"המטרה שיהיו שחקנים מקבוצת הנוער בבוגרים של מכבי אשדוד"

במחלקת הנוער של מכבי אשדוד מסמנים את המטרה של המחלקה. במחלקה 24 קבוצות מגילאי טרום עד הנוער, מספר גדול בקנה מידה ארצי. רונן הראל היו"ר: "בסופו של דבר אנחנו רוצים לעבוד ביחד עם הקבוצה הבוגרת". במחלקה הקימו קבוצה בליגה א' מכבי אשדוד צבר, אבל לא רואים בכך ניגוד אינטרסים: "חלק מהשחקנים שלא ימצאו את מקומם בבוגרים יישחקו שם ואח"כ יכולים להגיע לבוגרים". על הקשר עם הקבצה בוגרת אומרים שם: "מוכנים לתת דף ריק, שהם ימלאו את הפרטים ונעבוד יחד".
הנפשות הפועלות. מימין לשמאל: נתי כהן מנהל מקצועי, רונן הראל יו"ר מחלקת הנוער, ניסים דוק מנכ"ל העמותה, יאיר זוהר מנהל מחלקת הנוער.

הפגישה הזו באולם הספורט של מקיף ח', התחילה בכלל מטור שנכתב על ידי כותב שורות אלה. הטור עסק בין היתר מדוע אין קשר ישיר בין  הקבוצה הבוגרת למחלקת הנוער של מכבי אשדוד כדורסל, ומדוע הקימה המחלקה קבוצה משלה בליגה א' – מכבי אשדוד צבר? הטור גם לתגובות לא מעטות לכאן ולכאן, אבל אנשי מחלקת הנוער, רצו להראות גם את הצד שלהם. בסוף הפגישה היה ברור שיש מקום לכולם יחד, לבוגרת ולמחלקת הנוער, שהדגש הוא ביחד. איך אמר ניסים דוק מנכ"ל עמותת הנוער: "מוכנים לתת דף ריק, שהם ימלאו את הפרטים ונעבוד יחד".

מחלקת הנוער של מכבי אשדוד היא מהגדולות שיש בארץ מסתבר. יש בה 24 קבוצות מגילאי טרום ועד נוער. אל תקלו ראש בזה, אין מחלקות רבות, כולל זו של מכבי ת"א והפועל ירושלים, מהבכירות בליגת העל בכדורסל, שיכולות להצביע על מספרים כאלה. המחלקה קיימת 12 שנה והמספרים רק עולים. יש כמה שפועלים למען המטרה הזו והם גם נכחו בפגישה, היו"ר רונן הראל, המנכ"ל ניסים דוק, שהיה מנכ"ל הבוגרים בעבר, נתי כהן המנהל המקצועי שנחשב אוטוריטה בתחום מחלקות הנוער ומאמן בליגה הלאומית ויאיר זוהר מנהל מחלקת הנוער.

קבוצת נערים ב' מהלאומית. 24 קבוצות במחלקה.

מסתבר כי מגילאי נערים א' ומטה מדובר בקבוצות ברמה ארצית, המשחקות בליגה הראשונה. היו"ר הראל: "אנחנו בליגות הבכירות. יש פה עתיד לשנים הבאות ברמות הטובות ביותר. חשוב שיהיה לזה המשכיות, גם אח"כ. בסופו של דבר אנחנו רוצים לעבוד ביחד עם הקבוצה הבוגרת". נתי כהן ממשיך את דבריו של הראל: "המטרה היא שיהיו שחקנים בקבוצה הבוגרת. הקמת הקבוצה בליגה א' היא דבר שעושים בכמה מקומות בכדי ששחקנים שלא הגיעו לבוגרים יוכלו או לשחק שם, או להשתפר ואז לעבור לבוגרים".

העניין הזה של הגעת השחקנים לקבוצת הבוגרים מסתבר חשובה גם למחלקה וגם לקבוצה הבוגרת. אומנם הייתה פגישה בין הצדדים אבל ברור ששני הצדדים צריכים להתפשר בכדי להגיע לעבודה משותפת, בה כולם ירוויחו, בוודאי הילדים שמשחקים, שחלקם יגיעו לבוגרים.

אפילו הוצא בעבר מסמך של שיתוף פעולה בין הצדדים עם מספר סעיפים, שאחד מהם הוא "פעילות משותפת לתרומה לקהילה", ואחר: "שני שחקני נוער בתוך סגל הקבוצה הבוגרת". אגב רצון גם של ארמונד אסולין, יו"ר הקבוצה בוגרת, שהמאמן בראד גרינברג, המאמן היוצא, קצת דחק אותו, וחבל. אנשים טובים כך מסתבר (בוודאי לאחר הפגישה –מ.ס) יש בשני הצדדים. עכשיו צריך פשוט למצוא את הדרך לקיים את זה. זה שם. מרחק נגיעה. יודעים מה מרחק צעד וחצי..

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך