לקראת ראש השנה: הכירו את הרימון וסגולותיו

הרימון הוא אחד משבעת המינים והוא מסמל שפע, פריון וחכמה. תוסיפו לזה שהוא טעים ועסיסי - זה הופך אותו לאחד הפירות האהובים בישראל
רימון טעים
צילום: יח"צ

כבר במקורות המוקדמים מצוינות סגולותיו הרפואיות, החל משימוש בקליפת הרימון לריפוי דימומים, פצעים וכוויות ומחלות עור וכלה ביתרונותיו הברורים בהורדת לחץ הדם, שיפור אנמיה, מניעת ושיפור מדדי הדלקתיות בגוף והכולסטרול.

לדברי תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף: "הייחוד ברימון הוא שלחלקים שונים בו יש סגולות רפואיות שונות: הקליפה משמשת לריפוי פצעים וכוויות, מיץ הרימונים מסייע לניקוי מעיים וכבד ובעל השפעה מונעת דלקות, וגרעיני הרימון מחזקים את המערכת החיסונית ועשוים להוריד את לחץ הדם, מכילים סיבים תזונתיים המשפרים את תנועתיות המעיים והעיכול. ברימון יש ריכוז גבוה מאוד של נוגדי חמצון- פי כמה וכמה מבתה ירוק, שנחשב לנוגד חמצון עצמתי. בכך, מסייע לשיפור מראה העור, לריפוי דלקות ודלקתיות ומניעת הזדקנות בטרם עת של התאים. טעמו של הרימון חמוץ מתוק והוא ניחן במעין עפיצות. המתיקות נובעת מגלוקוז ופרוקטוז המצויים ברימון ואילו מקורה של החמיצות בחומרים הקרויים פוליפנולים שהם נוגדי חמצון חזקים. פוליפנולים אחרים אחראים לצבעו האדום של הרימון ויש להם ערך בריאותי ותזונתי רב".

לדבריה: "לרימון ערכים תזונתיים רבים, ומעט קלוריות, כך שמי שאוכל את גרעיני הרימון, או משלב אותם בסלט או ביוגורט, יכול להנות מרווח נקי. כך, למשל, חצי כוס רימון תכיל כ-70 קלוריות, 4 גר' סיבים תזונתיים, 10 גר' ויטמין ,C 10 גר' סידן ועוד שלל ויטמינים ומינרלים חשובים, דוגמת אשלגן ואבץ".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך