עזבו כבר את הציבור הדתי

לפני שתקפצו עליי...אני לא בחור דתי, אפילו לא קרוב לזה. אבל יש לי הרגשה שמקננת בתוכי שעושים קצת איך נגיד אפליה בין הציבור הדתי לזה שאינו. להילחם בקורונה ברור, אבל באותה המידה! דוגמאות בפנים. ויש גם עצה לציבור החרדי.
חכם סידי.

קודם כל תירגעו. לפני שאתם מכנים אותי בכל מיני שמות שלצערי חלק מכם שומר לחובשי כיפה בלבד אספר לכם שאני לא בחור דתי. לא מתגונן חס וחלילה, פשוט לא דתי. האמונה אצלי יושבת איפשהו בלב פנימה, אבל סממנים חיצוניים אין. עכשיו נמשיך.

המשכנו. לא מבקש עליי את תפקיד עורך הדין של הציבור החרדי בישראל, אבל וואלה זה מפריע. מפריעה לי ההרגשה הזו שמה שמותר בתקופת הנגיף הארור הזה (יאללה רעש עם רעשן נגד הצורר הזה), למי שהראש שלו חשוף, אסור למי שמכסה אותו. אבל לא אברבר אתכם לדעת, אלא אתן בזה סמנים…או דוגמאות.

בואו נתחיל עם מר א'. מר א' אינו אדם דתי. נפשו חפצה בקפיצה לבולגריה ככה לשים ברולטה על 8 אדום, ואפילו לאכול שם משהו (אסור דברי מזונות וכאלה לא?). יודעים מה עזבו רולטה. ככה בא לו לצעוד על "חולות הזהב". מה הוא עושה? פשוט עולה על מטוס ונוחת…אל אל ישראל. עכשיו נעבור למר ב', הוא איש שומר מצוות חובש כיפה. רוצה לנסוע לאומן. יודעים להשתטח וכאלה. אוי ואבוי הרי שהוא מיד הופך "לאויב המדינה". אוי לו כי העז לחשוב לסכן את שלומם של תושבי מדינת היהודים ומר א' בתוכם. אהה הוא בבולגריה. יאללה לדוגמא השנייה.

שלום לבאי הדוגמא השנייה. מר א' חובב הפגנות. הוא מקפיד לצעוק לאיש בבלפור שיילך הביתה (למרות שהוא כבר בבית). מר א' מצטופף עם עוד אלפי אנשים. על פי משרד הבריאות מר א' לא מסוכן. מר א' מפגין וזה לא נחשב מדביק. הרי ידוע שהחיסון לנגיף יגיע ממפגין בבלפור…ומר ב', הוא החליט להגיע לתפילות סליחות, או אירוע אחר בסגנון, נניח חתונה של בנו של רב, או גיסתה של הרבנית (הבנתם בקצור). אוי ואבוי לו 2. הרי ידוע שבשבע ברכות לדוגמא או בחטאנו לפניך, או משהו כזה, הנגיף משתולל. ומדביק לפי טעמי המקרא. יש לכם פנאי לדוגמא 3. יאללה קדימה.

מר א' רוצה ללכת לאיזה דרינק בבר תל אביבי ברוטשילד, נניח בגג של "ספיק איזי" יש מקום מדהים כזה (יאללה קבלו פרסומת עליי). ברור שאפשר ואפילו בכיף. בואו נשב בצפיפות אחד עם השני, או השנייה (אני בעניין השנייה) ונהנה מהחיים, מר א' אולי אפילו יתנשק אם יתמזל מזלו (טוב אעצור פה). הרי בתל אביב הקורונה נעשית יותר נח. מוכנים?  נעבור למר ב'. מר ב' לומד בכולל "השם ירחם". בכולל! אסור לו. הוא חייב לעבור בדיקה שכן הוא נושם על חברו ל"חברותא", ועדיף שיישאר בכולל למען הכלל. יאללה דוגמא אחרונה והלכתי.

ברוך בואכם לדוגמא האחרונה. מידי פעם מדברים על המגזר הערבי שבו יש חתונות מדבקות וזה מסוכן, וחלק לא כזה נשמרים שם (זה הכי עדין שלי. לא כולל הכללה). האכיפה שם היא משהו בין אפס לאפס נקודה שתיים. אבל זה בסדר, הרי כולנו פלורליסטים. יש לנו סבלנות לאחר. אלא אם כן הוא אחר מהצד הדתי של המטבע. מסתבר כי בכל פעם שמזכירים את ההדבקה במגזר הערבי, מיד מזכירים שיש ערים חרדיות שהמצב שם גרוע לא פחות. כאילו מתנצלים בפני המגזר הערבי על ידי השחרת הציבור החרדי. ככה בונים חומה…בין הקהל החילוני לדתי. הרי הזמינות של רוב החילוניים לקהל הדתי חרדי הוא שכיח יותר מהמגזר הערבי. אז נאזן וכולם יהיו מרוצים.

אני לא אומר לא להילחם בקורונה. אני אומר להילחם בכל הכח. אבל במידה שווה. כולם אותו הדבר בלי הבדל דת מין ושטריימל. אני רוצה אכיפה לכולםםםם כמו שאוהבים להגיד ראשי ממשלה לדורותיהם. סגר? לכולם. הגבלות? לכולם. בלי ירוק אדום צהוב ומצדי בלי כל "הרמזור". הרי גם ככה כולם נפגשים עם כולם, מזרחי, אשכנזי…יהודי (ותודה למנחם בגין).

ובכל זאת איזו מילה לציבור החרדי דתי. בעיניי הציבור החילוני כולם אותו הדבר לצערי. הציבור החילוני לא מבין את הגוונים, החצרות הדעות השונות במגזר החרדי דתי. תיפתחו קצת, לא עכשיו אחרי הקורונה, תיפתחו אלינו החילוניים שנכיר יותר טוב, כולנו נרוויח תאמינו לי….ועד אז…שימו מסכה. גם אני.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך