רוני לואיס מדבר על הכלים לתמ"א 38 באשדוד

 

אחד האנשים המוכרים בתחום ההתחדשות העירונית הוא הקבלן הצפוני רוני לואיס, האיש שכבר שיפץ ובנה מאות בניינים בחייו החליט לאחרונה כי הוא ישקיע בפרויקטים של תמ"א 38 באשדוד הדרומית. הסיבה לפעילות זו היא הביקוש ההולך וגובר באשדוד לדירות, כאשר ממול עומד המחיר האדיר והגבוה ביותר לעלותה של דירה חדשה.

רוני לואיס מסביר את ההחלטה, בכך שאמנם בסיס הפעילות שלו הוא צפון המדינה וכך יישאר תמיד, אבל אשדוד מהווה פלטפורמה איכותית לפעילות נדל"נית במיוחד בתחום ההתחדשות העירונית ופרויקטים של פינוי בינוי תמ"א 38. העיר מורכבת מהרבה מאוד אוכלוסיה צעירה שמשוועת לדירות חדשות, ונותרת כמעט ללא מענה כלל. אני מאמין, מסביר רוני לואיס כי אני והחברה בבעלותי שמתמחה בדיוק בעבודות כאלו נוכל להציע מחירים סבירים לתושבי העיר הצעירים, אלו שהיום נשארים ללא היכולת לרכוש לעצמם בית מגורים.

אם לסקור את שוק הדיור בעיר, רואים בבירור כי בעשור האחרון חלה עלייה עצומה במחירי הדירות, דירות שפעם היו עולות פחות ממיליון שקלים נמכרות היום בסכומים שקרובים הרבה יותר לשני מיליון שקלים. למעשה הזוגות הצעירים בעיר נשארים ללא מענה.

הפיתרונות האפשריים

אם שואלים את יזמי הנדל"ן המקומיים מבינים שקיימות כמה אופציות שיכולות לעזור להוריד את מחירי הדיור, אך גם כן לא בצורה משמעותית אלא בהדרגה במשך השנים הבאות.

קבוצות רוכשים סוציאליות– כגון "קונים דירה יחד" שמגיעות לאחד קבוצה של קונים במטרה להוריד את מחיר הדירה עבור כל אחד מהרוכשים בקבוצה. בימים אלו עומדת לצאת לדרך קבוצת רוכשים כזו בהנהלת מרטין בוקסדורף, שמתייעדת לרכוש בניין מפינוי והריסה ולהוזיל את מחיר הדירה הבודדת.

התחדשות עירונית– כנראה שהדרך היחידה להשפיע על הדברים בצורה משמעותית היא פרויקטים מאסיביים של פינוי בינוי ותמ"א 38. אם העירייה תתחיל לעודד את היזמים להקים במהירות פרויקטים של פינוי בינוי, ככל הנראה יהיה ניתן להשלים את החוסרים בדירות חדשות במהירות אפשרית.

בנייה על ידי רשויות המדינה– אם עיריית אשדוד תקים חברה עירונית לבנייה שהולכת לבנות דירות לא למטרת רווח אלא תפעל כמו חברות השיכון הוותיקות, חלמיש, עמידר וכו, גם כן יהיה ניתן תוך חמש שנים להשלים את הפער בדירות החסרות, אך חשוב לציין שהאפשרות של פינוי בינוי היא כמובן המהירה והאטרקטיבית ביותר.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך