מטה הקורונה באשדוד: ראש העיר בשורה של החלטות חדשות למניעת התפרצות הקורונה

ד"ר לסרי פרסם לפני זמן קצר שורה של החלטות חדשות הנוגעות למניעת התפרצות הקורונה בעיר, וחשף את דרכי ההתמודדות שהפכו את אשדוד מעיר אדומה לצהובה

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בישיבת מטה קורונה עירוני שהתקיימה לפני שעה קלה: אשדוד עברה בדירוג מאדום לצהוב במהירות גדולה וזאת בזכות מספר פעולות מרכזיות שביצענו במהלך החודש האחרון.

1.אכיפה בלתי מתפשרת מדי יום ולאורך כל היום.
2.עיבוי מתחמי הבדיקות – פתחנו מספר מתחמי בדיקות וחלקם ללא צורך בהפניה. בשבוע האחרון ראינו עלייה במספר הנבדקים שהגיעו להבדק ללא הפניית רופא.
3.תחקירים אפידמיולוגיים – קטיעת שרשרות ההדבקה באמצעות מרכז השליטה (משל״ט) המקצועי שעבד גם במהלך החגים.
4.פינוי חולים למלוניות החלמה, במטרה למנוע הדבקה בקרב בני משפחה.

החלטות נוספות שהתקבלו במהלך הישיבה:
1.גני הילדים יעברו לחמישה ימי לימודים, במקום שישה.
הסיבה – הגננות עובדות חמישה ימים וביום השישי מגיעה גננת מחליפה. על כן, מתוך רצון למנוע כניסה של גננת נוספת וכדי להדק את השמירה על הגן הוחלט על 5 ימי לימודים.

2.צהרונים יחזרו מחר (שני) לפעול – באשדוד פועלים 192 צהרונים, ומתוכם רק 18 צהרונים הם צהרונים מתערבבים. באותם צהרונים הפיקוח יהיה הדוק יותר.

3.מעונות יום – 0-3 יפעלו 6 ימים בשבוע. הצוות של המעונות קבוע ולכן אין בעיה להפעיל אותם לאורך כל השבוע .

4.ראש העיר הנחה את כל צוותי החינוך – גני ילדים בעירייה (הממלכתי והחרדי), מעונות בחברה העירונית לתרבות ומתנסים , ומשפחתונים ברווחה, לבצע בדיקת קורונה פעם בשבוע. לשם כך יוקצה מסלול בדיקות ייעודי לצוותי החינוך בכל אחד ממתחמי הבדיקה ללא הפניית רופא, שיפעלו בעיר במהלך השבוע.

כמו כן, ראש העיר הדגיש שהעובדה שאשדוד, העיר החמישית בגודלה עם 19 רובעים, כבר לא מדורגת כאדומה אינה מובנת מאליה. הודות להתגייסות של כלל הגורמים – המשטרה, מד"א, עיריית אשדוד, פיקוד העורף ותושבי העיר כולם יחדיו, שהבינו את צו השעה ונלחמו במטרה לעצור את התפשטות המגפה, אשדוד איננה אדומה, וכעת היא צהובה. בנוסף, היערכות מוקדמת של גורמי העירייה עם תוכניות עבודה סדורות הוכיחו את יעילותן.

עוד הוסיף ראש העיר: ״הייתה בעיר ערבות הדדית שבאה לידי ביטוי בתחומים רבים. כולם סייעו אחד לשני, צעירים ומבוגרים כאחד. בני הנוער הנפלאים שלנו לא נחו לרגע, התנדבו בשלל מיזמים וגייסו המון יצירתיות במטרה לסייע ולעזור לוותיקי העיר, ובכך קיימו הלכה למעשה את ערך הערבות ההדדית.

לצערנו, תושבים רבים נפגעו מההתפרצות, נפרדנו מתושבים ותיקים. כל אחד מהנפטרים היה לב ליבה של עירנו והכאב הוא גדול מאוד, אנו כולנו מחבקים את המשפחות וכואבים את כאבם״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך