לראשונה: המדינה תשפה בני ובנות זוג של מילואימניקים- "החלטה חשובה–הכרה בכך שמשק הבית כולו מושפע מההשתתפות במאמץ המלחמתי."

ארגוני הנשים אמונה ונעמת הגישו עמדה משותפת לוועדה לקידום מעמד האישה ולוועדת הכלכלה בכנסת המצביעה על נחיצות שינוי המדיניות הקיימת וקידום מדיניות שיפוי חדשה כלפי משרתי המילואים ובנות זוגם באופן המכיר בהשפעות הכוללות שיש לשירות המילואים על התא המשפחתי ועל משק הבית

בעקבות הגיוס הנרחב של 360 אלף חיילי מילואים- מתמודדים בני ובנות הזוג עם הוצאות מרובות נוספות- הפסד ימי עבודה, שמרטפות, מימון נסיעות ועוד. 98% מהן הן נשים. עד כה, מדינת ישראל לא פעלה לשפות ולפצות אותן ולסייע בשבועות הארוכים כשהן מתמודדות עם ההוצאות הגדולות הנוספות. מדובר הן על פיצוי בגין אובדן ימי עבודה והכנסות והן על צורך בשיפוי ע"פ ההוצאות האובייקטיביות שהתווספו עקב ניהול משק הבית ע"י הורה אחד.

לפיכך, ארגוני הנשים אמונה ונעמת נרתמו לאתגר והעבירו עמדה מנומקת לוועדה למעמד האישה ולוועדת הכלכלה בכנסת בנושא.

בין היתר נכתב בפניה-

 

"יחד עם מאות אלפי אנשי ונשות המילואים, התגייסו גם בנות ובני זוגם הנדרשים למלא את מלוא המחויבות השוטפות שלהם כאזרחים וכעובדים ולשאת בנטל ניהול הבית והטיפול והדאגה בילדים לבדם. ברי כי לקושי הפיסי והנפשי העצום הכרוך בניהול שגרת חיים במציאות של מלחמה, המלווה בדאגה בלתי פוסקת לבני הזוג, מתווסף נטל כלכלי לא מבוטל הכרוך בשירותים בשכר שבני הזוג נאלצים לרכוש כגון שירותי שמרטפות, ניקיון, היסעים, קניות ועוד. למותר להוסיף, כי בעת המלחמה הזו, ישנם גם בתים בהם שני בני הזוג או ההורים נקראו לשירות מילואים בצו8 או ממלאים תפקיד חיוני בעורף."

יו"ר תנועת אמונה יפעת סלע: "בני ובנות הזוג של חיילי המילואים הן הגיבורים והגיבורות של העורף הישראלי. 98% מהן הן נשים שכבר שבועות מתמודדות עם ניהול משפחה עם ילדים קטנים, כשמערכת החינוך פועלת באופן חלקי בלבד, מנסות במקביל להמשיך ולהגיע למקום עבודתן כשההוצאות הולכות ועולות. ההחלטה הזו היא חשובה והיסטורית, כשתנועת אמונה תמשיך להוביל את המאבק עבורן ככל שיידרש."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך