מי ישלם פיצויים לצעיר שנפגע על ידי נהג בפסילה בעת שרכב על אופניים חשמליים?

חברת הביטוח שלמה סיקס וקרנית - הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, מסרבות לפצות צעיר בן 22 מאשדוד, שרכב על אופניים חשמליים ונפגע ממכונית שהיתה נהוגה בידי נהג בפסילה
עו"ד דותן לינדנברג בקריאה לפרנסי העיר

מהתביעה שהגיש באמצעות עו"ד דותן לינדנברג לבית משפט השלום באשדוד, עולה כי לפני כ-3 שנים  בשעת בוקר, רכב מסוג פורד התנגש באופניים החשמליים בעת שרכב  ברחוב ז'בוטינסקי באשדוד.

הצעיר פונה באמבולנס מד"א לבי"ח אסותא אשדוד כשהוא סובל מחבלת ראש וחשד לשבר ברגל שמאל. בדיקת CT הדגימה  שברי ריסוק בכף רגל שמאל ולכן נאלץ לעבור ניתוח לקיבוע השברים באמצעות בורג ופלטינות.

לאחר ששוחרר לביתו,  הצעיר פנה לנהג הפוגע וביקש את פרטי הביטוח. בהמשך פנה לחברת הביטוח שלמה סיקס כדי לקבל פיצוי על הפגיעה,  אך להפתעתו  חברת הביטוח שבטחה את הרכב הפוגע, סירבה לשלם לו פיצוי. זאת בטענה שרשיונו של נהג הרכב הפוגע, נפסל כחודש לפני התאונה, לכן הביטוח אינו תקף.

בלית ברירה כפי שנהוג במקרים בהיעדר ביטוח חובה, הנהג ביקש לקבל פיצוי מקרנית – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים  אך בחלוף שנה וחצי מהתאונה, גם קרנית סירבה לשלם לו פיצוי על הפגיעה. זאת,  בטענה כי נהג הפורד לא היה בשלילת רישיון במועד התאונה ואם היה בשלילה, לא ידע על כך.

הצעיר שנפל בין הכיסאות פנה שוב לחברת שלמה סיקס עם תשובת קרנית ותביעתו נדחתה שוב. שלמה סיקס טענה כי על פי רישומי דואר ישראל,  המכתב ובו ההודעה על שלילת הרישיון  הגיע לביתו של הנהג כחודש לפני התאונה.

לאור המצב הצעיר הגיש תביעה נגד שלמה סיקס, קרנית והנהג הפוגע באמצעות עו"ד דותן לינדנברג שעוסק בתביעות בגין נזקי גוף ובין היתר בגין תאונות דרכים. בתביעה הוא מבקש לפסוק לו פיצוי עבור עבור הפסד שכר , זכויות סוציאליות ופסיוניות, כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות.

חברת שלמה סיקס טענה בין היתר בכתב ההגנה, כי אומנם הנפיקה לנהג הפוגע פוליסת ביטוח, אך תנאי יסודי במימוש הפוליסה הוא כי לנהג יש רישיון נהיגה בתוקף, אך במיקרה זה הנהג נהג בפסילה ולכן הנזק לא מכוסה.

קרנית והנהג הפוגע עדיין לא הגישו כתב הגנה והתביעה תידון בקרוב בבית המשפט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך