שוב סכנת השבתת הליגה בשבת

"התנועה למדינה יהודית", עתרה לבג"צ בבקשה להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת. בעבר סער ענף הכדורגל מהדרישה של השחקנים שומרי השבת לא לשחק בשבת. בשישי האחרון, מול הרצליה, נאלצו חובשי כיפות במשחק מול של מ.ס אשדוד לעזוב, מאחר והמשחק נכנס לתוך השבת. למדינה שבועיים להשיב לעתירה.
מ.ס אשדוד והרצליה במשחק האחרון בשישי, שחלקו נכנס לתוך השבת. (צילום: פבל)

האם שוב צפויה לנו סערה גדולה בכדורגל הישראלי ובמיוחד בשתי הליגות הבכירות, בנוגע לשאלה האם ייערכו משחקי ליגה בשבת? האם הליגות שוב בסכנת השבתה.

"התנועה למדינה יהודית", עתרה אתמול (שלישי) לבג"ץ על מנת להורות על הפסקת משחקי הספורט והכדורגל, בשבת. לטענת התנועה מאחר והשאלה הזו עדיין לא טופלה על ידי המדינה ולא התקבלה החלטה בעניין, אין לאשר עד אז את קיום המשחקים בשבת.

בעתירה ביקשה התנועה מבג"צ להורות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ווינשטיין וראש הממשלה, בנימין נתניהו לאכוף את חוק שעות העבודה והמנוחה בליגות הכדורגל ברחבי הארץ. בג"צ נתן אורכה בת שבועיים למדינה להשיב, לפני שיתכנס בהרכב של שלושה שופטים לדון בעתירה ולקבל החלטה.

בחודש אוגוסט האחרון, כבר היית סערה גדולה דומה, בשל חזרתם של משחקי הליגה הלאומית לשבת. הכדורגל בליגה הלאומית כמעט והושבת וגם היתה סכנה דומה בליגת העל בשבת. ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה התערבו בכדי שהמצב יחזור, בינתיים, כך מסתבר לקדמותו.

אחד ממנהיגי המאבק נגד כדורגל בשבת, היה אבי איבגי שוער של מכבי הרצליה, שומר שבת, שפנה אז לחבריו השחקנים במכתב ובו כתב: "חברי יקירים קיבלנו הודעה על כך שהולכים לשחק ביום שבת. אני מבקש מכל אחד ואחד, אם טיפה אכפת לו מכל יהודי ויהודי ואם חשובה לו השבת הקדושה והדבר החשוב ביותר הוא הקדוש ברוך הוא שכולנו מאמינים בו, אפילו הרחוק ביותר בעם ישראל – אנא מכם, אני רוצה לארגן כבר מחר פגישה דחופה בעניין הזה שבה נוציא הודעה על הצעדים שאנו נוקטים בשביל למנוע את המשחקים בשבת. אנא מכם, תעזרו לי להלחם על העניין ולא לוותר”.

השוער אבי איבגי (בצהוב) שומר על שער הרצליה לאחר כניסת השבת במשחק מול מ.ס (צילום: פבל)
השוער אבי אבגי (בצהוב) שומר על שער הרצליה לאחר כניסת השבת במשחק מול מ.ס (צילום: פבל)

אגב, אותו איבגי, שיחק ביום שישי האחרון, במדי מכבי הרצליה, נגד מ.ס אשדוד, באשדוד, במסגרת הליגה הלאומית בכדורגל ועמד בשער הקבוצה, גם לאחר שהמשחק נכנס לתוך השבת. חלק מאוהדי הכדורגל הדתיים, שחזו במשחק, נאלצו לעזוב לפני הסיום, בשל כניסת השבת.

בקרב שחקני הכדורגל, יש רבים מסורתיים וקרובים לדת וחלקם אפילו שומרי שבת. מבחינתם, לא תהיה בעיה אם המשחקים יעברו ליום אחר בכדי שלא לחלל את השבת. אז ייתכן ו"סערת השבת בכדורגל", שוב בדרך. בעוד שבועיים, לאחר שהמדינה תשיב לעתירה לבג"צ, נדע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך