החצר האחורית

דווקא בט"ו באב: אילן החליט להחליף את סם האהבה בסם המוות

קוראים יקרים, השבוע חל ט"ו באב, חג הפיוס והאהבה. חג שמביא עמו ניחוח של תקווה וייחודיות רבה. בחרתי להביא בפניכם את סיפורה של תמר, בחורה צעירה שבשבילה יום האהבה אינו אלא זיכרון רע ועצוב.

תמר התחילה לצאת עם אילן כשהייתה בת 13 והוא בן 15. הרומן ביניהם פרח והייתה שם אהבת אמת, אהבה שנקטעה בעקבות הסמים. "אילן היה בחור טוב", סיפרה לי תמר, "אבל אחרי שנתיים החלטתי שאני רוצה להיפרד ממנו". בעקבות הפרידה נכנס אילן לדיכאונות ומשבר עמוק ומצא את הנחמה בשימוש בסמים, יומיים בלבד אחרי שתמר החליטה ללכת. "בהתחלה הוא השתמש בגראס ואחר כך זה כבר לא הזיז לו, אז הוא עבר לסמים יותר קשים", סיפרה תמר.

החברים של אילן ניסו לעצור את כדור השלג הזה ודחקו בתמר לחזור לאילן. "הם אמרו לי שאם אני אחזור אליו הכל יסתדר אבל לא יכולתי", ספרה תמר. אילן הפך להיות יצור אלים, תוקפן ועצבני. הוא השתנה מקצה לקצה. הוא גנב, פרץ, הרס ורצח.
"רצח ??!!", חזרתי שוב על אותה מילה מצמררת, כדי להיות בטוח שאכן שמעתי נכון. "כן , רצח", הסבירה תמר. "הוא היה תחת השפעת סמים. הוא רצה את מנת הסם שלו ממישהו, וכשזה לא נתן לו הוא דקר אותו". גם כשניסתה תמר להתקרב אליו, אילן התנהג אליה באגרסיביות ותוקפנות מפחידה. הוא כמעת אנס אותה ודקר אותה, ובשלב הזה החליטה תמר להתרחק, כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק.

ההידרדרות במצבו של אילן הפכה לשיחת היום במעלה אדומים, מקום בו גרו השניים. כולם דיברו על ההרס העצמי של אילן. איך הילד הטוב והתמים הזה דוהר במנהרת הזמן של המוות, מבלי שינסה לעצור או לפחות להאט את הקצב. אילן לא גויס לצבא בשל השימוש בסמים ונזרק ממקומות העבודה שאליהן ניסה להתקבל. במשך שנתיים נלחמו הסמים באילן עד שהביסו אותו. "הוא נפטר לפני יומיים", סיפרה תמר, כשהיא ממררת בבכי מהעבר השני של הקו. "מאז שהוא נפטר אני לא ישנה, לא יכולה לסבול את רגשות האשם שיש בי, העובדה שאני יכולתי להציל אותו אם רק… היית צריך לראות מה היה בהלוויה", היא מספרת ברצף מילים שרק הדמעות יכלו להתחרות איתן. "כולם הסתכלו עלי במבטים מאשימים, הרגשתי כאילו אני הרגתי אותו".

תמר באמת האמינה כי היא האשמה העיקרית במותו של אילן, מצפונה שחור בלי נקודת אור אחת. הבחור אותו כל כך אהבה חמק מבין ידיה והחליף את אהבתה באהבת הסם. "אני בעצם גרמתי לו להרוס את עצמו, הוא אפילו אמר לי שאם אני לא אחזור אליו הוא יתאבד. הוא הבטיח לי שימות וקיים".

תמר, היום בת 18, לפני גיוסה לצה"ל, מרגישה רוצחת, רוצחת בעל כורחה. בחורה צעירה הגוררת על כתפיה שק האשמות שלא שייכות לה, אלא שייכות לסמים. הסמים הם אלו שהרגו את אילן.

תמר נפרדה ממנו מסיבותיה שלה. היא לא ביקשה ממנו לפנות למעגל הסמים, היא לא אילצה אותו להשתמש בהם, ובזה חפותה. האשם במותו של אילן, הוא הסם. מי שסייע לו בביצוע הרצח זה אילן, והקורבנות הם תמר, משפחתו של אילן וכל הסביבה העוטפת אותו באהבה.
תמר האמינה, לכל אורך השנתיים האחרונות, שתוכל לעצור אותו מלהשתמש בסמים, אבל אני חושב כי הפרידה מתמר הייתה רק תרוץ בשביל אילן לגעת בדבר האסור. כל אחד מאיתנו צריך לקחת אחריות על החיים שלו. תמר לקחה אחריות על חייה ואילן לקח אחריות על חייו, הוא זה שהחליט להחליף את סם האהבה בסם המוות.

שמרו ותחיו למען האהבה שלכם כי אין דבר יפה ממנה!

שלכם!
אייל מדני

הזקוקים לסיוע או המעוניינים להשתתף במאבק בסמים ובאלימות יפנו לטלפון: 050-5566400 או למייל: eyalmadani@walla.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך