כל מה שאתם צריכים לדעת על הדרכון הירוק למחלימים והמתחסנים

משרד הבריאות נענה ליוזמת יו"ר ועדת החוקה: דרכון ירוק יונפק למתחסנים, מחלימים. נבדקת האופציה לנבדקים גם בבדיקות מהירות

שר הבריאות אדלשטיין: בשום מצב לא תחסר מנה שניה של החיסון בישראל – פרופ' נחמן אש פרויקטור הקורונה: "יש עדויות על בע"ח שהחיסון מונע לפחות חלק מההדבקה; בדיקות קורונה מהירות ייתנו מענה לאלו שלא חוסנו; החיסון הוא אמצעי אחד, אולי בעוד שנה או בקיץ הבא נוכל לוותר על הדברים האחרים יו"ר הוועדה ח"כ אשר הודיע כי יקיים דיון נוסף בתוך 10 ימים וידרוש יעד לתחילת פרויקט הדרכון הירוק: "נוכל לחזור לנורמאליות; לא יהיה מצב בו יהיה סגר מוחלט על חצי מדינה והחצי השני חופשי ומאושר".

משרד הבריאות הציג לראשונה אפליקציה הכוללת "דרכון ירוק" שיאפשר כניסה למקומות ולפעילויות. הדרכון, שיסופק גם כתעודה מודפסת יפעל בכפוף למדיניות פתיחת המשק באירועים חד-פעמיים כגון מופעי תרבות, אירועי ספורט, כנסים, אירועים ומוזאונים; סקטורים שלא יחויבו לפעול עם דרכון הם מערכת החינוך, מקומות עבודה, חנויות רחוב, תחבורה ציבורית ובתי תפילה. עדיין נשקלת הפעלתו במסעדות ובתי קפה, קניונים, מלונות, חדרי כושר ובריכות שחייה.

לצד הפעלת הדרכון הירוק יימשכו הגבלות ההתקהלות והתפוסה בתוך מבנים בהתאם למצב התחלואה באוכלוסייה; "תעודת מתחסן" תהיה בתוקף מיום קבלת מנת החיסון השנייה ולמשך חצי שנה ממועד זה ותעניק לאדם פטור מחובת בידוד.

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר, התכנסה היום (ב') לדיון מעקב אחר התקדמות פרויקט 'הדרכון הירוק' למתחסנים מחלימים ונבדקים, בהשתתפות שר הבריאות והממונה הלאומי לקורונה במשרד הבריאות. זאת לאחר שכבר בתחילת אוקטובר דרש היו"ר ח"כ אשר ממשרד הבריאות להציג מתווה מסודר לפתרון טכנולוגי שיאפשר להעלות את ההשתתפות בכוח העבודה ולהחזיר ענפים שלמים במשק לפעולה באמצעות שימוש בדרכון ירוק למחלימים מקורונה ובהמשך גם למתחסנים ולנבדקים (לפרק זמן של 72 שעות).

צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך