האם חייה של נערה בת 18 נהרסו בגלל חיסון קורונה?

האם נערה בת 18 הפכה לשבר כלי כתוצאה מחיסוני הקורונה? תביעה הוגשה בעניין לקרן המדינה, להכרה במצבה ולפיצויים בסך מיליון שקלים. 
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, בקרב החוקרים קיים קונצנזוס נרחב, לפיו חיסונים נגד מחלות שונות מועילים למרבית האוכלוסייה, אך גם בהם קיימות, כמו בכל טיפול רפואי, תופעות לוואי, אשר אמנם פוגעות לרוב באוכלוסייה מצומצמת, אך עלולות לגרום לאותם נפגעים נזקים בריאותיים שונים, ולעיתים אף לנכות משמעותית.
לדבריה, המדינה נטלה על עצמה לפצות אזרחים שנפגעו מחיסונים שונים, וזאת במסגרת החוק ביטוח לנפגעי חיסון, התש"ן-1989. במסגרת החוק נקבע, כי המדינה תפצה, באמצעות קרן 'ענבל', את נפגעי החיסון בסך מקסימלי של מיליון שקלים לתובע, במקרה ויוכח כי הוא נפגע ממתן חיסון כלשהו. מתן חיסוני הקורונה לכלל הציבור בישראל נעשתה באופן מזורז, בשל תנאי החירום שהונהגו באותה עת. לדבריה, התהליך המזורז הקשה על זיהוי נפגעי החיסון בזמן אמת, ורק כיום, בשוך המגפה, מבשיל המחקר העולמי, ומתברר גם היקפן האמיתי של תופעות הלוואי ממתן החיסונים.
במכתב הדרישה מהמדינה, נטען, כי התובעת, בת 18 ובריאה לחלוטין בעת מתן החיסונים, קיבלה את מנת החיסון השנייה בחודש מרץ 2021, וחמישה ימים לאחר מכן, בעת שעברה ניקוב אוזניים לעגילים, חשה חולשה והתעלפה לראשונה בחייה. על פי הנטען, חצי שנה לאחר מכן, בספטמבר 2021, חוסנה הנערה במנת החיסון השלישית וכ-10 דקות לאחר מכן התמוטטה ברחוב והובהלה בניידת מד"א לבית החולים 'קפלן' ברחובות להמשך בירור רפואי.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, מאותו אירוע החלה הנערה לסבול מדופק מהיר, חולשה בשרירים וסחרחורות, שהובילו אותה לאיבודי הכרה חוזרים ונשנים. במסמכים הרפואיים שצורפו לתביעה מציינת רופאת המשפחה, כי מאז מתן החיסון השלישי הנערה סובלת מדפיקות לב במנוחה, חולשה ותיאבון ירוד.
בעקבות ההתדרדרות במצבה הבריאותי, נאלצה התובעת להפסיק את לימודיה ובהמשך אובחנה כסובלת מדיסאוטונומיה, מצב בריאותי מדורדר, המאפיין, בין השאר חולי פרקינסון, איידס ומחלות אוטו-אמוניות, ואשר מתבטא בפגיעה במערכת העצבים האוטונומית. על פי המחקר, דיסאוטונומיה עלולה להשפיע לרעה על תפקוד כלי הדם, הלב, המעיים, שלפוחית השתן, בלוטות הזיעה ועוד. בחודש ינואר 2022 נדבקה הנערה בקורונה, דבר אשר גרם להחמרת התסמינים מהם סבלה, ובהם לעליה בתדירות ההתעלפויות.
מומחה למחלות פנימיות במחלקת הפוסט-קורונה במרכז הרפואי שמיר, אשר בדק את הנערה, ציין בחוות דעתו כי הוא מתרשם שהנערה סובלת מתסמונת הנובעת מחיסון נגד קורונה, והיא הופנתה לשיקום.
רופאת המשפחה של הנערה מציינת ברישומיה הרפואיים כי מדובר ב"תמונה קלינית של חולשה ועייפות שרירים, (ועל כן) יש לכוון את הבירור לבירור מחלת שרירים, אשר התפתחה בסבירות גבוהה אחרי סדרת חיסונים נגד מחלת הקורונה במהלך שנה וחצי האחרונות".
רופאת המשפחה מתארת גם את ההידרדרות במצבה הבריאותי של הנערה: "מתקשה בהליכה, נזקקה לכיסא גלגלים לצורך הגעה לבדיקות וטיפולים רפואיים". עוד מציינת הרופאה, כי הצעירה החלה תהליך שיקומי בבית החולים 'רעות' וכי היא זקוקה לתמיכה והשגחה צמודה ברוב שעות היממה.
על פי הנטען, למרות שעברו מספר שנים מהמקרה, הצעירה עדיין סובלת מתסמיני דיסאוטונומיה הבאים לידי ביטוי בחולשת שרירים, חוסר סיבולת לחום, קושי בעמידה והליכה ממושכים, קושי בביצוע מאמצים, קוצר נשימה ועילפון.
לאור כל האמור לעיל, טוענת עו"ד אברהמי יום טוב, יש להכיר בקשר הסיבתי שבין מתן החיסונים לבין נכותה הקשה של הנערה.
מכתב הדרישה לפיצויים של הנערה מקרן ענבל הוגש בסוף חודש פברואר 2024. טרם הוגשה תגובת הקרן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך