האליפות מחייבת

קבוצת הכדורעף נשים של מכבי אשדוד נערכת לליגה. לאשדוד מטרה לא פשוטה העונה, לשמור על תואר האליפות ההיסטורי שלה. הקבוצה צרפה זרות מארה"ב, רוסיה ואזרבייג'ן ושמרה על סגל ישראלי כמעט זהה לעונה שעברה. המאמן ליאור לוק לוקח את המטרות אפילו רמה אחת גבוה יותר: "הולכת להיות שנה תחרותית מאוד. המטרות הן ברורות - דאבל. נעשה הכל בשביל להצליח".
לשמור על זה. הזכייה באליפות (צילום: איגוד הכדורעף).

כשאת אלופה, את חייבת להישאר כזו. זה בדיוק העניין סביב קבוצת הנשים בכדורעף של מכבי אשדוד. אשדוד, שאולי כמעט כנגד כל הסיכויים, השיגה תואר אליפות היסטורי, צריכה עכשיו לשמור על זה. להוכיח, בעיקר לעצמה, שהיא אלופה תרתי משמע.

הליגה תפתח באוקטובר, אבל כבר עכשיו באשדוד דאגו שהסגל יהיה מוכן. עיקר הבעיה היתה בגזרת הזרות, בגלל חששן להגיע למדינה בעת מלחמה. המאמן ליאור לוק, שחתום גם הוא על האליפות, וממשיך גם הוא עונה נוספת, מסביר: "האתגר בזרות היה להצליח למשוך אלינו, בתקופה מאתגרת כמו זו, שחקניות ברמה גבוהה. על כל 10 שחקניות שפנינו אליהן 9 סרבו להגיע לישראל, אז פשוט פנינו לעשרות סוכנויות ובנינו מאגר מידע של שחקניות שמוכנות לבוא לישראל. משם התקדמנו".

blank
המאמן ליאור לוק. צילום: (ספורטאי מכבי אשדוד).

הזרות של הקבוצה שכן הגיעו הן: ריטה סטפננקו – מצליבה, שחקנית נבחרת אזרבייג'ן, שחקנית התקפית עם המון ניסיון בינלאומי אמורה להיות אחת מספקיות הנקודות העיקריות של הקבוצה. ולריה שאוטונובה קבלנית – 1.94 מ' מגיעה מהסופר ליג הרוסית שחקנית טכנית ומתקיפה טובה, סייז ויכולות התקפיות ווויטני מקאוון מארה"ב 1.91 מ', חוסמת אמצע- מגיעה לאחר עונה שבה זכתה באליפות פורטוגל במדי בנפיקה. שחקנית עם יכולת חסימה והתקפה ברמה גבוהה. כך שמדובר בזרות טובות מאוד.

בקבוצה יודעים שעם כל הכבוד לזרות, שיש להן חשיבות רבה, חשוב לא פחות היה לסגור את הסגל הישראלי. המאמן ליאור לוק מספר על כך: "כמו שאמרתי בניית הקבוצה השנה הייתה מאתגרת במיוחד בגזרת הזרות. לשמחתי בגזרת הישראליות הסגל נותר זהה לזה של העונה החולפת. מאשה פרוטסקיך קט זילברמן וסאטצוקי מינאמי ימשיכו להוביל את הקבוצה לצידן מורן צור ליאור קרני ונועה חיים, פלוס ישראלית חדשה ומבטיחה שמגיעה אלינו ממכבי הוד השרון ארינה סקיטר. אז בגזרת הישראליות אנחנו במצב טוב מאוד".

blank
ויטני מקאוון. מארה"ב לאשדוד (צילום: ספורטאי מכבי אשדוד).

לוק מודע לעובדה שמצפים העונה שוב לאליפות. הוא לא מנמיך ציפות, כיאה לאלופה כבר אמרנו? לוק: "היה מאוד לא פשוט, אבל אני שמח שעמדנו במשימה הראשונה לעונה הזאת והיא לייצר סגל איכותי לקראת עונת משחקים מאוד קשה שבה נצטרך להגן על תואר אלופת המדינה, וזו משימה מאוד קשה. מבחינת הליגה ניכר שהולכת להיות שנה תחרותית מאוד, המטרות שלנו הן ברורות דאבל. נעשה הכל בשביל להצליח"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך