ההתרגשות בשיאה: מופע החורף של "שואו דאנס"

זה כבר הפך למסורת. הכוריאוגרפית מאיה כהן ובית הספר למחול "שואו דאנס", יעלו בחמישי הקרוב מופע חורף, שיציג את הדרך שעברו הרקדניות במחצית השנה הראשונה של שנת הלימודים

מאיה כהן מלמדת ריקוד בחברה העירונית לתרבות ומתנ"סים מזה 16 שנה. בית הספר שלה למחול נקרא "שואו דאנס", וממוקם במתנ"ס "עם שלום" ברובע י"א. בכל שנה בחורף, לאחר חצי שנת פעילות, מעלה מאיה מופע חורף מושקע, שמציג את מה שלמדו הרקדניות. מופע החורף 2015 שיעלה בחמישי הקרוב באולם ע"ש רמי נעים, יהיה מופע ססגוני ומושקע לא פחות ממופעי סוף השנה. במשך כשעה יעלו 250 רקדניות בגילאי 4-18 ויפגינו את כישוריהן במגוון סגנונות הריקוד כגון: ג'אז, מזרחי, היפ-הופ ומודרני, ובשילוב משחק.

מאיה כהן, בת 40 ואם לארבעה, יוצרת מהלב ומהנשמה, הגיעה להישגים בכוחות עצמה. המפגש הראשון של מאיה עם עולם הריקוד היה בגיל חמש. זה התחיל בחוג בלט במתנ"ס ד', שם הייתה מעין שלוחה של להקת "קול ודממה" שהקים משה אפרתי. בגיל 13, לאחר שהיה ברור כי מדובר בילדה מוכשרת, הצטרפה מאיה ללהקה, שבסיס האם שלה היה בתל אביב, ונסעה כמעט בכל יום באוטובוסים לעיר הגדולה. גם לאורך שירותה הצבאי כאחות סיעודית במחלקה גריאטרית בבית חולים ברזילי, מאיה המשיכה לרקוד. מבחינתה זה היה ברור שלאחר השחרור מצה"ל היא נוסעת לתל אביב לנסות להשתלב בעולם המשחק. לצד האודישנים השלימה מאיה את לימודיה בהוראת המחול בויינגייט ובאקדמיה למחול.

 

לפני 16 שנה היא התחילה ללמד במתנ"סים. היום, כאמור היא מלמדת במתנ"ס 'עם שלום' ברובע י"א. את האהבה שלה לתיאטרון ודרמה היא מממשת בלימוד התלמידות שלה. היא משלבת משחק בהוראת המחול. קבוצות הריקוד פתוחות לכל מי שרוצה להגשים חלום ולרקוד. מלבד 250 רקדניות, מאיה מלמדת גם נשים מבוגרות מחול מזרחי בשיטה הוליסטית. "גוף האישה בנוי לתנועות מעגליות", היא מסבירה, "ובאמצעות ריקודי הבטן מחזקים את השרירים הטבעתיים, את לומדת איך להשתמש בשריר, איך לכווץ. הקטע האמנותי מלמד אותך איך להפריד בין האיברים בגוף. מעבר לכך שהשיעור דינמי, הריקוד הזה גם מעצים את הביטחון של הנשים. נשים סגורות מנטאלית נפתחות בשיעור, מרגישות על גג העולם, מרגישות ב'היי' בזכות הורמון הסרוטונין שמופרש בגוף תוך כדי המחול".

לאחר שיעלה מופע החורף, יתחילו לשקוד על המופע המסכם, שגם הוא עולה בכל שנה. מדי שנה המופע המסכם עוסק בנושא אחר. במופע האחרון זה היה עולם האגדות. סינדרלה, בת הים, אלאדין וחבריו עלו על הבמה. למה נצפה אחרי מופע חורף 2015? "מכיוון שהעצמת נשים הוא נושא מאוד חשוב בעיניי, המופע יהיה קשור לנשים בעלות עוצמה. בפרשנות אישית ויצירתית שלי, כמובן", אומרת מאיה. מה שבטוח, ההורים כבר מתרגשים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך