקרר את ההתלהבות של כולם לאחר הניצחון ואמר: "אנחנו קבוצה שלא ניקח אליפות, אבל לא רצינו להיאבק נגד ירידה. התוצאה קובעת, אבל יש גם תהליך ואנחנו עוברים תהליך. זה לא פחות חשוב". אין ספק, מכבי אשדוד הופכת לקבוצה מעניינת ואטרקטיבית בליגה. שרף בחר נכון את הזרים, שמחזירים לו בגדול ולאחרונה גם הישראלים. אבל שרף מגלה נתון מעניין שככל הנראה ישתנה בקיץ הזה. ככה לפחות לנו זה נראה, לאור יכולתה של הקבוצה. שרף: "היו שחקנים בקיץ שלא רצו לבוא לכאן. למרות שפנינו אליהם. אשדוד לא הייתה האופציה הראשונה שלהם. אולי עכשיו ירצו לבוא לכאן כי יש פה משהו אחר".

זה היה ניצחון של פליאוף?
"ממש לא. זה היה עוד משחק אחד. יש סיבוב שלישי והכל יכול לקרות. זה ניצחון טוב, אבל יש עוד לפנינו".

שרף הפך אשדודי בכל רמ"ח אבריו. בכל משחק הוא מציין את העובדה כי לקבוצה כמו אשדוד/באר-טוביה, אין ספונסר. הוא ניצל את הבמה שלאחר המשחק מול מכבי ת"א והניצחון לשטוח שוב את טענתו. הכי צודקת יש לומר. שרף: "אמרתי ואני עדיין אומר. לא יכול להיות שלקבוצה כמו אשדוד/באר-טוביה אין ספונסר. אולי מישהו ישמע את מה שאני אומר ויבוא לתת חסות לקבוצה. היא ראויה לכך. לא יכול להיות שלא יהיה לה ספונסר".

שרף לא מסכים עם העובדה שהקבוצה סובלת מחסור יציבת לצד ניצחונות גדולים. שרף: "מצב של חוסר יציבות יכול לקרות לכל קבוצה, לא רק לנו. לדעתי אין פה חוסר יציבות. גם אם תהיה, נתמודד עם זה. יש פה קבוצה טובה". שרף אדם פרקטי, ענייני, השיחה שלו עם המנכ"ל שלומי בן מיור, מגיעה לכל מי שנמצא במסדרון של חדרי ההלבשה. צביקה טוען נגד אימון או פעילות שנקבעה לו. בן מיור מחייך, לא כועס. ככה זה צביקה, הוא סימן וי על המשחק הזה, גדול ככל שיהיה וממשיך הלאה, למשחק הבא. אף אחד, יודע שרף, לא יזכור את הניצחון הזה. לאנשים, במיוחד בישראל, יש זיכרון קצר. שרף מספיק מנוסה לדעת את זה. הוא ממשיך למטרה הבאה, במקרה הזה הפועל ת"א.

את הראיון נסיים עם מה שאמר עליו צ'ארלס תומאס, שהעונה פורח אצל שרף והצטיין במשחק מול מכבי ת"א עם 21 נקודות ו-7 ריבאונדים: "צביקה הוא האיש שלי, יש לי הרבה כבוד אליו. כשאף אחד בליגת העל לא רצה אותי, הוא רצה אותי. אני אתן לו את הלב שלי, את הכול. הוא ישן ואוכל כדורסל. הוא לקח צ'אנס עם כולנו, עם הרבה מאוד שחקנים כאן. במחצית השנייה נאבקתי עם התכווצויות שרירים. הוא שאל אותי אם אני רוצה לחזור לפרקט וחזרתי. אני אתן בשבילו הכול".

כמו שזה נראה היום, גם בעונה הבאה, אם לא יקבל הצעה שאי אפשר לסרב לה, צביקה שרף יהיה על הקווים באשדוד, עם חולצת המזל שלו. בעצם, אולי זה המזל הפעם של אשדוד שעל הקווים שלה יש את צביקה שרף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך