10 כללי בטיחות בעבודה

לפני העיסוק בתהליך הייצור או העבודה והמחשבה כיצד לייעל ולשדרג את העבודה ולהביא לתוצאות טובות יותר, הנושא שצריך לעסוק בו כל מנהל חברה או מפעל הוא בטיחות בעבודה.

סביבה בטוחה במקום העבודה היא הבסיס הראשוני עליו נשענים חברות, מפעלים וגם עסקים קטנים. ללא הקפדה ללא פשרות על נושא הבטיחות, כוח האדם בחברה או בעסק נמצאים בסכנה  ועימם נמצא בסכנה העסק כולו.

לפניכם טיפים לבטיחות בעבודה, 10 כללים שעל כל בעל עסק לוודא שהם מתקיימים בעסק שנמצא תחת אחריותו:

  • חפיפה מספקת לפני תחילת עבודה: מגיע עובד חדש? המטרה אמנם היא שילמד ויכנס לתפקיד מהר ככל האפשר אך לא על חשבון פגיעה בבטיחות. עדיף לתת לעובד עוד יום חפיפה על מנת שיכיר היטב את התפקיד וסביבת העבודה וכמובן כללי בטיחות בעבודה הקשורים לתפקיד.
  • מינוי ממונה בטיחות שזהו כל תפקידו: ממונה בטיחות הוא תפקיד הכרחי במקום עבודה לא פחות ממנכ"ל. ממונה בטיחות צריך להכין תכנית בטיחות ארוכת טווח ולוודא שהעבודה נעשית על פי תקני בטיחות קיימים.
  • לא לחסוך בהדרכות: הדרכות בנושא בטיחות במקום עבודה צריכות להיות חלק מההדרכות השוטפות שעובר עובד. הדרכות בטיחות צריכות להיות לא רק לפני כניסה לתפקיד חדש אלא גם כחלק משגרת העבודה.
  • להזכיר את נושא הבטיחות: נושא בטיחות בעבודה צריך לעלות בכל הזדמנות אפשרית להעלאת המודעות והטמעת חשיבות הנושא. כל מנהל או ראש צוות צריך להזכיר בכמה מילים את עניין הבטיחות בכל הזדמנות אפשרית.
  • ללמוד מטעויות: כחלק מההדרכות השוטפות בנושא בטיחות, אל תהססו להעלות מקרים שקרו בהם הייתה הפרה של כללי בטיחות בעבודה וללמוד מהם. רבים מעדיפים להדחיק ולטאטא מתחת לשטיח תאונות שקרו במפעל או בחברה שלהם. ניתוח מקרים שהיו ימנעו את המקרה הבא.
  • להקפיד ולבדוק את מצב הציוד: כפי שחשוב לרענן נהלים ולדאוג לכך שהעובדים יהיו מודעים לכללי בטיחות כל הזמן, חשוב לוודא שהציוד עימו הם עובדים תקין ובטוח לשימוש. מצבו של הציוד הוא החלק השני שחשוב בעבודה בטוחה.
  • לשדרג את הציוד לציוד חדיש ובטוח: מעבר לבדיקת הציוד הקיים, השקיעו ברכישת ציוד חדיש שלא רק יתרום לייצור ועבודה מהירים ואיכותיים יותר אלא גם בטוחים יותר.
  • אביזרי בטיחות: חובה לוודא שהעובדים משתמשים לא רק בכלי עבודה ומכונות שעומדים בכל תקני הבטיחות אלא משתמשים באביזרי בטיחות כמו קסדות, משקפי מגן, סרבלים, כפפות ועוד.
  • בדיקות תקופתיות של כל המקום: חשוב לבצע בדיקות תקופתיות כלליות של מקום העבודה על כל מה שבו, כולל המבנה, הציוד, כלים, דרכי העבודה ועוד.
  • לדאוג לציוד עזרה ראשונה זמין: קרתה תאונה ועובד נפגע? דאגו שיהיה ציוד עזרה ראשונה בהישג יד בכל מחלקה או אזור. במפעלים וחברות גדולים חשוב שתהיה מרפאה.

לסיכום, נושא בטיחות בעבודה הוא נושא קריטי לכל ענפי התעשיה, החל מלואו טק ועד הייטק ותוכנה. אנחנו בחברת ה.ב. בטיחות נעזור לכם להפוך את סביב העבודה בחברה שלכם לבטוחה יותר באמצעות מגוון שירותים כמו הדרכות בטיחות, קורסי בטיחות, יעוץ ועוד.

בקרו באתר החברה: www.hb-safety.co.il

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך