משרד התחבורה בבשורה משמחת לבעלי הרכבים בישראל

המהפכה בשוק המכוניות המשומשות יוצאת לדרך לראשונה: מחירי השוק האמיתי של רכבי יד 2 מפורסמים ללא עלות לציבור הרחב
נהג תקוע בפקק באשדוד

‏מחירון העם, שיזמה השרה רגב, נועד לספק לציבור מידע אמין ועדכני על מחירי הרכב, בהתאם לעסקאות המבוצעות בפועל. "הבטחנו את מחירון העם וקיימנו. היום אנחנו משיקים את מחירון העם הגדול, השיתופי המבוסס על חכמת ההמונים, מחירון שכבר זוכה להד ועניין גדול בקרב כל העוסקים בתחום הרכב בישראל"
 
מחירון העם של כלי רכב עלה לאוויר. מעוניין למכור או לקנות רכב יד שנייה? מהיום (יום ראשון), ניתן להיכנס למאגר "מחירון העם" של משרד התחבורה ולבדוק את מחיר השוק האמיתי של הרכב, בהתאם לעסקאות שבוצעו ודווחו באתר ממשל זמין. זאת, במסגרת מדיניות שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (תא"ל) מירי רגב, להגברת השקיפות לציבור הרחב.
 
כל מי שקנה פעם רכב משומש מכיר את ההתלבטות: מה בעצם המחיר האמיתי של הרכב? האם מחיר המחירון הוא המחיר הנכון? מחירון העם של משרד התחבורה, שמפורסם היום באתר המשרד, ישים סוף לשאלות אלה ויאפשר לצרכן לקבל החלטה המבוססת על נתוני אמת.
 
מחירון העם, שיזמה השרה רגב, מבוסס על דיווח וולונטרי של בעלי רכב, מוכרים וקונים, שביצעו העברות בעלות על רכב בדואר או באינטרנט. המידע שנמסר נותר אנונימי, ללא זיהוי עם רכב או עיסקה ספציפית, לא מועבר לאף גורם חיצוני, ומשמש אך ורק להקמת מחירון.
 
בחצי השנה האחרונה, מאז הושק המחירון, נאספו עשרות אלפי דיווחים של בעלי רכב שעדכנו על מחיר העיסקה, סוג הרכב, שנת עלייה לכביש, רמת גימור, תיבת הילוכים (אוטומטית או ידנית), נפח המנוע, הנסועה (קילומטראז') העדכנית של הרכב, מספר ידיים וסוגי בעלות.
גורמי המקצוע במינהל התנועה במשרד התחבורה, בשיתוף יועצים סטטיסטיים, ניתחו את הנתונים, וגיבשו בהתאם מחירון עדכני ומהימן, המציג לראשונה, ללא תשלום, את מחיר השוק הריאלי של כלי רכב יד שניה.
 
משרד התחבורה קורא לציבור בעלי הרכב, הקונים או מוכרים כלי רכב יד שניה, לדווח על העסקה בעת העברת הבעלות, באמצעות האינטרנט או סניפי דואר ישראל. זאת, במטרה להרחיב את מאגר "מחירון העם", המבוסס על חכמת ההמונים, ולעדכן על המחיר השוק האמיתי של כלי הרכב, לטובת כלל הציבור.
  
השרה רגב ציינה כי עם פרסום המחירון באתר, יכול הציבור, לראשונה בישראל, לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי. "הבטחנו את מחירון העם וקיימנו. היום אנחנו משיקים את מחירון העם הגדול, השיתופי המבוסס על חכמת ההמונים, מחירון שכבר זוכה להד ועניין גדול בקרב כל העוסקים בתחום הרכב בישראל", הוסיפה שרת התחבורה.
 
בישראל מתבצעות מדי שנה למעלה מ-800 אלף עסקאות למכירת רכב משומש. רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה במשקי הבית בישראל, אחרי רכישת דירה. קבלת מידע מדויק, מעודכן ונגיש על מחירו הריאלי של הרכב, היא לפיכך יעד צרכני משמעותי, שיתרום לשוק רכב אמין, הוגן ומשתלם יותר לצרכן.

כיום, מחירי הרכב המשומש בישראל נקבעים באופן כמעט בלעדי על ידי מחירון אחד, שלא תמיד מייצג את המחיר המשולם בפועל. כדי לשנות מצב זה מהיסוד, יזמה השרה רגב מהפך בשוק מחירוני הרכב: מאגר רכב שיתופי וחינמי, המבוסס על נתוני אמת מעודכנים. המחירון עשוי לתרום להוזלת פרמיות הביטוח, המתומחרות כיום על סמך מחירון פרטי שאינו מייצג נאמנה את מחיר השוק.
 
קישור למחירון העם: https://www.gov.il/apps/mot/carlistprice
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך