עסיסי וטרי: כל מה שצריך לדעת על בריסקט מנתח חזה בקר

מחפשים את המנה המושלמת לשולחן החג, לארוחת שישי מיוחדת או אפילו לסתם ארוחה שגרתית במהלך השבוע? ובכן, בריסקט הוא נתח הבשר המושלם שישדרג כל ארוחה עם טעמים חזקים נפלאים.

אם אתם מתקשים לחרוג מגבולות האנריקוט והעוף ולא יודעים ממש מה עושים עם נתחים אחרים, חשוב לדעת שמדובר בנתח עסיסי שממש קל להכין ושאפשר לעשות איתו דברים מיוחדים בהחלט. מה זה בכלל הנתח הזה, מה תוכלו לעשות איתו ואיפה תמצאו את הנתח הטוב ביותר? כל הפרטים ממש כאן.

מה זה בכלל בריסקט?

בריסקט הוא כינוי לנתח מספר 3 שהוא בעצם החזה של הפרה. הוא מורכב משני סוגי שרירים כאשר הראשון הוא שומני ועסיסי והשני הוא דק ודל שומן. החלקים הללו מופרדים על ידי שכבת שומן שיש להסיר בטרם ההכנה. בניגוד לאנטריקוט או סינטה למשל, הבריסקט הוא נתח המצריך בישול ארוך ועל כן מתאים במיוחד לתבשילי קדרה ולא לצלייה ישירה על המנגל. חובבי העישון יוכלו בנוסף להוציא ממנו טעמים חזקים ועשירים בשיטה הזו והנה כמה מתכונים שבהחלט שווה לנסות.

בריסקט בדבש, סויה וזרעי כוסברה

מניחים את הנתח בפיירקס על מצע של בצלים חתוכים ולאחר מכן מכינים רוטב אסייתי על בסיס סויה עם סוכר חום, שום כתוש, מעט חומץ ופלפל צ'ילי חתוך דק. לאחר מכן יש להוסיף לרוטב כוס מים שכן הבשר צריך לספוג הרבה נוזלים בתהליך הצלייה בשביל לצאת עסיסי ורך בסוף התהליך, שימו לב כי הנוזל מגיע לפחות עד לחלק המרכזי של הבריסקט. כעת יש לעטוף את הפיירקס היטב בנייר כסף כדי למנוע התייבשות של הבשר ולהכניס אותו לתנור על חום של 160 מעלות ל-3-4 שעות, לפרוס לפרוסות ולהתענג על כל ביס.

בריסקט מעושן

מושלם למי שמחפש בשר רך במיוחד עם טעמים עשירים. נקו את הנתח מעודפי שומן מיותרים ועטפו אותו במי סילאן בעזרת שפריצר. פזרו בנדיבות על גבי הנתח תערובת תבלינים לטעמכם, מומלץ ללכת על בצל מיובש, שום מיובש, רוזמרין, פלפל ומלח. הכניסו את הנתח לשש או שבע שעות בטמפרטורה של 107-130 מעלות. לאחר מכן הוציאו אותו ועטפו בנייר כסף. החזירו אותו למעשנת על לטמפרטורה פנימית של כ-95 מעלות. לאחר מכן ניתן להוציא, לפרוס ולאכול בתאבון.

איפה לקנות את הבריסקט?

באופן כללי אנחנו ממליצים לקנות בריסקט אך ורק מתוצרת מקומית, הנתחים של המגדלים ברמת הגולן היא מהאיכותיים ביותר בעולם. לא תוכלו למצוא את הנתח הזה בכל קצבייה ולכן כדאי לכוון בעיקר לקצביות בוטיק. אטליז קצבים "מעדני הקצב" משווק את אחד מנתחי הבריסקט הטובים ביותר שתמצאו בארץ ואנחנו בהחלט ממליצים להתחיל שם. זכרו להקפיד על בישול ארוך ואיטי בטמפרטורה נמוכה וצפויה לכם חוויה עסיסית וטעימה בהחלט, בתאבון!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך