מסכמים שנה בשמח"ה

כאלף הורים וילדים חגגו את סיום פרויקט "שמח"ה בגנים" בפארק ספרא ברובע י"ב , שמח"ה (שיח מחנכים והורים) היא תוכנית ראשונה מסוגה בשיתוף משרד החינוך, הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות והמרכז להורות משמעותית אשדוד
צילום: נערי פרויקט "משקפיים ורודים"

ביום שלישי שעבר התקיים בפארק ספרא הפנינג הורים וילדים לכבוד סיום מחזור א' של תוכנית "שמח"ה בגנים". כאלף הורים וילדים חגגו את סיום התוכנית בהפנינג ענק בפארק ספרא, בו הוצבו עמדות הסברה, משחק, יצירה ודוכני מזון. פירוש ראשי התיבות של שמח"ה הוא "שיח מחנכים והורים". זוהי תוכנית ראשונה מסוגה בשיתוף משרד החינוך, הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות והמרכז להורות משמעותית אשדוד, אשר במסגרתה נחשפים ההורים המשתתפים לדרכים שונות ומגוונות לחיזוק הקשר המשפחתי, יצירת "שפה" משותפת, הצבת גבולות והבעת רגשות. ההורים וילדיהם נהנו במהלך השנה מפעילויות משולבות, מפגשי הנחייה להורים בכיתת גן ופעילויות מותאמות לילדים בכיתת הגן הסמוכה.

במהלך ההפנינג נשאו דברים סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות, וסיגל דאי, מנהלת מחלקת גנים בעיריית אשדוד, שבירכו על התוכנית והביעו רצון ותקווה להמשכיות. ההורים והילדים עברו תהליך חוויתי ועתה עליהם ליישם את אשר עברו, באווירה של חופש, הנאה וכמובן שמח"ה. "אני שמחה לראות את ההיענות ושיתוף הפעולה של המשפחות, יישר כוח לעוסקים במלאכה. תודה למשתתפים, מנחות המרכז להורות ולגננות וסייעות הגנים שליוו את ההורים לכל אורך התוכנית ותודה מיוחדת לדורית וגנר ולפלורי גרשקוביץ' על הובלת הפרויקט ביד רמה", הודתה סימונה מורלי. "שמח"ה להורים, שמח"ה לילדים, שמח"ה בגנים, והפעם שמח"ה בפארק".

"חשוב לפתח ולהאמין בשיח של הורים וילדים ובעיצוב ערכים", הוסיפה סיגל דאי. כאמור, זו הייתה השנה הראשונה לפעילות הפרויקט, שפועל בשיתוף משרד החינוך ועיריית אשדוד, ומשלב הרצאות ושיח במגוון נושאים ומטרתו חיזוק הקשר בין ההורים לילדיהם. במהלך חודשי שנת הלימודים התקיימו שישה מפגשים בשעות אחר הצהריים, בגנים שלקחו חלק בפרויקט. ההורים נהנו מהרצאה מהמנחות המוסמכות של המרכז להורות משמעותית, ובמקביל הילדים נהנו מפעילות משולבת וחווייתית בכיתת הגן הסמוכה.

"כיף לראות שנותנים לנו מענה ושמים דגש על נושא ההורות באשדוד", ציין בפנינו אחד ההורים. "המפגש השני, למשל, היה בנושא 'גבולות'. גם אנחנו וגם הילדים נהנינו מאוד, ובעיקר יצאנו עם תובנות שאותן אנו רוצים להמשיך וליישם בבית". "התוכנית, אשר מופעלת באשדוד על ידי המרכז להורות משמעותית, מתווספת למאמצים שמשקיעה הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד בשיתוף פעולה עם מנהל החינוך, מחלקת הגנים בעיריית אשדוד והמחלקה לחינוך יסודי לחיזוק הקשר בין ההורים לילדיהם", אומרת מורלי. "לדוגמה, במסגרת הפרויקט ערכנו מפגש בנושא 'הורות במצבי לחץ ומשבר', שבמסגרתו שמעו ההורים הרצאה של פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי-חינוכי של עיריית אשדוד והילדים עברו מפגש בנושא 'הבעת רגשות' עם מנחות מהמרכז להורות משמעותית. אני מזמינה אתכם אל המרכז להורות משמעותית באשדוד מזמין להמשיך וליהנות מהרצאות, סדנאות ומשירותי המרכז".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך