טיפים אפקטיביים למחיקת חובות

קיימים מספר דרכים ואפשרויות לסגור תיקים בהוצאה לפועל, להלן נעמוד על עיקרי הדברים:
הוצאה לפועל: אשדוד העיר השישית במספר החייבים בישראל

 

ראשית, כאשר ניגשים לסגור תיקי הוצאה לפועל, חשוב להבין כי לזוכה תמיד קיים אינטרס לסגור את תיק ההוצאה לפועל, אך בטרם ניגשים לסגור את התיק חשוב לבחור אסטרטגיה טובה.

חשוב לדעת כי לפי תקנה 126ד' כל תיק הוצאה לפועל שאינו פעיל מעל שנתיים, ניתן להגיש בקשה לסגור אותו מחמת חוסר מעש.

תקנה זו, הביאה לסגירתם של מעל 1,000,000 תיקים בלשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ, ולכן חשוב לבדוק אם התיק פעיל או לא, כבר בהתחלה, שכן, מאות אלפי תיקים בהוצאה לפועל כלל אינם פעילים, לכן מן הראוי לבצע בדיקה מקדמית זו.

ככל שהתיק פעיל, יש לבחון מהו אורך חייו של תיק ההוצאה לפועל. ככל שתיק ההוצאה לפועל פתוח זמן רב יותר, כך עולים הסיכויים שייסגר בסכום נמוך יותר. לכן יש להביא עובדה זו בראש ובראשונה כאשר בודקים נתון זה, קל יותר לדעת מה הסכום אותו יש להציע לזוכה.

ככל שקיימים מסמכים תומכים בבעיות של החייב, ובין היתר, מסמכים סוציאליים, מסמכים רפואיים, מסמכים המעידים על יכולת החזר נמוכה וכו', אזי גם את המסמכים הללו יש לצרף להצעת הפשרה לנושה, ויש בכך כדי לעזור ולסייע לחייב לסגור את תיק ההוצאה לפועל.

כמו כן, ככל שקיימים מספר תיקי הוצאה לפועל נוספים, אזי ניתן להשתמש בכך, ולצרף לזוכה את רשימת תיקיו של החייב, ע"מ להוכיח כי אין מדובר בחוב בודד, אלא מדובר באדם שהסתבך כלכלית, ומכאן שיש להיעתר להצעתו לסגירת התיק.

מלכתחילה, מומלץ לנהל את הליך המשא ומתן באמצעות הצעה נמוכה יחסית, על מנת שיהא מקום לניהול משא ומתן, בו יוכל החייב לעמוד. שהרי אם יציע את הסכום המקסימאלי ברשותו, פעמים רבות ימצא את עצמו ללא יכולת לשפר את הצעתו ומכאן שברבים מהתיקים נגדו לא יעלה בידו לסגור את תיק ההוצאה לפועל.

ככל שמדובר בחוב לבנקים, מומלץ לשלוח מכתב ולפרט את מצבו של החייב, לצרף אסמכתאות תומכות, ולבקש להגיע לפגישה עם הבנק במסגרת "יום חייבים", שם הסיכויים לסגור את תיק ההוצאה לפועל עולים משמעותית, שכן לבנק סמכות נרחבת לסגור את תיק ההוצאה לפועל ביום זה.

באופן כללי, ומניסיוננו, רוב רובם של החובות כלפי הבנקים, נסגרים בסופו של דבר, לכן חשוב מאוד להתחיל לנהל את הליך המשא ומתן בהקדם האפשרי, ע"מ שניתן יהא להגיע להסדר משמעותי.

ככל שמתנהלים הליכי משא ומתן זה זמן רב, והחייב מגיע למבוי סתום, ניתן בסופו של דבר, להוציא מכתב כי בלית ברירה בכוונת החייב לפנות להליכי חדלות פירעון, ויש בהודעה זו פעמים רבות להביא את החייב לסיום חובותיו. וככל שלא עלה בידו לעשות כן, מומלץ יהא להיוועץ ולפנות להליך משפטי אשר מחד יגן עליו, ומאידך יביא למחיקת חובותיו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך