שני זרים איכותיים הצטרפו למכבי אשדוד

דיאנטה גארט, הרכז האמריקאי, ששיחק בין השאר בפניקס וביוטה, יצטרף לקבוצה מהדרום וירכיב קו אחורי מעניין מאוד עם אייזאה סוואן. גארט רשם בעונת השיא שלו 3.5 נקודות ו-1.7 אסיסטים למשחק ב-NBA

מכבי אשדוד צירפה השבוע את דיאנטה גארט (26, 1.93 מטר), רכז אמריקאי ששיחק בעבר כ-90 משחקים ב-NBA, במדי פניקס סאנס ויוטה ג'אז, ואת העונה החולפת העביר בליגת הפיתוח (14.7 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים). הוא חתם על חוזה לעונה אחת.

גארט החל את דרכו באוניברסיטת איווה סטייט, ולאחר שלא נבחר בדראפט עבר לאירופה ושיחק עונה אחת בקרואטיה ובצרפת. לאחר מכן חזר לארה"ב ועשה את דרכו לקבוצות ה-NBA של פניקס ויוטה. ב-2012/13 רשם 19 הופעות במדי פניקס סאנס עם ממוצעים של 7.8 דק' ו-2.1 נק' למשחק. ב-2013/14 הוא אף שיחק 71 פעמים במדי הג'אז וב-14 דקות בממוצע קלע 3.5 נקודות וחילק 1.7 אסיסטים. בעונה האחרונה, למרות שחתם בתחילה בטורונטו ראפטורס ועבר לפורטלנד טריילבלייזרס, הוא נופה ושיחק כאמור בליגת הפיתוח של ה-NBA, שם העמיד ממוצעים יפים ואף נבחר למשחק האולסטאר של הליגה. בליגת הקיץ האחרונה שיחק במדי לוס אנג'לס קליפרס ושיקגו בולס סיפק 10.6 נקודות ו-4.5 אסיסטים, שלא הותירו רושם על האמריקאים וגארט בחר באופציה הישראלית.

כמה ימים קודם לכן, האולסטאר של מכבי ראשון לציון אשתקד, אייזאה סוואן, אחד הגארדים האיכותיים בליגה בעונה החולפת, חתם בשורות מכבי אשדוד. סוואן בן ה-30 הוביל את ראשון לציון עד למעמד חצי גמר הפלייאוף בעונה שעברה, כשהוא רושם ממוצעים נהדרים של 12.3 נקודות, 4.6 אסיסטים ו-1.1 ריבאונדים למשחק. לסוואן תהיה זו תחנה שלישית בליגת העל, וזאת לאחר ששיחק בעבר גם במדי הפועל גלבוע/גליל, ובמשך שתי קדנציות במכבי ראשל״צ. סוואן, כזכור, זכה באליפות המדינה ב-2010 על חשבון מכבי ת״א ומאז נדד בליגה הדומיניקנית, ליגת הפיתוח בארה״ב, גרמניה וטורקיה.

מאמן הקבוצה צביקה שרף: "אני שמח שהצלחנו לשים את ידינו על שחקן כמו גארט. זה שחקן שלא מעט קבוצות ניסו להחתים. אייזאה מוסיף לנו הרבה יכולת וניסיון. מדובר בשחקן מנוסה, שמכיר היטב את הליגה הישראלית. מדובר בווינר שתורם בכל האספקטים של המשחק. על המגרש ובחדר ההלבשה. עם שחקנים כמו גארט וסוואן אנחנו בונים קבוצה שתרוץ חזק העונה בליגת העל. אנחנו נשחק כדורסל התקפי ואטרקטיבי. תושבי העיר הולכים ליהנות מהכדורסל שלנו".

הסגל של אשדוד כולל נכון לעכשיו את אייזיאה סוואן וגארט בקו האחורי, כשאת הסגל הזר משלים נכון לעכשיו צ'ארלס תומאס שממשיך לעונה שנייה. מלבד נועם לייש חתומים באשדוד גם ווילי וורקמן, ג'רמיין הול, יהוא אורלנד ואור סולומון. מי שבינתיים עזבו הם אבי בן שימול, רם אליאספור ואור קהל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך