נשבר מכם, תשתקו!

חכם סידי מבקש מאנשי "בצלם" ו"שוברים שתיקה" - שבו באמת בשקט, נשבר מכם * השתיקה תעשה לכם רק טוב בימים אלה

חכם סידי תמיד אמר את דברו – אני ימין ליבראלי, לא מתבייש. הוכחה שיכול להיות ימין וגם ליבראלי. לצערי הרב, השמאל בישראל לא מוכן לקבל את העובדה שיכול להיות אדם שיגיד שמדינת ישראל היא מדינת העם יהודי, אבל יש פה מיעוט שווה זכויות. את זה השמאל שמר תמיד לעצמו, את הליבראליות. אז שמר, את מי זה מעניין? בוודאי לא את חכם סידי.

אבל אני לא נגד השמאל, לפחות לא הנורמאלי, חס וחלילה. זה טוב שיש שמאל, זה חשוב שבמדינה דמוקרטית לא תהיה רק דעה אחת. חייב, לא צריך, חייב שיהיו פה כמה דעות. גם אם הן לא מתיישבות עם דעתי והן לא מתיישבות, אבל יש גבול. הגבול הוא עמותות בסגנון "שוברים שתיקה" ו"בצלם". ארגוני "אבירי זכויות אדם", עלאק. "שומרי הדמוקרטיה" עלאק. עד שזה מגיע אליהם. שני אירועים הביאו לי באמת את הדם לראש של חכם סידי ברבע שנייה וזה מהר, מהר מאוד. גם ככה חכם סידי לא איש רגוע וחבל. חבל עליי.
אז מהם שני דברים הוציאו אותי מדעתי?

הראשון: הארגונים האלה, שיושבים ומבקרים כל היום וכל הלילה את חיילי צה"ל (כפרה עליהם… גם הבת הקצינה שלי, גאווה של אבא שלה בצבא הזה וגם הבן והבת שלך, שלך ושלנו) ומלכלך עליהם (אין מילה אחרת), תחת כל עץ רענן, בארץ ובעיקר באירופה (תמורת מימון), לא יכולים לקבל ביקורת על עצמם. אז איך זה? לבקר אחרים כן ואתכם לא? איפה הדמוקרטיה, זכויות האדם? אהה, חכם סידי הבין. כל עוד זה לא קשור אליכם. חופשי.

אילנה דיין והתוכנית של "עובדה", שלא בחלה בתוכניות על ארגוני ימין קיצוניים (וגם אם הם כאלה, הם לא מייצגים את הימין כולו), עשתה תחקיר על אנשים מארגוני שמאל קיצוני, קיצוני מאוד, בדומה לבצלם ושוברים שתיקה, שמסגירים פלסטינאים שמוכרים קרקעות ליהודים, לידי הביטחון הפלסטינאי. או במילים אחרות מסגירים אותם כשהם יודעים שאנשים אלה יירצחו או בוודאי ייפגעו. (הבנתם? ארוגני שמאל קיצונים מסגירים פלסטינאים!). אלוהים ישמור על אנשים שעושים את זה.

אבל אלוהים ישמור אותנו מהתגובה. בימין לדוגמא, אחרי "חתונת השנאה" שבה הראו פעילי ימין קיצוני שדוקרים בסכין את תמונתו של הפעוט עלי דוואבשה, יצאו כולם נגד זה ובצדק. אלה אנשים משוגעים. גם בעיניי. ימין קיצוני הוא נזק, אבל מסתבר שגם אתם שמאל קיצוני זה נזק.

בשמאל הקיצוני של שוברים שתיקה ושל בצלם, לא גינו את התחקיר. ההיפך הוא הנכון. ארגונים אלה, החלו לכנות את אילנה דיין "כעיתונאית להשכרה", יצאו נגדה ונגד התחקיר ועשו הכל שלא ישודר הפרק השני. הלו? הלו? שוברים שתיקה, בצלם, אתם אבירי הדמוקרטיה, לא? חכם סידי התבלבל. מה קרה? אהה הבנתי, כשזה אצלכם בבית, פוגעים באנשים ובפלסטינאים ובזכויות האדם, אז פתאום אין דמוקרטיה? הבנתי. אז במקום לגנות אנשים מאצלכם שמסגירים פלסטינאים ויודעים שרוב הסיכויים שהם לא יישארו בחיים, אתם יוצאים נגד אילנה דיין שרק הביאה את הדברים.

אז קחו עצה מחכם סידי, שבו בשקט באמת יא שוברים שתיקה. עדיף הפעם שתשתקו. אתם בצלם וכל השמאל הקיצוני שהשנאה לישראל העבירה אותו על דעתו, אגב תמורת מימון. מישהו צריך להגיד את זה, תמורת מימון אירופאי. שבו בשקט, למה באמת נשבר מכם, גם מכם בצלם. המחבל שירה ברחוב דיזנגוף לא חיפש יהודי מהימין, חיפש יהודי. אז די כבר נמאס מכם. באמת. אולי תיסעו לאירופה… עלינו. ותישארו שם.

השני: עוד לא התאוששנו מהמוסר הכפול והמגעיל הזה והנה התבשרנו שסניף בצלם בירושלים נשרף. אז האמת, לא נעים להודות, חכם סידי לא היה עצוב. האמת, לא נעים להודות אבל חיוך קטן של שביעות רצון עלה בפי (מזל שיש אוזניים לעצור את החיוך, אחרת זה לא היה נעצר). אבל זו האמת. מה עשו אנשי בצלם? עוד לא גילו מדוע וכיצד נשרף הסניף ואולי מדובר בתקלה של חשמל, או משהו אחר ומיד קמו וצעקו, ראש הממשלה אשם, הימין אשם, כולם אשמים. הלו, הלו, חכו רגע. מכבי אש יבדקו יגידו אם הייתה הצתה או תקלה. אבל רגע, למה לא שמענו אתכם קופצים ככה נגד פעילי השמאל הקיצוני (ושוב, אתם קיצוניים ולא פחות גרועים מהימין הקיצוני שאתם יוצאים נגדו), שנראו בתחקיר של אילנה דיין "בעובדה" שמסגירים בני אדם. לא נעים לחכם סידי להגיד את זה, אבל זה מזכיר לי משהו אי שם בשנות ה-40 של המאה הקודמת ואם לא הבנתם אז אין פה מחמאה (אז תבואו לחכם סידי כשהוא מלמד היסטוריה של מלחמת העולם השנייה, אם עדיין לא הבנתם…).

אז ארגוני שמאל קיצוני לא רצויים שלנו, העם פה מאס בכם. אני מחפש מילה אחרת מלבד בוגדים (תמצאו אתם מילה אחרת), אבל מתקשה למצוא באמת. זה הכי לגיטימי להגן על מיעוט, זה בסדר. חכם סידי בעד. אל תתבלבלו לרגע, אבל מה שאתם עושים זה לא להגן על המיעוט, ההיפך, זה לפגוע בו (תראו שוב את התחקיר) ועבור כסף אירופאי, אין מילה אחרת, אתם עושים בדיוק מה שהימין הקיצוני עושה לטענתכם, מגדיל את השסע בין יהודים לערבים. אתם לא רוצים לדאוג לערבים, הלוואי שכך היה. אתם רוצים לפגוע ביהודים ובמדינת ישראל. אז לכו כבר, נמאסתם.

ויודעים מה? איפה השמאל המתון? איפה ח"כ אדון ראש אופוזיציה, מר הרצוג? איפה אתה? מזהבה גלאון ראש מר"צ אני לא מצפה לכלום. לא מצפה ממנה שתצא נגדם, זה אולי קהל המצביעים שלה (והאמת אני חושב שעבור השמאל הקיצוני, גם גלאון מתונה). איפה אתה מר הרצוג, איפה אתה? למה גם אתה שותק? אולי תשבור שתיקה (משחק מילים יפה אהה?).

רק לאחרונה יצא השמאל המתון נגד הוצאת סיפרה של דורית רביניאן, "גדר חיה", שמספר על קשר רומנטי בין יהודיה לערבי (בואו נראה אותך כותבת ספר על קשר בין ערבייה ליהודי ותראי מה תהיה התגובה), מתוכנית הלימודים של משרד החינוך על ידי שר החינוך בנט. כולם אמרו כמה שזה לא דמוקרטי וכמה שזה פוגע בדו קיום וכמה וכמה ובלה בלה בלה. אבל שיש פעיל שמאל קיצוני שמוכר לפלסטינאים פלסטינאים אחרים, שכל מה שעשו זה למכור קרקעות ליהודים, אף אחד מכם לא פוצה פה? תבינו, ככה לעולם לא תגיעו לשלטון. כי אתם נתפסים כצבועים על ידי העם. העם היושב בציון לא אוהב את זה. לא אוהב שכל פעם נכנסים בצה"ל כאילו היה ארגון רצחני. הוא לא. נקודה. זה צה"ל שלנו, שלכם וגם לצערי של פעילי השמאל הקיצוני (חכם סידי ראה איך אוטובוס של שוברים שתיקה בשטחים הותקף, על ידי פלסטינאים חחח והם רצו למי?….נכון, לצה"ל שיציל אותם. צבועים). אז בבקשה מר הרצוג, חכם סידי מקשיב.

אז חכם סידי מבקש מכם אנשי בצלם ושוברים שתיקה, שבו באמת בשקט. נשבר מכם. השתיקה תעשה לכם רק טוב בימים אלה.

שבת שלום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך