האתגרים של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים

עסקים קטנים ובינוניים מהווים כ-99% מהעסקים בישראל, עסקים בהם מועסקים עד כמאה עובדים מוגדרים כעסק קטן או בינוני והם מעסיקים את הרוב המוחלט של העובדים השכירים בישראל. העסקים הקטנים והבינוניים מציעים 77% מהמשרות החדשות המוצעות לשכירים בישראל ונכון להיום, קיימים כחצי מיליון עסקים כאלה.

אותם עסקים קטנים ובינוניים הם אמנם אלו שמציעים את האחוז הגבוה ביותר של משרות לשכירים בישראל ובעולם בכלל, אך אותם עסקים נתקלים בבעיות קשות שגורמות לרבים מהם להרים ידיים ולהכריז על פשיטת רגל או על סגירה מוקדמת מן הצפוי של העסק. אולגה לבקוב, מנכ"לית חברת BITFIX SYSTEM , תעמוד על הקשיים הטכנולוגיים עמם נאלצים להתמודד בעלי העסקים, קשיים שאם היו יודעים להתמודד עמם בצורה הנכונה, יתכן והיו מצליחים לשמור על העסק שלהם בחיים.

ההתמודדות עם הטכנולוגיה אינה פשוטה לאדם הממוצע, הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת בכל יום שעובר ובעל עסק, שמתעסק בעיקר בתחומים הקשורים לעסקים שלו, מתקשה לעקוב אחר השינויים המתרחשים בעולם הטכנולוגיה, שינויים שאילו היה מכיר ומצליח לעקוב אחריהם, אולי היה מצליח להישאר במשחק ולהגדיל את קהל הלקוחות שלו.

בשנים האחרונות תחום הפרסום עובר שינוי משמעותי, ההגעה לקהלי יעד נעשתה פשוטה מתמיד, ניתן להגיע לקהל הרצוי ולפרסם באופן ממוקד, אופציה שחוסכת אלפים ולפעמים אפילו עשרות אלפי שקלים שמבוזבזים על פרסום לקוי. אז מה האופציות העומדות בפני בעלי העסקים הקטנים והבינוניים?

  • פרסום באתרי נישה– בעלי עסקים רבים אינם מודעים לקיומם של אתרי נישה, אתרים מקומיים/ אתרים המיועדים לחובבי תחומים מסוימים ואתרים המרכזים את קהל היעד הפוטנציאלי של המפרסם. על ידי פרסום באתרי נישה, ניתן לחסוך עשרות אחוזים בעלויות הפרסום ולהגיע לקהלים אליהם התכוון המפרסם להגיע מלכתחילה.

 

  • פיתוח אפליקציה– אפליקציות הן כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו, בעלי עסקים רבים נרתעים מהמלך של פיתוח אפליקציה ייעודית לעסק שלהם מחשש לעלויות גבוהות, תחזוקת האפליקציה ועוד, אך לא כך הדבר, פיתוח אפליקציה נגיש מבחינה כלכלית כמעט לכל בית עסק קטן ובינוני, התפעול שלהן קל ופשוט והאפקט שהן נותנות הוא משמעותי ויעיל. ניתן לשמור על קשר עם הלקוחות, ניתן לגייס לקוחות חדשים וכמובן, האפליקציה משדרת יוקרה ורצינות.

 

  • רשתות חברתיות– פרסום באמצעות רשתות חברתיות הוא פרסום יעיל לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, תפעול נכון של הרשתות החברתיות עשוי להגדיל את המכירות, להגיע לקהלי יעד חדשים ולהעצים את שמו של העסק בסכומים קטנים בהרבה מאלו שהכרתם עד היום בפרסום המסורתי.

 

אז לפני שאתם מרימים ידיים ולפני שאתם זורקים סכומי כסף גבוהים על פרסום מסורתי ולא יעיל, בדקו את האופציות שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף ויתנו לכם אפקט לשיווק ופרסום נכון של העסק.

 

כותבת המאמר הנה אולגה לבקוב, מנכ"לית חברת BITFIX SYSTEM https://www.facebook.com/pages/BitFix/707249149343877

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך