חוב מזונות – איך מתמודדים? / עו"ד עידן רוקח

במסגרת כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי במהלך שנת 2019 חוקים רבים השתנו על-מנת להתאים עצמם לדין החדש * חוק ההוצאה לפועל זכה לשינויים רבים ונרחבים, אחד השינויים הקיצוניים שנעשה נוגע לעניין צו-התשלומים

כאשר נפתח לאדם תיק הוצאה לפועל, זכאי החייב לקבל פריסת תשלומים (בהתאם ליכולותיו). טרם נחקק חוק חדלות פירעון, הייתה מציאות בה אדם ישלם 150 ₪ למשך שנים רבות. כך גם עבד תיק האיחוד בעבר, מצד אחד צו-התשלומים תאם ליכולותיו של החייב אך עמד לו חיסרון מנגד, החייב נותר כל חייב במסגרת ההוצאה לפועל עם הגבלות וחוסר אפשרות לצאת מהמצב אליו נקלע כך-גם לעניין הריביות, הריביות מצטברות ולאחר שנים שהאדם משלם החוב רק עולה.

עם כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון תוקן חוק ההוצאה לפועל ונקבעו מועדים לתשלום חוב, ז"א צו-התשלומים בא להבטיח תשלום תוך זמן קצוב, עניין זה משרת את החייב ואת הזוכה כאחד, החייב יסיים עם חובותיו בזמן קצוב וגם הזוכה יקבל את כספו בזמן קצוב.

מה יעשה אדם במידה ולא יוכל לעמוד בזמן קצוב? חוק חדלות פירעון בא לתת פיתרון לחובות שלא ניתן לפרוע תוך זמן קצוב, החוק מציע לתת לחייב הזדמנות לפתוח דף חדש בחייו תוך כמה שנים, ללא קשר לגובה החובות.

חשוב לדעת כי לא ניתן לקבל הפטר על חוב מזונות, ניתן להכניס את החוב להליכי חדלות הפירעון אך חשוב לדעת שעושים זאת נכון. כמו-כן, ניתן לפרוס את החוב לתשלום בהתאם ליכולותיו של האדם.

חשוב לדעת כי הליך חדלות הפירעון נושא עימו זכויות וחובות ולכן חשוב להיוועץ בעו"ד אשר בקיא בהליכי ההוצאה לפועל וחדלות פירעון וזאת על מנת לפתוח דף חדש מהר ככל שניתן וכך-גם למנוע טעויות אשר יעלו לחייב בזמן, כסף ומתח ואף ירחיקו ממנו את החלום לפתיחת דף חדש ושיקום כלכלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך