האשדודי שמועמד לזכות בתחרות כוכב נולד החרדית

ארבעה שופטים בעלי שם, אולם הופעות שמקליטים את "בית ספר למוזיקה", קהל משולהב, תזמורת, מנחה פופולארי, ומתמודדים צעירים ונרגשים שמקווים לזכות בחוזה הקלטות אצל מפיק גדול ונחשב, בעזרת השם. כך נראית תכנית ריאליטי במגזר החרדי: המתמודדים, השופטים והקהל הם גברים, השידור החי מועבר במוצאי שבת ברדיו ואז מועלה לערוץ ב"יוטיוב", ואתר האינטרנט של התכנית חי ובועט בזכות הטוקבקיסטים משני המינים. בין אלה שמתקרבים לגמר הגדול נמצא משה חדד מאשדוד, שמגיע ממשפחה מוזיקלית וזוכה לאהדה רבה בקרב עוקבי התכנית, גם אתם מוזמנים להקשיב לקולו, לתמוך ולהצביע לאשדודי שרוצה להגשים חלום ולכבוש את הבמה

בתחילת השנה האזרחית יצאה לדרך תכנית רדיו, שניתן לכנותה מהפכנית. מדובר בתכנית רדיו בשם "הקול הבא", המשודרת ברדיו "קול חי" ובאתר האינטרנט של תחנת הרדיו. תשאלו מה מהפכני בתכנית שעל פי שמה היא מעין העתק-הדבק של "כוכב נולד" ואחיותיה?

התשובה פשוטה: מדובר בתחרות כישרונות לזמרים מהמגזר החרדי. תחנת הרדיו ומשרד ההפקות של דוד פדידה, אחד המפיקים המובילים בענף המוזיקה במגזר, חברו להעלאת תוכנית שטרם נראתה כמותה במגזר החרדי והדתי, ובה מתחרים עשרות מועמדים המציגים את כישוריהם המוזיקליים, על מנת לזכות בתואר הנכסף "הקול הבא של המוזיקה היהודית". אמנם זו לא הפעם הראשונה שתחרות לגילוי כישרונות נערכת במגזר, אבל בהפקה הזו תמצאו את כל הסממנים של תכנית ריאליטי: שופטים מוכרים, מנחה פופולארי, הופעות חיות, אתר אינטרנט פעיל ובו כתבות רבות, אפשרות להצביע עבור המועמדים, וגם עדת מעריצים משני המינים שמעלים את תגובותיהם באתר. התכנית, כאמור, משודרת מעל גלי האתר ומצולמת לאתר "קול חי", וכל זאת תחת הקפדה מלאה על כללי ההלכה. מנחה התחרות מנחם טוקר, הוא מי שמשדר אותה במוצ"ש.

יום אחרי שהתחתן עלה לשיר על הבמה
כמו "כוכב נולד", גם כאן החלק הראשון בתחרות היה שלב האודישנים. מאזיני התוכנית אף יכלו להשפיע ולשנות את החלטת השופטים באמצעות הצבעה טלפונית או בדירוג באתר התוכנית. בנבחרת שעלתה לשלב השני, מתחרים המתמודדים ביניהם עד לשלבים הסופיים, ואירועי הגמר מתקיימים כהופעות חיות מול קהל של אלפי צופים. בשונה מריאליטי טלוויזיוני שזמנו קצוב, והוא משודר מדי שבוע, בהפקה הזו יש להתחשב בזמנים שעל פי היהדות אינם מתאימים לשירה. התחרות התחילה אמנם בינואר השנה, אבל יצאה להפסקה ממושכת בימי בין המצרים וחגי תשרי. בין המתמודדים שמתקרבים לגמר הגדול נמצא הצעיר האשדודי משה חדד (21), שמלבד איחולי הצלחה בתכנית, מגיעה לו ברכת מזל טוב. הוא התחתן לפני שבועיים. "החרדים שיחקו אותה", הוא אומר על הפקת התכנית, "משקיעים בתפאורה, באיפור, בצלמים. התוכנית לא יורדת ברמה מ'אקס פקטור' ו'דה ווייס'. זה נפלא שיש תוכנית כזו שגם חרדים יכולים להביע את הכישרון שלהם בצורה מקצועית ומסודרת. יש הרבה חרדים מוכשרים בזמרה שלא יכולים להתמודד בתוכניות, כי זה לא מתאים מבחינה דתית, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת ההרכב".

איך הגעת לתכנית?
"התקשר אליי חבר שעובד ברדיו, שמו נתי חדד, אין בינינו קשר משפחתי, והוא סיפר שמחפשים זמרים לתכנית. אני מופיע מדי פעם באירועים, ולא עניין אותי להשתתף בתחרות. נתי שכנע אותי, ומסתבר שבמקביל הוא שכנע את בן דוד שלי, והביא את שנינו בלי שנדע שהשני מתמודד. המפגש נערך על הבמה בשלב האודישנים. הגיעו 60 מתחרים, מתוכם נשארו 25. בן דודי לא המשיך לשלב הבא בתחרות, אבל המפגש הזה היה טוב לרייטינג של התכנית".

רייטינג, זה שם המשחק, גם אם לא מדובר בתכנית שמשודרת בפריים טיים בערוץ השני, ולכן גם לשופטים יש חשיבות. "אלה שופטים אהובים ומוכרים מהמגזר החרדי", מסביר משה, ומספר לי מעט עליהם. כדי לא לטעות, אני ניגשת אל אתר התכנית, ששם ניתן למצוא את כל המידע על השופטים, המתמודדים ומה שקורה מאחורי הקלעים. כך אני למדה שאריה ברונר הוא האיש שאחראי, במידה מסוימת על הז'אנר המקובל כיום בחתונות החסידיות, והוכתר כמלך הבלתי מעורער של הרוק החסידי בשנות התשעים. הוא חתום על גילויו של הזמר ישי לפידות, ויחד איתו יצר את הפורמט "חסידיש", שכבש את עולם המוזיקה החסידית באותם ימים. השופט השני עדי רן, נולד בישראל למשפחה חילונית, הקליט שירים רבים והתפרסם ככוכב רוק'נרול.

לפני יותר מ-20 שנה החל להתקרב לדת, הצטרף לחסידות ברסלב והחל להקליט שירים, המשלבים את מסריו של רבי נחמן מברסלב. מאז שחרר להיטים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה האלטרנטיבית. ד"ר מרדכי סובול ידוע כאספן וכידען בכל הקשור לחזנות היהודית ומכהן כמנהלה המוזיקלי והמנצח של תזמורת "יובל", האנסמבל הישראלי לחזנות ומוזיקה יהודית. בשנת 2011 הוציא את האלבום "שמע קולנו", אלבום חזנות עם מיטב הקטעים בכל הזמנים. אוהד מושקוביץ שימש כאמרגן של אמנים בולטים במוזיקה החסידית עד שהחליט לפתח קריירה עצמאית. בשנת 2005 נבחר כזמר השנה במוזיקה החסידית, הוציא ארבעה אלבומים, כבש את הבמות בארה"ב, השתתף במחזמר הדתי "שירים ונפלאות", ואף הקליט שיר משותף עם להקת אתניקס. השופט החמישי, שבשל תאונת דרכים נבצר ממנו להמשיך לשפוט, הוא חיים ישראל, זמר ממוצא תימני וטריפוליטאי, שהקליט למעלה מעשרה אלבומים, ושיתף פעולה עם זמרים כמו יואב יצחק, נתי לוי וציון גולן.

הדרמות, מסתבר, יכולות להפתיע גם כאן. כחמש שעות לפני מועד הצילומים של התוכנית, הודיע השופט שיושב על תקן המוזיקה המזרחית, חיים ישראל, שהוא נפצע קלות בתאונת דרכים. דקות לפני תחילת התוכנית ולאחר התייעצות ממושכת עם כל גורמי ההפקה הוחלט שאת מקומו יתפוס דוד פדידה, חבר איגוד האמרגנים ומפיקי אמנויות הבמה בישראל, ומי שאמון על הפקת התחרות. בבעלותו חברה המייצגת את מיטב האמנים והלהקות במוזיקה היהודית בארץ ובעולם, ביניהם הזמר והיוצר ישי לפידות ולהקת הילדים "הקינדרלך". הזוכה בתחרות יוחתם על חוזה טאלנט במשרד של דוד פדידה, ויזכה באלבום מלא ומושקע בהפקה מוזיקלית של צמד המעבדים אלי קליין ואיצי ברי.

משה חדד האשדודי מספר על הרקע המוזיקלי שלו: "אנחנו משפחה מוזיקלית, האחים שרים, האחיות מנגנות באורגן. גדלנו על מוזיקה, ושירים סביב שולחן השבת. אני הבכור מביניהם, והמוזיקה תופסת חלק עיקרי מחיי. מגיל קטן אני שר, יש סרטונים שלי מכל הגילאים, וגם בחתונה שלי שרתי. אני שר מוזיקה מזרחית, חסידית ומרוקאית, מזמינים אותי לאירועים, ובעזרת השם לאט לאט מתפרסמים. זה מה שאני אוהב, ואני שואף להגיע למצב שיזמינו אותי לאירועים ואופיע כל ערב".

משה, נשוי טרי, התחתן כאמור לפני כשבועיים, וכבר למחרת התייצב לצילומים מול השופטים. "אשתי מעריצה, מעריכה, ונותנת לי כוח להמשיך הלאה", הוא אומר. גם בהפקת התחרות פרגנו. "משה חדד שריגש את כל השופטים והמאזינים בביצועים מדהימים ומרגשים, לא ציפה שיום הצילומים של 'הקול הבא' יתרחש יום לאחר נישואיו", כתבו. "משה שנישא יום לפני לבחירת ליבו פנינה קליין, הגיע תשוש לצילומים אך שמח וזוהר כמלך ביום חתונתו. כמובן שהדבר לא השפיע על התרגשות של משה, והוא נתן את המיטב של המיטב מהסלסולים שאותם הוא יודע לבצע כל כך טוב".

מה שרת מול השופטים?
"שרתי את 'ברכת הכוהנים' של ליאור נרקיס, 'ברצלונה' של ג׳ו עמר, ו'נחמוני'. שירים מוכרים לכלל הציבור. בינתיים, בעזרת השם, אני מוביל בצפיות. נשארו שמונה מתמודדים, מתוכם ארבעה יעלו אוטומטית לגמר. מבין הארבעה הנותרים, ייבחר אחד ב'גלגל הצלה', כך שבסופו של דבר יהיו חמישה מתמודדים בגמר, שאמור להתקיים בסביבות חנוכה".

אפשר להתפרנס כזמר אירועים במגזר החרדי?
"ברור שאי אפשר להשוות בין קהל חילוני לחרדי. לחרדים יש משפחות מרובות ילדים, אבל אם אתה זמר מוכר, אתה יכול לקבל סכומים יפים. לא 50 אלף שקל לאירוע, אבל עדיין סכומים מכובדים, תלוי מה הרמה שלך. מה, לא מספיקים 3000 שקלים כל ערב?"
אשדודים יקרים, כבר פרגנתם בעבר למתמודדים מהעיר שהשתתפו ב"כוכב נולד", "דה ווייס" וכו', אז בואו נמשיך ונעזור לבחור הצעיר משה חדד. אפשר להצביע באתר התכנית, אפשר לשמוע אותו שר בצילומים שהועלו ל"יוטיוב", ולגלות שאכן הוא אהוד ואלפים כבר צפו בו. ואם אתם ממש סקרנים ואוהבים את הסגנון המוזיקלי הזה, תוכלו להקשיב לה במוצאי שבת בעשר בלילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך