שי לשבת

יש רגעים בחיים שעולם הספורט הופך לשולי, ללא רלוונטי, מול תופעות מדאיגות שמרימות ראש. רגע כזה התרחש (למזלנו הגדול מול מצלמות הטלוויזיה), במהלך משחק שקיימה מ.ס. אשדוד מול צסק"א מוסקבה, במסגרת מחנה האימונים שערכה הקבוצה על אדמת בולגריה.

מדובר באירוע מכוער, בזוי ומסוכן, בו מאות אוהדים של קבוצה מקומית פעלו ממניעים אנטישמיים נגד קבוצה ישראלית, ניסו לפגוע פיזית בשחקנים, פגעו פיזית במאמן אייל לחמן וגרמו לכל מי שקשור לקבוצה הישראלית, לעבור דקות ארוכות של אימה ופחד, כאילו מדובר בזירת קרב מול ארגון טרור ולא מול קבוצת כדורגל.

שוחחתי ארוכות עם חברים טובים שהיו שם בזמן שזה קרה, חלקם היו בסכנת חיים של ממש, ותיארו מצב הזוי בו אוהדים שיכורים, חוליגנים ועצבניים, מנסים לפגוע בהם, ואם לא היו שם כמה מאבטחים (לא מקצועיים יתר על המידה), ייתכן שהמקרה החמור הזה היה נגמר ממש באסון.

בדקה ה-90 של ההתמודדות בין הקבוצות, נרשם תיקול חריף של ניב זריהן, וכאן הבינו האוהדים המקומיים את הפוטנציאל לשעת כושר מבחינתם, פרצו למגרש, רדפו אחרי השחקנים, זרקו עליהם מכל הבא ליד, כאשר גם בקבוקי זכוכית נשברו בסמוך לשחקנים. כל זה קורה בזמן שחלק מהאוהדים זועקים: "פלסטינה", "ערפאת", "יהודים מסריחים" ועוד כמה ביטויים אנטישמיים חמורים שאין זה המקום לתת להם ביטוי. השחקנים ברחו ממש ברגע האחרון לחדרי ההלבשה, והסתגרו במשך קרוב לשעה עד יעבור זעם.

הדבר החמור לא פחות בעיניי זו ההתנהגות של חלק מאנשי התקשורת בארץ ושל גורמים אינטרסנטיים באשדוד, שניסו להציג תמונה מעוותת ולהאשים את אשדוד בכך ששיחקה בצורה אגרסיבית מול הבולגרים, ולכן המשחק פוצץ. מדובר בפרשנות מעוותת ושקרית, ולא צריך להבין את השפה הבולגרית כדי להבין שהאוהדים קיללו וגידפו את השחקנים היהודיים לאורך כל המשחק, עוד לפני ביצוע העבירה הראשונה. הם חיפשו את הטריגר לפוצץ את המשחק וקיבלו אותו בדקות האחרונות.

במקום שאותם אנשים קטנים, המחפשים את רעתה וכישלונה של מ.ס. אשדוד, יניחו בצד את השנאה היוקדת, בעיקר לאחר אירועים אנטישמיים הפוגעים בכל המדינה ולא רק במ.ס. אשדוד באופן ספציפי, קיבלנו בדיוק את ההיפך, את השמחה לאיד, את אותן אמירות פוגעות ומעליבות. מבחינתם לא משנה מה יהיה, מ.ס. אשדוד חייבת להתפרק, להיעלם. אם זה יהיה כולל קללות, מכות וסכנת חיים, זה ממש לא מפריע להם, העיקר שאשדוד כבר לא תהיה שם.

האנשים הקטנים האלה לא פוגעים במ.ס. אשדוד, אלא פוגעים במדינה שלנו. הם מחזקים את שונאי ישראל, ואולי מעודדים את האוהדים האנטישמים של קבוצות אחרות, שבעתיד יחזרו לתקוף קבוצות מישראל, בזמן שאלה יגיעו למחנות האימון או למשחקים במסגרת האירופית.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך