שגרת זוגיות

חופשת הקיץ, ללא ספק, הייתה אחת החופשות הגדושות בתמונות, פוסטים ובדיחות, על איך שההורים נראים כשהילדים בחופש. מדמויות עייפות ועצבניות ועד ליצורים מרוטי שיער, שכבר מחכים לַרגע שניתֵן להם "בעיטה", כמו בכדורגל, ונחזיר אותם למסגרת השפויה. ועד שכבר נגמר "הסיוט", התחילו החגים, ושוב... תעסוקה לילדים.

צחוק, צחוק, אבל אותי זה לא ממש הצחיק. כן, בשבילי החופשה הגדולה ותקופת החגים היו הזדמנות להיות אמא במשרה מלאה, בלי להתחלק במשימה עם בית הספר. הבאנו את הילדים שלנו כדי להיות ההורים שלהם, לא? אני בטוחה שיש הורים רבים כמוני, שלא ציירו טבלת ייאוש ולא סַפרו את הימים עד לסיום המיוחל. החופשות אפשרו לטייל ביחד, להיות יצירתיים ולחוות מה שלא ניתן לעשות כשהם במסגרת לימודים ושיעורי בית. וגם… לישון עד מאוחר, בלי הלחץ של הבוקר.
ואיך הזוגיות נראית כשכל כך עסוקים בלהיות הורים מסורים בחופשה ובחגים?

הזוגיות לעתים נדחקת הצידה ובמקרים מסויימים אף מאבדת מהיציבות שלה, כשתשומת הלב מתמקדת בילדים. ואם אכן כך, זו ההזדמנות לחזור ל"שגרת זוגיות" תקינה, בזמן שהילדים חוזרים לשגרת מסגרות ולמידה. הבית מתרוקן בשעות הבוקר, כל אחד פונה לדרכו, והשקט היחסי חוזר. המחשבות על רעיונות "הפעלה" לילדים, מפנות את מקומן למחשבות על הזוגיות שאולי נזנחה. זה הזמן לרענן את ה"הפעלות" הזוגיוֹת, לחדש ולהעצים את הקשר.

אחלק את האנשים לשניים: אלה שחייבים להגיע למקום העבודה בשעה מדויקת ולהחתים כרטיס, ואלה שיכולים לתמרן ולהגיע בשעות יותר גמישות.

למתמרנים שביניכם, הייתי ממליצה על "בוקר זוגי מפנק", אחרי שהילדים פוזרו למסגרות. כל זוג והפינוק שלו. אם אתם טיפוסים כאלה, שכל פיסת זמן פנוי בלי הילדים אתם מנצלים לסידורים, לריצות ולמטלות היומיומיות, תעצרו לרגע ותחשבו על התועלת שתצמח לזוגיות שלכם, אם תוותרו לפעמים על המירוץ המטורף ותתפנקו קצת אחד עם השני.

לא מעט זוגות נרתעים משעות הבוקר, גם בגלל אור היום שמשבש את התדר הרומנטי שמכוּון לשעות הערב והלילה בעיקר, וגם בגלל שהשעון הפנימי מורה להם על זמן של עשייה ועבודה, ולא זמן של בילוי ופינוק. מסתבר שהכול בראש. כשהילדים לא באזור, נצלו את מסגרת הזמן הפנויה שלכם לרומנטיקה.

אלה שצריכים להגיע לעבודה בשעת בוקר קבועה, חייבים לעצמם ולזוגיות שלהם למצוא את הדרך להעצים את הקשר הזוגי ולחזק אותו, בשעות אחרות. השקיעו מחשבה ויצירתיות בהעצמת הזוגיות שלכם, גם כשהחיים דוחקים אתכם לפעילות אינטנסיבית. בעידן הודעות הטקסט, התמונות והסרטונים, אפשר להפעיל את הדמיון וליצור "פתקי אהבה" וירטואליים ולהעביר מסרים ורגשות, גם ממקום העבודה. אלה יוצרים תחושת חיבה וקירבה. עם זאת, בשום אופן אין זה תחליף לזמן איכות אמיתי ביחד. הישיבה המשותפת, המבט, הצחוק והמגע, הם אלה שיכולים להחזיר את השפיות לחייכם, כשמדובר בשגרה עמוסה.

חזרה לשגרה? לא רק לילדים, אלא גם לזוגיות הנעימה שלכם.

בהצלחה
שלכם, ריקי

לתיאום פגישות
054-5919824
פייסבוק: שביל הבחירה – ריקי עזרא / אימון אישי וזוגי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך