דרור אטרי: להשוות את התנאים העיסקיים של עסקים קטנים לאלו של חברות הענק

יושב ראש איגוד הכול, דרור אטרי הסביר אתמול ( יום ד) בנוכחות בכירי המשק ועיתונאי הכלכלה כי המדינה לא משקיעה מספיק בעסקים הקטנים והבינוניים, ביחס לחברות הענק. אטרי דרש להשוות את התנאים, על מנת לעזור לעסקים הקטנים שהם הבסיס של המשק.

לפי דבריו של אטרי: חברות ענק שלמעשה מעסיקות אחוזים בודדים מן העובדים בישראל, נהנות מהרבה מאוד הטבות שאולי בכלל לא מגיעות להם. מי קבע שחברות הענק יותר חשובות מהעסקים הקטנים?

למה שלא ניתן מענק זהה לאותו אדם שפותח סופרמרקט בדרום המדינה או בים המלח?

כידוע 80 אחוז משוק העבודה בישראל אלו אנשים אשר מועסקים בעסקים זעירים וקטנים. המכולות שכולנו רואים והקיוסקים, החנויות והמשרדים הקטנים, הם הבסיס של המשק. זה אולי נראה כאילו חברת טבע או אחרת היא המעסיקה הגדולה בארץ, אך למעשה זה כלל לא נכון.

השאלה שאטרי העלה לדיון היא למה לא להעמיד את העסקים במרכז פעילותה של הכנסת?

המשק הישראלי נותן הרבה מאוד הטבות למפעלים שבוחרים להעסיק עובדים בדרום המדינה למשל, כולנו זוכרים את החילוצים הפיננסיים של מפעלים שקרסו, ואין סיבה שלא לעזור להם. אך בעל הסופרמרקט שפועל בארד, או דימונה, האם לא מגיע לו סיוע דומה מהמדינה?

הרי גם בעל עסק קטן שיפסיק את פעילותו ויסגור את שעריו בירוחם או כל אזור אחר בצפון ודרום, אלו כמה מקומות עבודה שלא ניתן יהיה להחזיר טען אטרי בדיון. כותב השורות האלו, כמשקיף וותיק על פעילותו המבורכת של דרור אטרי ואיגוד הכול, תומך מאוד במהלך מקווה כי הנושא יקבל ביטוי בעבודת הכנסת הנוכחית וכל כנסת אחרת. אני מקווה כי עוד אנשי ציבור דוגמת אטרי ייכנסו לעניין ויבחרו להרים את ידם או מקלדתם למען העסקים הקטנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך