רצית לדפוק את הראש ודפקת לעצמך את החיים עם כדור קטן, כדור המוות…

לפעמים זה רק עניין של מזל או אולי גורל, כך אמרו תומכי השימוש בסמים. אבל אם זה באמת כך, אולי לא כדאי לקחת הימור. בדרך כלל אנחנו חכמים גדולים אחרי שקורה אסון לנו או למקורבים לנו. אם זה קורה למישהו רחוק, אנחנו מזדעזעים ואולי אפילו מזילים דמעה, אבל שוכחים מהר. כנראה שאדם צריך לחטוף סטירה מצלצלת כדי להתעורר משאננותו ולהבין שאסון היה יכול להימנע בקלות אם רק היינו פועלים אחרת.

איש נבון אמר לי פעם, שאדם חכם לומד מטעויות ואדם עוד יותר חכם לומד מטעויות של אחרים. אחרי שתקראו את המכתב הזה אני מקווה שלא תישארו אדישים, ותחכו לאסון אלא תמנעו אותו. מה שאיתי היה עושה אם אפשר היה להזיז את הגלגל קצת לאחור.

"… רון מה שלומך ? אני מקווה שאתה מרגיש טוב. הרופאים אמרו שתצטרך להישאר כאן לפחות עוד חודש-חודשיים. שאלה אחת מטרידה אותי, למה היית צריך לחכות עד עכשיו כדי להבין עד כמה הכדור הזה מסוכן? אני מנסה להבין, איזו סיבה הייתה לך להמשיך עם זה, אבל אני לא מוצא שום סיבה. ובעצם, שום סיבה שבעולם לא תשכנע אותי שמה שעשית היה טוב ולא מזיק. תסתכל על עצמך, תראה איך אתה נראה. אני לא בטוח אם אתה שומע אותי או לא, כי אתה מחוסר הכרה, אבל יש דברים שאני חייב להגיד לך ומקווה שתבין. תסתכל עלי, תראה איך אני בוכה בגלל טעות שאתה עשית. אתה יודע מה, במחשבה שנייה, אולי זו טעות שלי. אולי בגללי אתה שוכב כאן. אני, החבר הכי טוב שלך, שיכולתי למנוע ממך את הנזק הזה. אני שהשתתפתי בסמינר העוסק בהשפעות והנזקים שגורמים הסמים, ובכל זאת לא מנעתי ממך לקחת את הסם. אני מרגיש אשם…. כל כך אשם. תראה מה כדור כזה קטן עשה לך. אתה שוכב כאן כבר שבוע מחוסר הכרה ומונשם בעזרת כל מיני מכונות. כל כך חלש, כל כך חסר אונים. כל כך עצוב. ואני עוד זוכר איך אמרת: "תן לדפוק קצת ת'ראש". רצית לדפוק את הראש ודפקת לעצמך את החיים. אני לא יודע מה אומר לך כשתתעורר, אני לא יודע איך אוכל להסתכל לך בעיניים אחרי כל הסבל הזה ולהגיד לך שיכולתי למנוע זאת ולא ממש עשיתי משהו.

אני מסתכל עליך אחי ולא מפסיק לבכות. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם זה היה נגמר אחרת. איך הייתי יכול להמשיך לחיות, עם המחשבה שבגללי החבר שלי מת. בגלל שחששתי לפנות לעזרה שאולי היית מצליח מה שאני לא הצלחתי, למנוע ממך לקחת את הכדור הזה. הכדור הקטן הזה. כדור המוות".

שלכם!
אייל מדני

הזקוקים לסיוע או המעוניינים להשתתף במאבק בסמים ובאלימות יפנו לטלפון: 050-5566400 או למייל: eyalmadani@walla.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך