"מרוב שנהניתי ממשחק הגמר ראיתי אח"כ את שידור המחצית הראשונה פעמיים"

אלי לוי מאמן קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד, מחזיקת גביע המדינה הטריה, מספר על הרגעים שלפני הזכייה, אחריה, על העונה המדהימה שעשתה הקבוצה שרק השנה חזרה לליגת העל ומסמן את העתיד של השחקנים שלו, וגם את עתידו. ללוי יש זמן, הוא יודע שכל דבר בעיתו, וגם זמנו להגיע לליגת העל יגיע: "אם אני הולך למקום בחיוך וכיף לי להיות שם, אני יודע שזה מקומי", ואל תיקחו את זה כקלישאה כי הוא ויתר על 4 הצעות לאמן בליגה הלאומית. אלי לוי, שמסיים קורס פרו בקרוב, הוא אולי המאמן המעוטר ביותר לפי זמן אימון, כי זו העונה השנייה המלאה שלו כמאמן ראשי ובסיומה הביא את קבוצת הנוער של אשדוד למקום שלישי בליגת העל וזכה איתה בגביע המדינה, העונה הכי טובה שלה ושלו.
חוגגים עם לוי את אחד השערים בגמר. (תמונות באדיבות ההתאחדות לכדורגל).

ביום חמישי שעבר בשש בבוקר אלי לוי הצליח לשכנע את עצמו שזה הזמן לישון, או לפחות לנסות לישון. הוא כבר היה ער כמעט 24 שעות. אל תדאגו הסיבה טובה, אפילו טובה מאוד, הקבוצה שלו, קבוצת הנוער של ממועדון ספורט אשדוד זכתה ברביעי בערב בגביע המדינה לנוער לאחר שגברה על מכבי פ"ת ב-0:2. אל תתבלבלו מהתוצאה כבר אחרי 19 דקות המשחק נגמר והיה ברור מי תחזור עם גביע.

אז לא ישנת בכלל אחרי המשחק

"לא ישנתי. נסענו מפ"ת למסעדה באשדוד וחגגנו עד 2 וחצי בבוקר. אח"כ ישבתי לראות את המשחק. ידעתי שאני אהנה מהמשחק ורציתי לראות אותו ולא מגובה הדשא. כל כך נהניתי מהמשחק שראיתי את המחצית הראשונה עוד פעם. נרדמתי בשש בבוקר אולי. זה היה מדהים מה שהילדים עשו שם. קבלתי מלא הודעות ואס אמ אסים, גם ווילי רוטנשטיינר שלח לי אס. אמ.אס מבאקו שם הוא פרשן ביורו. הוא שלח לי הודעה  "זה מדהים". ועד שווילי שהוא פרפקציוניסט שולח הודעה כזו, אז זה מעצים א ההישג".

לוי, 46 נשוי פולס 3, היה תמיד שחקן נשמה. שחקן חזק. קשר אחורי בעיקר. קשר אחורי מגיע תמיד לעבוד. מסתבר גם כשזה מעמדת המאמן. הוא גדל במכבי יפו ושיחק בליגת העל והלאומית בקבוצות כמו הפועל באר שבע, בני יהודה הפועל ר"ג ראשון לציון, אשקלון, הוא  מאמן מגיל 38. אחרי שעלה עם הפועל ר"ג לליגת העל כשחקן שימש כעוזרו של  פרדי דוד, אותו דוד שמשמש כיום מנהל מקצועי במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד ועבור שניהם זו סגירת מעגל. אח"כ היה עוזרו של יובל נעים בכמה קבוצות ביניהן אשדוד ונשאר כאן. בשנתיים וקצת האחרונות הוא מאמן ראשי בנוער, והשנה הביא אותה לשיא, מקום שלישי וגביע המדינה. העונה הכי גדולה ועוד אחרי עלייה מליגה המשנה. הספק לא רע שלו כמאמן יחיד.

מחזיקת גביע הנוער לעונת 20/21. מ.ס אשדוד

נתתם הצגה בגביע

"להגיע לחצי גמר גביע המדינה ולנצח חמש אפס זה יפה, אבל זה הדאיג אותי. ארבעה ימים אחרי פיק כזה גבוה להציג כזה משחק בגמר הגביע, זה מדהים. ב-30 הדקות הראשונות של המשחק הם עשו הופעה מהטובה שנראתה בליגה הזו. מבחינת כדורגל ומבחינת מצבים הגענו לשיא, ברגע השיא. זה חלום".

פעם ראשונה אתה מחזיק גביע. איך ההרגשה באותו הרגע?

"וואו. אני טיפוס שקצת מפנים רגשות. פה כבר התפרצו לי כל הרגשות אחרי כל העונה מתישה הזו. הדבר היחיד שהיה מול עיניי, היה הרצון והרעב של הילדים לזכות בגביע. הם כל כך רצו אותו. השמחה הזו הדביקה את כולנו".

באפריל שנה שעברה התראיין לוי לעיתון המגזין לאחר עליית הליגה. הוא נשאל איך הקבוצה הזו תתמודד בליגת העל לנוער? אז הוא ענה:  "אני חושב שהקבוצה הזאת תתמודד יפה מאוד בליגת העל. הקבוצה הזאת גם השנה הייתה מאוזנת מבחינת השנתונים ששיחקו בהרכב, וזה אומר שחלק גדול מהקבוצה הזאת יישאר גם בעונה הבאה, וזה לא פחות חשוב להמשכיות. זה אפילו ייתן לה יתרון מסוים לדעתי".

חשבת שזה יהיה כזה מוצלח?

"המטרה הייתה להגיע לפלייאוף העליון. אמרנו שאם נגיע לפלייאוף העליון אז נסמן מטרות נוספות לפי המצב בטבלה. נכנסנו לפלייאוף העליון ממקום רביעי ואז ראינו שממקום ראשון ושני המרחק דיי גדול. סימנו את כמטרה את הגביע ואת המקום השלישי, ובאמת זה מה שהשגנו. זה מבחינתי מעל ומעבר, גם אם אני תמיד רוצה עוד".

 

לוי מצטנע, אבל זו באמת הייתה העונה הכי טובה שהייתה אי פעם במועדון. מקום שלישי בליגה וגביע המדינה

"זו לא הייתה עונה רגילה. קודם כל זו הייתה עונת קורונה ואח"כ מבצע בעזה שכל הזמן עצרו לנו אותה. השתדלנו להוציא את המקסימום ולדעתי הוצאנו מעל המקסימום. העונה התחילה בטורניר "מונדיאליטו" עם קבוצות הנוער וסיימנו עם גביע המדינה, בנוסף שלבנו שחקנים על בסיס קבוע בקבוצת הבוגרים.

אז יש תשתית טובה לקבוצה הבוגרת

לקבוצה הבוגרת יש תשתית טובה. עוד בשנה שעברה שלחנו לבוגרים שחקנים והשנה שולחים עוד כמה נציגים שאני בטוח שיטביעו את חותמם שם. שחקן גדול מודדים אם הוא מגיע למעמד גדול. לא חכמה להגיע כל השנה ובמשחק גדול להעלם. השחקנים שלנו יודעים להגיע לשיא שלהם במעמדים האלה. אני בטוח שמי שמגיע למעמד הזה בשיא, העתיד שלו הוא לפניו".

הקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד משתתפת בגביע אירופה של  הליגה האזורית ('קונפרנס ליג'). לוי הוא בדיוק האיש לשאול עד כמה שחקני הנוער שבקבוצה הבוגרת יכולים להשתלב במפעל הזה

"אני יודע שמתכננים להם מסלול מתחילת השנה שעברה של סוג של חפיפה בין נוער לבוגרים, והשנה הם יהיו חלק בלתי נפרד מהסגל של הבוגרים., בטח ובטח גם במסע באירופה וגם בליגה.

לוי משמאל עם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער במ.ס אשדוד, פרדי דוד.

נחזור לנוער. עכשיו רמת הציפות מקבוצת הנוער תעלה ובשנה הבאה זו קבוצה שונה קצת.

"בשנה הבאה אנחנו עושים מתיחת פנים. יעזבו אותנו ארבעה שחקנים משמעותיים, ניר חסון עוז בילו, שלו הרוש וחמאזה מואסי, אבל אנחנו מקבלים שחקנים מנערים א' דיי מוכשרים. זה מאתגר לעשות מהשחקנים האלה קבוצה. השחקנים שמניתי מקודם היו מוכשרים ולא עשו משהו מיוחד עד שהגיעו לנוער. נרצה לחזק את הסגל ואני מאמין שיהיה בסדר. ציפיות זה דבר טוב אני אוהב ציפיות".

כמה טוב ללוי בקבוצת הנוער של אשדוד אפשר להבין מהסירוב שלו ללא פחות מאשר 4 הצעות מהליגה הלאומית ביניהן רמה"ש, נס ציונה, הפועל ר"ג ורעננה. ללוי זה ברור למה הוא נשאר: "אם אני הולך למקום בחיוך וכיף לי להיות שם, אני יודע שזה מקומי". דווקא ברגעים האלה שהוא בפרונט חשוב לו לחלוק את ההצלחה שלו. "אני לא לבד" הוא אומר. "הקרדיט מלמעלה עד למטה. זה  ג'קי שמעורב, נוני, רן, מנדל דוידוביץ חיים בנישו, פרדי דוד המנהל המקצועי שנמצא שם עבורנו, קובי אדרי השותף שלי, יניב נוחי מאמן הכושר, שהוא אחד ויחיד, גלעד בקר מאמן השוערים, כפיר ניקאגר איש הצוות שלנו ורפאל קסטרו האנליסט. צוות רחב שאני משגע אותם עם בקשות והם לא אמרו לי לעולם לא. גם להם יש חלק גדול בגביע ללא ספק".

: לוי עם הצוות שלו. "יש להם חלק גדול בגביע"

בראיון ההוא בשנה שעברה ענה לוי לשאלה מה הוא מקווה לעצמו ברמה האישית ב: "החלום כמאמן זה באמת להגיע הכי רחוק, אבל אני באמת מאמין שכל דבר בזמנו. אני הכי נהנה כרגע ממה שאני עושה בנוער ובטוח שגם זמני יגיע".

זוכר את הריאיון ההוא. אז מה עכשיו?

"מאמן כדורגל יש לו רצונות וציפות. כמו שאמרתי אני נמצא במקום שטוב לי. מתי שצריך שיגיע הזמן שלי הוא יגיע . אנחנו מתכננים הכל ויש מישהו מלמעלה שמכוון הכל  בזמן הנכון".

הכל טוב ויפה אבל  בכל אתה עושה קורס פרו. זו הצהרת כוונות

"הגעתי לאשדוד במטרה להיות מאמן של הקבוצה הבוגרת. קרו כל מיני דברים כאלה ואחרים בדרך. יש לקבוצה הבוגרת מאמן פנטסטי שאני מאחל לו בהצלחה. אנחנו בקשר יומיומי ורן בן שמעון עוזר לי המון ואני לומד ממנו. כשיגיע זמני לקבל את הקבוצה הבוגרת אקבל אותה גם".

אז יום אחד אולי תאמן את הנוער הזה שוב

"תשמע זו תהיה סגירת מעגל יפה. אני בתוך תוכי מאמין שזה יקרה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך