חוב של 100,000 ש"ח לחברת אשראי נסגר ב11,000 ש"ח

למשרדנו הגיעה לקוחה שפתוחים נגדה 2 תיקי הוצאה לפועל כבר למעלה מ-8 שנים. הלקוחה ביקשה שנגיש אותה להליך של פשיטת רגל, היות וכבר רצתה לפתוח דף חדש בחייה, ולמחוק את חובותיה. מבדיקה שערך משרדנו, התברר כי קיימים נגדה רק 2 תיקי הוצאה לפועל, האחד כלפי כביש 6, והתיק הנוסף כלפי חברת אשראי. משרדנו יצר קשר עם באי כוח הנושים, ולאחר הליך של משא ומתן נסגר תיק ההוצאה לפועל לכביש 6 בסך של 2,000 ש"ח במקום 8,000 ש"ח, ואילו החוב לחברת האשראי נסגר בסך של 11,000 ש"ח בלבד במקום 100,000 ש"ח
הוצאה לפועל: אשדוד העיר השישית במספר החייבים בישראל

אילו הלקוחה הייתה מוגשת להליך של פשיטת רגל, היו חולפים שנים עד שהייתה מסיימת את חובותיה, אך בהליך המשא ומתן, הדבר נמשך חודשיים בלבד.

חשוב לציין, כי קיימים מספר סיבות לכך שנושים בהוצאה לפועל ירצו לסגור את תיק ההוצאה לפועל בסכום סמלי בלבד, ובין היתר:

א.       כאשר הנושה מוחל על חובו, הוא מתקזז על ההפרש המחול בסוף שנת המס, כאשר רכיב זה מתווסף לדו"ח ההוצאות/הכנסות שלו.

ב.       רבים ממשרדי עורכי הדין המייצגים, עובדים בסטטיסטיקה של אחוזי גבייה, וככל שהתיק פתוח זמן רב יותר ללא גבייה, גוברים הסיכויים לסוגרו.

ג.        ככל שהנושה לא יגיע עם החייב להסדר, גוברים הסיכויים שהחייב יפנה להליך חדלות פירעון, שם סביר להניח שהנושה יקבל דיבידנד נמוך בהחלט.

ד.       כאשר חייב ניגש להליך חדלות פירעון, על הנושה לממן הוצאות משפטיות לעורכי דין שייצגו אותו בהליך המשפטי, דבר אשר גורר אותו להוצאה כספית אותה הוא מעוניין לחסוך.

ה.       כאשר נושה זונח את תיק ההוצאה לפועל, הוא מסתכן בכך שהחייב יוכל לבקש לסגור את התיק מחמת חוסר מעש, דבר אשר הביא לסגירת מאות אלפי תיקים בהוצאה לפועל במרוצת השנים, ומשכך לעיתים עדיף לו לקבל סכום נמוך מאת החייב, מאשר להותיר את תיק ההוצאה לפועל בחוסר גבייה ולעיתים כאמור גם בחוסר מעש.

מניסיוננו, רוב רובם של החייבים בסכומים של עד 200,000 ש"ח מצליחים להגיע להסדר עם הנושים במוקדם או במאוחר, אך קיימת חשיבות יתרה לפעול מוקדם ככל האפשר במסגרת הליכי משא ומתן ואף לזמן פגישה ישירות מול הנושים ובכלל חברות האשראי, בנקים וכיו"ב כבר בשלב מוקדם, שכן פגישה זו כאמור, יכולה לחסוך זמן רב של הליכי הוצאה לפועל, ואף להביא לסיום מהיר ויעיל של החובות.

חשוב מאוד להיוועץ בטרם נעשית פנייה לפשיטת רגל, היות ובמקרים רבים ניתן לחסוך את משך ההליך העלויות הנלוות וכיו"ב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך