זוג בזיג-זוג

"בעלי מסרב בכל תוקף לשמוע על אימון זוגי, הוא חושב שהוא מושלם. לדעתו הבעיה אצלי", כך אמרה לי ג', כשהגיעה לאימון לבד. "אין מצב שאשתי תשתף פעולה עם התהליך הזה, היא בכלל לא רואה את חומרת המצב. הדבר היחיד שהיא רואה זה את הקריירה שלה". כך טען בפניי ש', שהגיע לבד לתהליך אימון. התקשורת הזוגית הלקויה עם בני זוגם, הביאה אותם למצב של חוסר אונים מוחלט!

הם ישבו מולי, סקפטיים לחלוטין, בדבר הסיכוי שמַשהו יכול להשתנות, אם הם יעברו את התהליך לבד. "הרי זה לא תלוי רק בי!", כך הם טענו. לשמחתי, הם היו חדורי מוטיבציה ורצון לעשות שינוי, שבאופן מדהים הפעולות שהם עשו (בהתמדה) והכלים שהם רכשו במפגשים, גרמו לצד השני להבין שמשהו "אחר" קורה.

אם גם אתם נתקלים בסירוב של בני הזוג להגיע יחד לאימון זוגי, הרי לכם מספר דרכים כדי לנסות להביאם לשיתוף פעולה:
1. שתפו את בני הזוג בתחושות שלכם, ועד כמה התהליך חשוב לכם. אם התקשורת ביניכם לקויה, יהיה עליכם למצוא "שעת כושר" מתאימה לשיחה כזו. לא בשעת כעס או מריבה, ולא בשעה שהאחר עסוק בענייניו ואינו "זמין" להקשבה. דברו על הצורך שלכם! ואל תאשימי אותו בסרבנותו.
2. הציעו לבן הזוג להגיע רק לפגישת היכרות, כדי להתרשם ולשמוע יותר פרטים על התהליך. יתכן מאוד שהחשש יפחת. כך גם ניתן לברר באופן ישיר ממה נובעת ההתנגדות.
3. בקשו מבן הזוג "לסייע" לכם בכך שיצטרף למפגש אחד או שניים. המסר שאתם, כביכול, מעבירים הוא: "זה לא את/ה, זה אני". כשמדובר בבקשת עזרה, רוב האנשים מוכנים להיות שם.
4. אם הצלחתם להביא את בני הזוג להסכמה 'מאולצת', תוך כדי הבעת פרצוף של "עושה לכם טובה", לא נורא! גם בהפגנת פסיביות וחוסר שיתוף פעולה, עדיין נמצאים יחד במרחב האימוני, ולרוב יש גם הקשבה. איש מקצוע יודע להשתמש בְּכלים שיסייעו ל"סרבן" להבין ששיתוף פעולה ישתלם לו.
5. אל תפטפטו עם החברים. הבטיחו לבני זוגכם שמירה על סודיות מוחלטת בדבר הליכתכם לאימון זוגי. יש שרואים בכך (לצערי) פגיעה באגו שלהם. עם הזמן, כשהתהליך מתקדם, מבינים את התועלת האישית והזוגית הרבַּה. וכשרואים תוצאות והצלחות, כבר לא מהססים אפילו לרוץ ולהמליץ לחברים.
6. אין להתבטא במשפטים מאשימים ובביקורת. כמובן, לא לפגוע ולהשפיל. משפט כמו "אם אתה רוצה לראות מי צודק, בוא נלך לאימון זוגי", הוא מיותר בהחלט. ובכלל, מאמן מקצועי לעולם לא "תופס צד".
אין ספק, שהמצב האידיאלי הוא לעבור את התהליך ביחד. השותפות תיתן תוצאה טובה יותר, ולרוב אף מהירה יותר. אבל, אם כל ניסיונות השכנוע נכשלו, האם תעדיפו להרים ידיים ולהישאר תקועים בדיוק במקום שבו אתם נמצאים היום? האם תבחרו להיכנע למצב, ובכך לעשות טעות שעלולה להחמיר את היחסים ולהוביל למחיר כבד יותר? אני כאן לעזור.

בהצלחה
שלכם, ריקי

לתיאום פגישות
054-5919824
פייסבוק: שביל הבחירה – ריקי עזרא / אימון אישי וזוגי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך