5,000 שקל קנס להורה לילד מתחת לגיל 12 שהפר בידוד

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על תיקון צו שיאפשר להקשיח את הנהלים מול מפרי בידוד. ניתן לקנוס גם הורים לילדים מתחת לגיל 12. במקביל נקבעו הכללים לשליחת מחוסנים ומחלימים לבידוד.
צילום: דוברות המשטרה

לידיעתכם. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי חתם על תיקון ל"צו בריאות העם", שיאפשר לרשויות, להקשיח את הנהלים מול מחוסנים ומחלימים שנדרשים לבידוד. בהתאם לתיקון הצו, ניתן יהיה להטיל קנס בגובה 5,000 שקל על אחראי על ילד מתחת לגיל 12 שמתגורר עמו והפר בידוד.

בהתאם לתיקון לצו שנעשה "בעקבות העלייה בתחלואת קורונה וההתפרצויות האחרונות במקומות שונים בארץ", רופא מחוזי, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירות בריאות הציבור במשרד הבריאות יוכלו להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים: המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.
עוד נקבע בתיקון לצו כי יש לעטות מסכה בשדה תעופה, מעברי גבול ובמקום שניתן בו טיפול רפואי. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטית מסכה במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה.
שר הבריאות ניצן הורוביץ: "עד עכשיו לא הייתה אכיפה מספקת. לא יהיו הקלות, נחמיר את זה כי מדובר בבריאות הציבור. במקרה של הפרת בידוד מצד ילדים מעל גיל 12, יינתנו להם קנסות. המשמעות היא שההורים ישלמו, אבל כדאי לדעת את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך