שנת מבחן

לאחר עונה מצוינת היה ברור ששחקני מ.ס אשדוד יהפכו "למלפפון" הלוהט של "עונת המלפפונים" וזה אכן מה שקרה. רועי גורדנה עבר לבאר שבע, לשם חזר גם רמזי ספורי, שלומי אזולאי עבר להפועל ת"א וגם דין דוד לחיפה. חמודי כנעאן ורועי משפתי מחוזרים, אבל חלקם עשוי להישאר. אשדוד יוצאת למחנה האימונים בראשון בסלובניה והסגל עשוי להיות שונה מזה שהכרנו, עם שחקנים שהצטרפו ויצטרפו. זו העונה שבה היא תצטרך להוכיח שמדובר בקבוצה טובה ולא רק בשחקנים טובים. מצפה למאמן רן בן שמעון עבודה, אבל הוא יודע לעשות אותה. אשדוד תארח את קראבח בסיבוב השני באירופה באצטדיון הי"א באשדוד. אישור לכך התקבל מאופ"א. (צילומים: טל אקוקה, מ.ס אשדוד).

בעונה שעברה הייתה מ.ס אשדוד ללא ספק "הלהיט של הליגה". הקבוצה סיימה במוקם השלישי כשהיא מציגה כדורגל אטרקטיבי, לפרקים אולי את הכדורגל הכי יפה בליגה. היא סיימה כראוי במקום השלישי ובאירופה, שם תשחק בליגה האזורית ("הקונפרנס ליג") בסיבוב השני מול קראבח האזרית. עד כאן בהחלט מחמאות לעונה גדולה.

אבל היה ברור שללהיט הזה יהיה גם מחיר. היה ברור ששחקניה הבכירים והבולטים של אשדוד יהפכו בתקופת "עונת מלפפונים", כפי שהיא נקראת "למלפפונים" החמים ביותר בשוק. היה ברור שיגיעו קבוצות ויציעו הצעות גבוהות מאוד. וזה קרה. כמו שזה נראה זה ממשיך לקרות. אשדוד תצטרך לדעת להסתדר בלי אלה שעזבו ואולי עוד יעזבו וליצור תלכיד על הבסיס הקיים פלוס שחקנים שהגיעו ויגיעו. זה המבחן האמתי שלה. להוכיח שהשלם גדול מסך חלקיו, ששחקנים טובים מאוד עזבו, אבל הקבוצה נשארה מעל לכל ובאותה הרמה.

דין דוד.

לפני שנכנס למי עזב, מי הגיע ומי מתדפק על הדלת? הרי שלמאמן רן בן שמעון יהיה תפקיד מאוד חשוב ביצירת התלכיד הזה. בן שמעון היה מודע לעבודה שחלק מהשחקנים יעזבו. לא בטוח שהוא אהב את זה אבל הוא ראה דבר או שניים בקריירה הארוכה שלו הן כשחקן והן כמאמן. בן שמעון דיבר תמיד על יצירת די.אנ.איי אחר לקבוצה. בשביל זה הביאו אותו. הוא גם יודע שהשנה הזו תהיה גם עבורו שנה חשובה, שכן אם יצור מהסגל הקיים, ללא מי שעזבו או יעזבו, קבוצה עם כדורגל דומה ותוצאות דומות, הרי שהוא יצר כאן לא רק מסורת, אלא גם ניצחון קבוצתי גדול ואישי שלו לא פחות. ללא ספק שנת מבחן.

אשדוד תצא בראשון למחנה אימונים בסלובניה עם סגל שונה מהעונה שעברה אבל עם אופציות חדשות (שנרחיב עליהן בהמשך) וכאלה שעוד יגיעו. אשדוד קיבלה השבוע אישור מאופ"א כי משחק הבית שלה בסיבוב השני בליגה האזורית מול קראבח האזרית, שיהיה משחק הגומלין ב-29.7, לאחר משחק החוץ ב-22.7, ייערך באצטדיון הי"א. החלטה חשובה שמאפשר לאשדוד לארח בביתה את הקבוצה האזרית עם כל המשתמש מכך. עכשיו היא צריכה רק להציג יכולת ולנסות לעבור שלב לאחר העונה בה עשתה הכל להגיע לשם.

רועי משפתי.

ואכן בעקבות העונה הקודמת עלו מניות של כמה שחקנים שקיבלו באשדוד הזדמנות להחזיר את שמם ואת ערכם בשוק הישראלי. הם מבחינתם עשו את זה ובגדול. רועי גורדנה ושלומי אזולאי הם הדוגמאות הבולטות. שני שחקנים שעברו כמה קבוצות כולל חזרה מחו"ל של גורדנה, מקרואטיה, כשלא היה ברור מה לגבי עתידם. גורדנה בן ה-30 השיג לו בעקבות העונה האחרונה חוזה לשנתיים בהופעל באר שבע. שלומי אזולאי, 30, ללא ספק אחד מהשחקנים המוכשרים בכדורגל הישראלי, שנראה היה שלא מוצא לו מקום למרות יכולת באמת פנומנלית, הגיע לאשדוד לאחר חצי עונה בהפועל חיפה בה שיחק 6 משחקים עם אפס שערים וחזר ובגדול למרכז הבמה וההערכה בכדורגל הישראלי. הוא גם קיבל לאחר העונה הזו שתי עונות בהפועל ת"א. אליהם יש לצרף את רמזי ספורי שחזר לבאר שבע, שהשאילה אותו לאשדוד.

כאן לא נגמרו החיזורים של קבוצות אחרי שחקני אשדוד. דין דוד הפך למחוזר על ידי מכבי ת"א ומכבי חיפה שמאוד רוצות אותו ומוכנות לתת לא רק כסף אלא גם שחקנים. חמודי כנעאן חזק מאוד על הכוונת של מכבי ת"א שרוצה את השחקן ששדרג את מעמדו והפוך לשחקן סגל נבחרת ישראל. מכבי חיפה גם היא רוצה את רועי משפתי השוער. לא ברור אם אשדוד תשחרר את השחקנים אבל היא תרצה להשאיר את חלקם. אשדוד לא תרצה לוותר על שחקנים ברמתם, בוודאי בעונה שאחרי עונת אירופה ומקום שלישי. גם באשדוד יודעים שצריכים גם בעונה הקרובה להמשיך בקו של הקודמת. אבל אם תגיע הצעה כספית מאוד גבוהה הרי שיהיה קשה אולי לעמוד בה, מה גם שצעירים רבים מהדור הבא, שכבר קיבלו דקות משחק מתדפקים על "דלתות" ההרכב והעונות הקרובות, כמו עוז בילו, חמאז מואסי, שלו הרוש, זוהר זסנו, עידן דהן ועוד.

לקבוצה הצטרפו מספר שחקנים, חלקם יודעים וחלקם כרגע פחות ידועים, אבל הם בהחלט יכולים לעשות שדרוג בקבוצה. חלקם היו גם מחוזרים על ידי קבוצות בכירות.  מי שהגיע קודם כל הוא מרטין ראינוב, קפטן לבסקי סופיה בעונה החולפת, חתם במועדון לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. הקשר האחורי בן ה- 29, מתנשא לגובה של 1.83, ערך 8 הופעות בינלאומיות במדי נבחרת בולגריה ו- 4 הופעות בליגה האירופאית עם קבוצתו. כעת לאחר שנתיים וחצי בלבסקי סופיה, יצטרף לקבוצה של רן בן שמעון ויחזק את הסגל.

חמודי כנעאן.

בנוסף הגיע אור אינברום שחקן ברמה גבוהה מאוד. שחקן בית מאשדוד ששיחק בעונה שעברה במכבי פ"ת שרצתה אותו לעוד עונה. סהר חסון, שוער שהגיע מרמה"ש ואולי הדבר מלמד על האופציה שמשפתי בכל זאת יעזוב. עוד שחקן שהגיע ממכבי פ"ת הוא נאור סבג. אחד השחקנים המעניינים הוא נואף בזיע מאחי נצרת שנחשב לאחד משחקני הליגה הלאומית הטובים ובחר לשחק באשדוד, כשיכול היה לשחק בקבוצות אחרות בליגת העל, כולל אלה שנחשבות בכירות. עוד הצטרף דייויד רוי ניאנג שהגיע מהפועל חדרה ובינתיים משאיר רושם טוב מאוד. שמות כמו אבי ריקן ומקסים פלקושצ'נקו גם עלו ופורסמו. כך שיתכן שמ.ס אשדוד "הדור הבא" עוד תדבר לא מעט בעונה הבאה. איך אומר הזמר בשירו: "ימים יגידו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך