המסר משמיים של מאור ז"ל

ארבע שנים לאחר מותו, התגלה באורח פלא בבית הספר, מכתב שכתב מאור לאביו

לפני 4 שנים וחצי, ערב קריאת המגילה, נהרג מאור מאיר בן שמעון ז"ל בתאונת אופנוע. הוא היה רק בן 16 וחצי. אביו שמעון מנציח מאז את זכר בנו בפעילויות רבות המתקיימות ברחבי העיר. עזרה למשפחות נזקקות, קריאות תהילים המוניות, עלון המחולק מדי שבוע בבתי כנסת ועוד.

משפחת בן שמעון היא משפחה מאמינה, אבל דבר לא הכין אותם למקרה המצמרר, שבו קיבל האב מסר ממאור ז"ל. "הגעתי למקום עבודה חדש", מספר שמעון ל"המגזין", "ומכיוון שעובדים שם מפוצל, העבודה מסתיימת ב-19:30. הבעיה הייתה שאני הולך בכל ערב לשיעור תורה שמתחיל בשעה 19:00, והתחלתי להרגיש לא טוב עם עצמי שאני מאחר לשיעורי התורה לעילוי נשמת בני. סיפרתי לאשתי שאני רוצה לעזוב את העבודה, ושיתפתי גם מספר חברים, וגם מורה שהייתה מחנכת של מאור בבית הספר 'חזון יעקב' ואת הפקידות בעבודה. לאחר זמן קצר נכנסתי למנהלת המקום, ואמרתי לה שאני רוצה לעזוב והסברתי מהי הסיבה. היא ביקשה שאחכה עד אחרי החגים, והסכמתי. באותה העת אחותי הכירה בחור גרוש, שיש לו בן שלומד ב'חזון יעקב'.

מאחר שבתי לומדת שם, שאלתי אותו האם הוא מכיר אותה, והוא אמר שכן. בבית הספר הצבתי ספרייה, 'מרכול המצוות של מאור', שיש בה משחקים וצעצועים, ומי שמכין שיעורים ומתנהג יפה, מקבל תלוש מהמורה ועם זה הוא ניגש למרכול ומקבל מתנה. זה נותן מוטיבציה לעשות מעשים טובים. הילד אמר שהוא מכיר את 'מרכול המצוות של מאור'. שבועיים לאחר מכן המורה למדעים נתנה לאותו הילד לזרוק ניירת, וכשהוא הלך לזרוק את הניירת לפח, נפלה חתיכת נייר, והוא לא הרים אותה. בדרך חזרה לכיתה הוא הרגיש צורך להרים את הנייר שנפל, והוא ראה שכתוב שם 'מאור בן שמעון'. הוא נתן את הדף לאחותי, כי ידע שהיא הדודה של מאור. בדף היה כתוב: 'לאבא החמוד שיש בעולם, שיהיה לו הרבה הצלחה בעבודה. מאור בן שמעון, ב2'. הוא כתב את זה לפני 12 שנה! אחותי, שבכלל לא ידעה על הסיפור שלי בעבודה, העבירה לי את הפתק, והייתי בהלם. יש לי בעיה, ופתאום נמצא מכתב מהבן, ולא רשום בו 'שבת שלום', והוא לא מיועד לאימא ולאבא, לא כתוב בו 'מזל טוב', אלא 'בהצלחה בעבודה'. זה ריסק אותי.

איך יכול להיות שאחרי 12 שנה, מכתב נמצא בבית ספר שמנקים אותו ושמכניסים אליו ריהוט? הלכתי לבית הספר, קראתי לילד, והוא סיפר לי מה קרה. הלכתי איתו למחנכת לשעבר של מאור, שסיפרתי לה שאני רוצה להפסיק לעבוד. היא הייתה המחנכת שלו בכיתה ב', והיא סיפרה לי שבאותה שנה הם קיבלו מחשבים, והיא זוכרת שמאור שאל אותה איך עושים צורות של לב וכוכב, ובאמת במכתב שכתב יש לב וכוכב. הלכתי להתייעץ עם הרב יורם אברג'ל, והוא אמר לי: 'אל תדאג, הכול יסתדר לך אחרי החגים'. ובאמת, אחרי החגים נכנסתי למנהלת, והיא סידרה את העניינים. אני מרגיש שמאור ירד מהשמיים, והניח את המכתב".

maor

היכן נמצא המכתב כיום?
"המכתב של מאור מכיתה ב' נמצא אצל הרב מאיר מויאל בישיבת 'זוהר התורה' באזור ח'. זה ממסוגר ותלוי אצלו במשרד. הוא מפרסם את זה בשיעורי תורה".

"אני נפעם מכך שנער כזה צעיר הספיק כל כך הרבה בחייו"
"אפשר לכתוב ספר על כל המצוות והמעשים שמאור עשה, ולא סיפר לנו אף פעם, מעשים שהתגלו רק לאחר מותו", אומר שמעון. "הוא כל הזמן היה מבקש שאקנה לו בגדים, ובשבעה גילינו שהוא היה נותן בגדים לילד ממשפחה נזקקת. הוא היה קונה באגטים, מכין כריכים ונותן לילדים. כשהיה בן 16, זמן קצר לפני שנהרג בתאונת דרכים, הוא פתח חשבון בנק, ועשה הוראת קבע לביתו תמחוי, ואנחנו לא ידענו. חודש אחרי פטירתו קיבלנו מכתב תודה על התרומה.

זה נראה לי שהוא יודע מה אנחנו עושים, והוא עוזר לנו. אתן לך דוגמה: לפני שנה בחגים קניתי תלושי אוכל למשפחות נזקקות. לאחר שחילקתי אותם, הגיעו אלי עוד חמש משפחות, והייתי צריך לארגן עוד אלף שקל, ולא היה. התקשרתי לחבר, ושאלתי אם הוא יכול לארגן מחברים את הסכום הנדרש. למחרת הלכתי עם החבר ועם בתי לאכול בחוץ, וקיבלתי טלפון מאדם מבוגר, שגר ברובע ב'. הוא אמר לי שהוא לא מרגיש טוב, ואולי אני יכול להביא לו את העלון 'מאור מאיר התורה', שאנו מחלקים בבית הכנסת. הוא נתן לי את הכתובת, נסעתי אליו, הוא פתח לי את הדלת, בירך אותי ונתן לי מעטפה. כשפתחתי אותה ראיתי שיש שם אלף שקל. קורים לנו ניסים וקרו עוד ניסים. זה מלמעלה. מאור מכוון ומסדר לי הכול. כשאני צריך עזרה אני פונה למעלה לקדוש ברוך הוא ולמאור – וזה קורה".

יריב אדרי, מי שמוציא מדי שבוע את העלון, היה מחנך של מאור בבית הספר היסודי במשך שנתיים. שבועיים לאחר הפטירה, הוא יזם את הוצאת העלון, ובהסכמת המשפחה, יוצא מדי שבוע עלון המחולק בכל בתי הכנסת בעיר ובחלק מבתי הכנסת בגן יבנה. "בעלון אנחנו מכניסים גם סיפורים ששמענו על מאור, חסדים שעשה", מספר יריב. "אני בכל פעם נפעם מחדש איך נער כזה צעיר הספיק כל כך הרבה בחייו. אתה חושב שנגמרו הסיפורים, ומגלה שיש אנשים שמתחזקים אחרי ששומעים מה שהוא עשה. הם משתנים לטובה. ההשפעה שלו לא הייתה רק בחייו".

פעולות חסד רבות מנציחות את זכרו של מאור ז"ל
לאחר שהסתיימו ימי השבעה, משפחת בן שמעון החלה להנציח את בנם האהוב והיקר. רעיונות רבים עלו במחשבה, ואף זכו להגיע ולבוא לכדי מעשה, כשהרשימה ארוכה והיריעה קצרה מלהכיל, וביניהם: קיום שיעורי תורה מדי שבוע במהלך כל השנה לזיכוי הרבים בבית ההורים ובבית המדרש לצעירים ע"ש "ילדי שגיא ויעקב", הכנסת ספר תורה ברוב עם והדרת מלך, הקמת ספריית קודש וקיוסק מצוות בבית הספר היסודי הממ"ד "חזון יעקב" בו למד והתחנך בצעירותו, וכן הקמת מרכולי מצוות במספר בתי ספר ברחבי העיר, הן במגזר החרדי והן במגזר הממלכתי דתי, המעודדים את התלמידים לנהוג בדרך ארץ ובקיום מצוות. הקמת גמ"ח לשבתות ומועדים למשפחות נזקקות, גמ"ח ציוד בית-ספר בתחילת שנת הלימודים הכולל תיק, מכשירי כתיבה, מדי שבוע ושבוע בימי חמישי ברובעים שברחבי העיר מתקיימת קריאת תהילים המונית עם עשרות ילדים ומבוגרים.

אירוע זה מסתיים בהגרלות ובחלוקת פרסים יוקרתיים ומגוונים למשתתפים, וכמובן עלון שבועי היוצא מידי שבת בשבתו, הנקרא "מאור מאיר התורה" ומחולק ברחבי אשדוד ב-5000 עותקים. בעלון, כאמור, שזורים סיפורים רבים על מעשיו הרבים שמאור מאיר ז"ל הספיק לעשות בחייו הקצרים, מעשים שהשפיעו רבות על תושבי אשדוד, בעיקר בקרב הצעירים שבזכות העשייה המרובה ברחבי העיר לעילוי נשמתו ולזכרו של מאור מאיר ז"ל, זכו להתחזק במעשים טובים ובמצוות. בכך מאור מאיר ז"ל זכה להאיר וממשיך להאיר את העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך