טרגדיה נוראה: שלושת השבועות שגדעו את חייו של יפתח

כשהוא בן 22 בלבד נאלץ יפתח להתמודד עם המחלה הארורה, שתוך שלושה שבועות מאז התגלתה נפטר העילוי הצעיר.

טרגדיה נוראה עברה על משפחת מקיס, כאשר ביום שני האחרון נפטר בן המשפחה כשהוא בן 22 בלבד, ולאחר מסכת ייסורים קשה של שלושה שבועות בלבד, במהלכן השפיעו ייסורי התופת על בריאותו האיתנה של יפתח, והמחלה הארורה ניצחה את שמחת החיים המוכרת שלו, וגדעה את מסכת חייו הקצרה, שהפכה לטרגדיה קשה עבור משפחתו התומכת.

יפתח אמי הוא בחור ישיבה שהתחנך וגדל ברובע ז' באשדוד, ולאחר מכן נסע ללמוד בירושלים בישיבה גבוה, חבריו מספרים על בחור מלא בשמחת חיים, שהיה בריא לחלוטין. "אין אדם שביקש סיוע ועזרה ויפתח לא היה שם בשבילו" אמרו בני המשפחה, בתור בחור שלומד בישיבה נחשב יפתח מבכירי הבחורים, 'למדן אמיתי' היה הכינוי שלו, "הבחורים הצעירים היו מקנאים ברצון שלו לשבת ללמוד תורה" אמר הרב של יפתח במהלך ההספד המרטיט.

לפני שבע שנים בחודש כסליו שבשנת 2008 נפטר אביו אהרון בפתאומיות, כאשר יפתח שהיה מחובר מאוד לאביו היה בן 15 בלבד, לאחר תקופה קשה שעברה על המשפחה, חזר יפתח לישיבה והחליט לכתוב ספר עם חידושי תורה לעילוי נשמת אביו, "ים אהרון" נקרא הספר, האותיות ים הן ראשי תיבות של יפתח מקיס.

evel

שלושה שבועות לפני שנפטר חש יפתח בכאבי ראש עזים שהתלוו במעט הקאות ובחילות, אך הוא היה בטוח שהכאבים יחלפו לעומת שבאו, אלא שהמצב הלך והחמיר, מה שאילץ את בני המשפחה לאשפז אותו בבית החולים, בדיקות הדם השגרתיות לא בישרו טוב, כשהרופאים לוקחים את בני המשפחה ומספרים להם כי ליפתח יש את המחלה הנוראה והארורה, מצבו המחמיר הוביל לחוסר האופטימיות של הרופאים שכבר למחרת הודיעו לבני המשפחה כי ליפתח נשארו שעות ספורות. "לא נתנו למה שהרופאים אמרו לייאש אותנו" סיפר אלון גיסו של יפתח, "ערכנו תפילות, וביקשנו מעם ישראל לבקש עליו רחמים" אמר, ואכן מצבו של יפתח יתייצב מעט, עד כדי כך שהוא חזר להכרה מלאה. אך לא לזמן רב, ביום ראשון בערב עוד שוחח עם בני משפחתו שישבו סביב מיתת חוליו, בן משפחתו סיפר כי יפתח היה ערני לחלוטין ושוחח איתנו, אך באורח פלא תוך כמחצית השעה חלה החמרה פתאומית במצבו הרפואי כשהוא מורדם ומונשם, הובהל למחלקת טיפול נמרץ שם קרסו מערכות גופו והוא נפטר.

"לא תיארנו לעצמנו שכאבי הראש והבחילות עליהן דיבר לפני שאושפז, יובילו לקריסת מערכות פתאומית" סיפר אלון, "המשפחה שבורה מהמקרה הקשה, בקושי התאוששו מהפטירה של אביהם וכבר נפלה עליהם הטרגדיה הנוראה", "בדיוק בחודש כסליו לפני שבע שנים היה זה אביו, ועכשיו מתאבלת המשפחה על הבן שהיה כל כך מחובר אליו" סיים אלון וסיכם את שלושת השבועות הקשים והאחרונים בחייו של יפתח אמי מקיס שהובא לקבורה ביום שני האחרון בבית העלמין באשדוד, כאשר רבי הישיבה בה למד וקרובי משפחתו סופדים לו וממררים בבכי על האובדן הקשה והגדול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך