טיפים מאודיו סאונד מכשירי שמיעה בבחירת מכשירים מתקדמים

כל מי שרוצה לרכוש מכשיר שמיעה חדש, מעוניין לדעת תמיד כי הוא עושה את הבחירה הנכונה. הרעיון הוא לבחור במכשיר הכי איכותי, יוקרתי ו"נחשב"

כל מי שרוצה לרכוש מכשיר שמיעה חדש, מעוניין לדעת תמיד כי הוא עושה את הבחירה הנכונה. הרעיון הוא לבחור במכשיר הכי איכותי, יוקרתי ו"נחשב" (אלא אם כן זה באמת המכשיר האידיאלי בעבורכם), אלא למצוא מכשיר איכותי ונוח שיאפשר לכם להנות משמיעה טבעית ואיכות חיים גבוהה עד כמה שרק אפשר. לכן, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור את מכשיר השמיעה הבא שתרכשו.

1.התאמה נכונה למצב הראייה ולתפקוד המוטורי: עוד לפני שתבחנו האם מכשיר השמיעה אכן עוזר לכם לשמוע טוב יותר, חשוב מאד לבדוק כי אתם מצליחים להפעיל את מכשיר השמיעה בקלות, להחליף את הסוללות שהן לרוב קטנות וכי אתם רואים כמו שצריך את כל הכפתורים והחלקים השונים במכשיר.

2.עדיפות לשמע טוב יותר: זכרו כי המטרה העיקרית של מכשיר שמיעה היא לגרום לכם לשמוע טוב יותר. אם נתקלתם במכשיר בעל מראה אסתטי מינימליסטי שמדבר אליכם, אבל שומעים איתו פחות ממכשיר שמיעה אחר שנראה לכם ויזואלית פחות טוב, עדיף לתת עדיפות לזה שעוזר לכם לשמוע יותר טוב. לקטלוג מכשירי שמיעה

3.רכשו ממשווקים מורשים המתמחים באודיולוגיה והתאמת מכשירי שמיעה: אל תרכשו לעולם מכשיר מגורם שאינו מוסמך. חשוב לרכוש מכשירי שמיעה אך ורק ממכונים מורשים (בהחלט אפשר מכונים פרטיים) המעסיקים קלינאי תקשורת מקצועיים בעלי תואר אקדמי, עם רישיון ממשרד הבריאות וניסיון עשיר באודיולוגיה והתאמת מכשירי שמיעה באודיו סאונד.

4.היכנסו אל רשימת מכוני השמיעה וספקי המכשירים המפורסמת באתרי קופות החולים: חשוב לזכור כי התאמה של מכשיר שמיעה עשויה להצריך ביקורים להתאמות והגדרות מחדש ועל כן מומלץ לבחור מכון וספק מנוסים הקרובים אל מקום מגוריכם. אופציה מצוינת נוספת היא בחירה במכון שמיעה המציע שירות מכשירי שמיעה הטובים בעולם עד הבית.

5.ערכו סקר שוק בטרם הרכישה: חשוב מאד להכיר לעומק את רשימת המכשירים המשווקים כיום בארץ, כולל מאפיינים מתקדמים וכמובן טווחי מחירים.

6.התעקשו על תקופת התנסות: לא כל מכוני השמיעה מציעים התנסות במכשיר השמיעה בטרם הרכישה. מומלץ לבחור במכון שכן מציע את השירות הזה ובמכון שמאפשר לכם לבצע התאמות ואפילו להחליף מכשיר לאחר הרכישה.

7.בדקו מה כוללת האחריות: חשוב להבין בדיוק מה כוללת האחריות שלכם, אם יהיה עליכם לקחת המכשיר לתיקון במעבדה בעצמכם או שישנם שירותי איסוף ולהבין אם תקבלו מכשיר שמיעה חלופי בזמן התיקון במיני סאונד מכשירי שמיעה נותנים אחריות עד 3 שנים.

8.בררו לגבי מצב Telecoil במכשיר: רכיב אלקטרוני מתקדם המאפשר קליטת צלילים דרך שדה אלקטרומגנטי במקום דרך המיקרופון של המכשיר. הרכיב הזה זמין ברוב המכשירים המורכבים מאחורי האוזן וגם בחלק מהמכשירים הזעירים הפנימיים (CIC, ITC, ITE) אם מבקשים להרכיב אותם מראש. כאשר מפעילים את המצב הזה (מכונה בקיצור מצב T) בעת האזנה לטלפון המיקרופון של מכשיר השמיעה מנותק ואפשר לשמוע רק את הקו, כך מופחתים באופן משמעותי רעשי רקע וניתן לשמוע את הדובר הרבה יותר טוב. המצב הזה מאפשר בנוסף שימוש במכשירי עזר אישים או ציבוריים.

מה לקחת בחשבון ברכישה של זוג מכשירי שמיעה?

אלו הם הדברים שחשוב לקחת בחשבון במידה ואתם מתלבטים אם לרכוש שני מכשירי שמיעה, אחד לכל אוזן:

1.שמיעה דו כיוונית היא עשירה ואיכותית יותר: שימוש בשני מכשירי שמיעה המאפשר לשמוע מקורות סאונד משני הצדדים היא הרבה יותר עשירה ואיכותית ובעיקר מאפשרת לשמוע טוב יותר בסיטואציות בהן יש הרבה רעשי רקע ומספר דוברים גבוה.

2.סריקה טובה יותר של מקורות הצליל במרחב: שימוש בשני מכשירים מאפשר לקלוט ולמקם הרבה יותר טוב את מקורות השמע בסביבה.

3.עוצמה טובה יותר: שימוש בשני מכשירי מכשירי שמיעה מעניק עוצמת שמע חזקה הרבה יותר ומאפשר לקלינאי התקשורת או לאודיולוג שאחראי להגדרות, לכוון את עוצמת השמע בכל מכשיר לרמה נמוכה וטבעית יותר.

4.הבנת דיבור מטווחים רחוקים: על פי מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות ודיווחים של משתמשים רבים, שימוש בשני מכשירים מאפשר להבין דוברים ממרחקים גדולים הרבה יותר מאשר שימוש במכשיר אחד בלבד.

כך תפיקו את המקסימום ממכשיר השמיעה שלכם – טיפים מנצחים

-התחילו בשימוש הדרגתי והתאזרו בסבלנות: חשוב מאד לזכור כי תהליך ההסתגלות למכשיר שמיעה חדש הוא הדרגתי ולרוב לוקח מספר חודשים, למרות שתקופת הזמן הזו משתנה ממשתמש למשתמש. חשוב לזכור בנוסף כי אין דרך אחת נכונה של תהליך הסתגלות וכי זה תלוי בכם במידה רבה. ההמלצה היא להתחיל בהרכבה של מכשיר השמיעה בסביבה שקטה ומוכרת כמו בבית שלכם למשל ולעשות זאת לפרקי זמן קצרים שהולכים ומתארכים מפעם לפעם. כך תוכלו להסתגל לשמיעה עם המכשיר גם בסיטואציות קטנות ופשוטות כמו חריקה של שולחן או כסא, צליל של מים זורמים מהברז, דפיקות בדלת וכן הלאה.

-כשאתם מרגישים בנוח נסו לצאת עם המכשיר מהבית: גם כאן מומלץ בהחלט לעשות זאת באופן הדרגתי ובכל פעם לצאת לפרק זמן קצר שמתארך מיציאה ליציאה. זכרו כי ירידת שמיעה היא דבר שהולך ומחמיר באופן הדרגתי ומתון עם הזמן, בעוד שימוש במכשיר שמיעה מגביר את הקולות בסביבה באופן משמעותי ובחדות. לכן יש סיכוי לא רע שבהתחלה הקולות והצלילים יישמעו לכם חזקים מדי, אפילו בדרך שלא תהיה לכם נעימה, אך ככל שתרכיבו את המכשיר תסתגלו אליו עד לנקודה בה השמע יהיה לכם טבעי למדי.

-זה בסדר להתחיל בבת אחת: יש לא מעט משתמשים שכבר משתוקקים לשמוע את העולם שוב כמו שצריך ולא רוצים להיפרד ממכשיר השמיעה מהרגע הראשון. צריך להבין שזה בסדר גמור ושאין בזה שום דבר פסול, כל עוד אתם מרגישים עם זה טוב כמובן. הרעיון הוא שאתם צריכים להיות קשובים לעצמכם כל הזמן ולאפשר לעצמכם את המשחק העדין בין הרכבה ואי הרכבה עד הסתגלות מלאה למכשיר.

-בקשו סיוע מקצועי אם אינכם מצליחים להסתגל למכשיר: גם זה קורה, אמנם לא בהיקפים נרחבים אבל זה בהחלט אפשרי. אם רכשתם את המכשיר ממכון שמיעה מקצועי, המומחים שם יישמחו לתת לם שירות נוסף, להדריך אתכם ואפילו להחליף לכם מכשיר השמיעה במידת הצורך, אל תחששו לעשות זאת.

 

שאלות ותשובות

מצאתי מכשיר שמיעה שאני שומע איתו טוב, אבל המשווק אינו מורשה ולא עוסק באודיולוגיה. האם לרכוש אותו?

אנחנו בהחלט ממליצים שלא לרכוש את המכשיר או כל מכשיר אחר מאותו המשווק. במקום עדיף לרכוש את אותו הדגם ממכון שמיעה מוסמך גם אם זה אומר שהוא עולה מעט יותר, כך תהיו בטוחים שיש מי שיעזור לכם בהתאמה, יסייע לכם במקרים של תקלות ויעזור לכם לממש את האחריות שמגיעה לכם.

האם שווה לרכוש ממכוני שמיעה שלא עובדים עם קופות החולים?

בהחלט, במידה ומדובר במכונים מקצועיים עם ניסיון בהתאמת מכשירי שמיעה. למעשה, מכונים פרטיים מציעים תהליך התאמה מהיר ומקצועי הרבה יותר כאשר המחירים כמעט ולא עולים על המחירים שיציעו לכם בקופות החולים.

האם עדיף לי לרכוש זוג מכשירי שמיעה במקום אחד?

כפי שאמרנו, יש יתרונות רבים בשימוש בצמד מכשירי שמיעה על פני מכשיר אחד. עם זאת אין צורך בכך במידה וירידת השמיעה מתרחשת רק באוזן אחת. לכן, יש לעבור בדיקת שמיעה ואבחון שמיעה מקיף תמיד לפני רכישת מכשיר שמיעה.

עבר חודש מאז שקניתי מכשיר חדש ועדיין לא התרגלתי. האם זה תקין?

בהחלט. כפי שאמרנו מדובר בתהליך שיכול לקחת גם כמה חודשים. מה שכן מומלץ לעשות הוא להיעזר ולהתייעץ עם מכון השמיעה שהתאים לכם את המכשיר בתקופה הזו ואם לאחר חודשיים שלושה נוספים אתם עדיין מרגישים אותו דבר, ליצור איתם קשר ולבקש לבדוק את הסיבות בגינן אתם עדיין לא מצליחים להפיק מהמכשיר החדש שלכם את המקסימום.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך